GATA 2.0 dziurawa ostatnia warstwa

npr
Posty: 34
Rejestracja: 05 sty 2016, 14:36

GATA 2.0 dziurawa ostatnia warstwa

Postautor: npr » 16 lut 2016, 19:39

Hej,

Drukarka ma problemy z drukowaniem ścian poziomych. Dzieje się tak dla ABS i PLA, załączam zdjęcia jak to wygląda. Wypełnienie 10%, gabaryt modeli ok. 5-6cm.

PLA niebieskie drukowane przy temperaturach E:198 B:45
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing

ABS czarny drukowany przy temperaturach E:260 B:100
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing

Poza tym przy wydruku występują nierówności, czy taka jakość wydruku to maks co można osiągnąć?
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing

Cały czas mam wątpliwości co do luzów na wózku liniowym, czy takie wydruki mogą być objawami zbyt dużych luzów wózka?


Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 363
Rejestracja: 02 sty 2013, 13:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: GATA 2.0 dziurawa ostatnia warstwa

Postautor: virgin71 » 16 lut 2016, 22:12


Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: GATA 2.0 dziurawa ostatnia warstwa

Postautor: Fabrykator.pl » 16 lut 2016, 22:16

Hmm, 260 stopni na głowicy? Nie za dużo ;)

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 363
Rejestracja: 02 sty 2013, 13:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: GATA 2.0 dziurawa ostatnia warstwa

Postautor: virgin71 » 16 lut 2016, 22:18

krzysztof pisze:Hmm, 260 stopni na głowicy? Nie za dużo ;)

198 przy PLA, też nie jest cudowne.

npr
Posty: 34
Rejestracja: 05 sty 2016, 14:36

Re: GATA 2.0 dziurawa ostatnia warstwa

Postautor: npr » 17 lut 2016, 8:15

Dzięki za link do Pillowingu, wydaje mi się że wentylator chodził na 100% podczas druku z PLA, ale jeszcze się upewnię.

Nie testowałem PLA na niższych temperaturach, takie były podane w Repetierze dostarczonym od 3novatica

Co do ABS to przy druku w zakresach temperatur 230-250C warstwy się rozdzielały przy lekkim nacisku.

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 363
Rejestracja: 02 sty 2013, 13:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: GATA 2.0 dziurawa ostatnia warstwa

Postautor: virgin71 » 17 lut 2016, 10:19

Ja PLA nie drukuję poniżej 205. Wtedy ładnie leci, dobrze się klei i nie ma problemu przy dużych prędkościach. Natomiast wiatraki na maxa, przy 4-5 warstwie to standard.

Garreth
Posty: 416
Rejestracja: 25 sty 2016, 9:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: GATA 2.0 dziurawa ostatnia warstwa

Postautor: Garreth » 17 lut 2016, 10:28

Przecież wszystko zależy od posiadanego materiału, głowicy i jakości/sposobu mocowania termistora...
Ja na e3d v6, pierwszą warstwę robię na 195 stopni, a następne na 185, głowica się nie blokuje, a warstwy ładnie kleją.
Po prostu trzeba przetestować:)

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 363
Rejestracja: 02 sty 2013, 13:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: GATA 2.0 dziurawa ostatnia warstwa

Postautor: virgin71 » 17 lut 2016, 11:50

Oczywiście, trzeba przetestować materiał i głowicę. U mnie też ładnie drukuje na 185C, ale zauważyłem poprawę przy 205C. Z resztą zawsze warto zrobić sobie test.

npr
Posty: 34
Rejestracja: 05 sty 2016, 14:36

Re: GATA 2.0 dziurawa ostatnia warstwa

Postautor: npr » 19 lut 2016, 15:06

Pillowing pokazuje się pomimo ustawienia wentylatora na 100%. Winny okazał się być stopień wypełnienia - 10%. Jest to za mało, ścianki wewnątrz modelu były cienkie i nieciągłe.

Postanowiłem odpalić kilka wydruków i sprawdzić jak to wygląda.

Tutaj zdjęcie modelu z wypełnieniem 15%, grubość warstwy 0,15mm, temperatura 198C oraz 193C, łoże 45C, jak widać wszystko poszło ok
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... W5MSUxPa1E

Teraz zdjęcie modeli z wypełnieniem 10%, grubość warstwy 0,625mm, temperatura jak poprzednio. Wszystkie wydruki przerwałem przed końcem, niestety na różnych etapach, ale da się zaobserwować zmiany.
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing

Tutaj zdjęcie ze środka, widać nieciągłość wypełnienia
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing

W przypadku tego filamentu lepiej sprawdzała się temperatura 193C, jednak wciąż widać było, że coś jest nie tak. Model drukowałem obrócony o 45 stopni i wydaje mi się, że utrudniało to przepływ powietrza chłodzącego do hotendu.

Skonstruowałem uchwyt do wentylatora oraz dyszę, która nakierowuje strumień powietrza bezpośrednio na hotend. Efektem końcowym jest model stojący bliżej na poniższym zdjęciu (lub model ustawiony najdalej na zdjęciu z 3 wydrukami)
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing
a tu widok środka https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing

Tak wygląda mocowanie wentylatora
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing

Wymaga on jeszcze trochę zmian, ponieważ większość strugi uderza w hotend, a nie w filament z niego wychodzący.

Skończony wydruk już samego zamknięcia modelu wygląda następująco (H193C, B45C, wypełnienie 10%, grubość warstwy 0,625mm)
https://drive.google.com/file/d/0Bzesps ... sp=sharing

Także problem rozwiązany, dzięki za pomoc i linki ;)


Wróć do „GATE 2.0”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość