SERWIS - PLUSY i MINUSY

Awatar użytkownika
marbla1959
Posty: 21
Rejestracja: 22 wrz 2015, 7:03

SERWIS - PLUSY i MINUSY

Postautor: marbla1959 » 10 mar 2016, 20:31

Witam
Od 5 miesięcy jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem GATE 2. Właściwie to 2 miesiące gdyż pozostałe 3 miesiące to była w serwisie. Powodem reklamacji był problem z drukowaniem okręgu. Drukarka drukował elipsę z wrednym spłaszczeniem i tak średnicę 40 mm drukowała od 40,2 do 39,45 mm. Serwis reklamację uznał za słuszną i wziął się do pracy.
03.11.2015 drukarka wysłana do serwisu

15.11.2015 drukarka wróciła - przewody w nieładzie, obudowa nieposkręcana, brak nóżek i pokrętła w panelu, brak plomb serwisowych, mechanika osi Y nie poskręcana.

17.11.2015 drukarka wysłana do serwisu

26.11.2015 drukarka wróciła - niestety drukarka nadal drukuje felerne okręgi co udokumentowałem fachowym pomiarem.

17.12.2015 dostałem przychylną odpowiedź od decydentów 3NOVATICA w sprawie wymiany drukarki na egzemplarz wolny od wad, jednak uprzedzają, że to potrwa i przed świętami niestety nie będzie to możliwe.

01.01.2016 zmiany personalne w 3NOVATICA

12.01.2016 drukarka wysłana do serwisu w celu wymiany na nową - drukarka nie została wymieniona na nową lecz podjęto naprawę. Serwisant stwierdził że jest to wina firmware, każda drukarka będzie podobnie drukować okręgi i wymiana na nową nic nie zmieni. Początkowo można było można nawiązać kontakt telefoniczny bo na maile w ogóle nie było odpowiedzi a pytanie było za każdym razem banalnie proste - KIEDY WRÓCI NAPRAWIONA DRUKARKA. Od dłuższego czasu serwis ma odłączony telefon i tylko pozostaje głową w mur. Skontaktowałem się ze sprzedawcą drukarki i dopiero od jego interwencji w serwisie ruszyło się coś z moją drukarką. Według otrzymanych informacji w naprawie miała być zaangażowana jedna z osób która tworzyła drukarkę.

09.03.2016 drukarka wróciła - szczęście trwało oczywiście tyle ile było potrzeby na wypakowanie i uruchomienie. Pierwsza niespodzianka i to pozytywna to wymiana czujnika od autoleveling na http://www.mojreprap.pl/board/download/file.php?id=7876&mode=view tyle że ma blachę z rolką. I na tym koniec z pozytywami - autoleveling działa do momentu gdy ma wykonać G1 Z 10,9 ; wartosc z kalibracji osi Z, taką dostarczył serwis w pliku Z-Probe TEST. Drukarka nie przyjmuje kalibracji osi Z i jedzie w dól. Jedynie szybkie odcięcie prądu ratuje przed totalną kolizją. Nad mienie że zmiana wartości kalibracji nic nie zmienia. W związku z tym nie mogę stwierdzić czy drukarka została naprawiona w drukowaniu okręgów.
Zacytuje kolegę krzysztof jak pisał w jednym ze swoich postów
Jeśli ktoś sobie z tym nie radzi, jeśli nie ma pojęcia jak podejść do firmware, to niech kupi sobie złożona, skalibrowaną drukarkę a zestaw DIY wyrzuci do śmieci. Niestety jak się okazuje problemy można mieć nie tylko z DIY za 1500 zł ale i z gotowcem za 5000 zł w którym posiada się gwarancję na długie bezowocne naprawy. :( MASAKRA

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: SERWIS - PLUSY i MINUSY

Postautor: Fabrykator.pl » 10 mar 2016, 20:56

marbla1959 pisze:...
Skontaktowałem się ze sprzedawcą drukarki i dopiero od jego interwencji w serwisie ruszyło się coś z moją drukarką. Według otrzymanych informacji w naprawie miała być zaangażowana jedna z osób która tworzyła drukarkę.
...


