Grzałka stołu i komora - drukowanie dużych elementów z ABSu

Awatar użytkownika
IdeaTB

Grzałka stołu i komora - drukowanie dużych elementów z ABSu

Postautor: IdeaTB » 26 lis 2014, 13:29

Z wydrukiem rozpocząłem swoją przygodę od niedawna, mam za sobą raptem kilkanaście wydruków na GATE 3Novativca więc doświadczenie żadne ale trochę poczytałem tu i ówdzie więc "coś" tam wiem...

Drukowałem z PLA i ABS.
Przy PLA nie mam problemów z odklejaniem się wydruku od stołu podczas drukowania, stosuje klej Tesa Easy Stick (Pritt Power Stick nie udało mi się kupić)

Klej TESA sprawdza się róniez przy wydrukach z ABS ale oczywiście małych elementów, przy duzych niestety ABS robi swoje i na krawędziach stołu drukowany element odkleja się.

Próbowałem soku z ABS (moze był za cienki, tzn, więcej acetonu niż ABSu, nie wiem nie mam doświadczenia) ale efekt ten sam, czyli na krawędziach drukowany element odkleja się po wydrukowaniu około 5mm wysokość.

Z tego co czytałem na formum podstawą jest stół i dobry "klej".
Problem w tym że wydaje mi się ze grzałka silikonowa z zestawu nie nagrzewa równomiernie stołu, krawędzie są chłodniejsze więc aby przy drukowaniu dużych elementów osiągnąć wymagana temperaturę na krawędziach trzeba było by podnieść temperaturę powyżej "normy" więc na środku stół będzie bardziej gorący niż powinien.
Grzałka jest mniejsza niż aluminiowy stół i szyba, stąd efekt.

Zastanawiam sie czy trzeba zmienić grzałkę stołu aby osiągnąc wymagany efekt równomienie nagrzanego stołu.

Pytanie tylko na co zmienić "fabryczną" grzałkę silikonową:

http://www.banggood.com/Reprap-Standard ... 47788.html
http://www.banggood.com/3D-Printer-MK2B ... 88392.html
http://www.banggood.com/MK2B-Heat-Bed-P ... 37404.html

A może coś innego?
A moze się mylę? moze rozwiązanie standardowe w GATE 3D jest OK?

Druka sprawa to zamknięta komora.
Drukarkę mam w pomieszczeniu które teraz ma temeretury 18-19 stC