Przykro, jedynie to mi się ciśnie na klawiaturę :( Model Gate 2.0 dla 3novatica projektowałem ja, ale nie uczestniczyłem w naprawie, gdyż od 1.01.2016 nie pracuję dla firmy 3novatica - to tak informacyjnie, aby nie było niedomówień.

Sam wiele wydrukowałem na Gate 2.0 (na tym właśnie firmware) i przy pomiarach odchyłka 0.1mm to był maks. dla wszystkich osi.

Garreth
Posty: 416
Rejestracja: 25 sty 2016, 9:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: SERWIS - PLUSY i MINUSY

Postautor: Garreth » 10 mar 2016, 21:16

Z tym firmware to brzmi jak ściema dla mnie.... Przykre, ale przynajmniej ktoś kto trafi na ten post dwa razy się zastanowi nad kupnem tej drukarki, o ile 3novatica nie wycenzuruje:)

Awatar użytkownika
marbla1959
Posty: 21
Rejestracja: 22 wrz 2015, 7:03

Re: SERWIS - PLUSY i MINUSY

Postautor: marbla1959 » 10 mar 2016, 21:17

Nie miałem pojęcia że był pan jedynym twórcą. Pisząc swój post chciałem jedynie poinformować osoby korzystające z forum w jakie problemy można popaść gdy producent nie ma wykwalifikowanego serwisu a wiedza pracowników sprowadza się jedynie do wymiany zepsutych elementów. Co do sprzedawcy to przekazał mi taką informację jakom sam otrzymał od serwisu.

Awatar użytkownika
marbla1959
Posty: 21
Rejestracja: 22 wrz 2015, 7:03

Re: SERWIS - PLUSY i MINUSY

Postautor: marbla1959 » 10 mar 2016, 21:41

Zdjęcie przedstawiające wydruk okręgu z widoczne zniekształceniem, zniekształcenie jest symetryczne w osi Y

Gdyby moja drukarka mieściła się w 0,1 mm to nie było by tematu i na pewno nie reklamował w serwisie
Załączniki
SAM_8398.JPG
Ostatnio zmieniony 10 mar 2016, 22:03 przez marbla1959, łącznie zmieniany 3 razy.

sol
Posty: 84
Rejestracja: 28 maja 2015, 19:17

Re: SERWIS - PLUSY i MINUSY

Postautor: sol » 10 mar 2016, 21:41

a co się dziwisz drogi kolego, wykopali jedynego człowieka, ktory znał tą maszynkę od podszewki, to teraz będą mieli problemy, coraz więcej problemów ;)

npr
Posty: 34
Rejestracja: 05 sty 2016, 14:36

Re: SERWIS - PLUSY i MINUSY

Postautor: npr » 10 mar 2016, 23:08

Znam to uczucie, też odsyłałem drukarkę na gwarancję dwa razy i też uważam, że poziom kontaktu z klientem jest krytycznie niski, a serwisu jeszcze niższy.

Sprawdzałeś naciąg paska na wózku? Może jest za luźny i stąd ten problem z kształtem.

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: SERWIS - PLUSY i MINUSY

Postautor: Fabrykator.pl » 11 mar 2016, 7:36

Wpierw musisz sprawdzić w której osi masz przekłamanie. Wydrukuj kostkę o podobnych wymiarach zewnętrznych i zmierz czy to X czy Y.

Awatar użytkownika
marbla1959
Posty: 21
Rejestracja: 22 wrz 2015, 7:03

Re: SERWIS - PLUSY i MINUSY

Postautor: marbla1959 » 11 mar 2016, 7:50

1 - Spróbował bym ale tak jak pisałem na samym początku autoleveling nie wykonuje kalibracji osi Z.
2 - Potrzebował bym podpowiedz jak ominąć tą procedurę - jakiś początkowy gcod itd.

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: SERWIS - PLUSY i MINUSY

Postautor: Fabrykator.pl » 11 mar 2016, 7:57

W pliku kalibracji osi Z zamoast
G1 Z 10.9
wpisz
G1 Z 20
i zobacz czy zatrzyma się nad stołem


Wróć do „GATE 2.0”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości