Przezroczystość PET

kelo
Posty: 2
Rejestracja: 15 lis 2016, 13:32

Przezroczystość PET

Postautor: kelo » 14 mar 2017, 21:10

Podpowiedzcie jakie ustawić parametry wydruku dla PET-G aby uzyskać w miarę dobrą przezroczystość. Jest to płaski element o grubości 2 mm. Najlepsze efekty uzyskałem dyszą 0,5 warstwa 0,2 temperatura 265 st.C i stół 60 st.C. Ale i tak to nie jest zadowalające.

Yorg 68
Posty: 101
Rejestracja: 10 kwie 2016, 13:15
Lokalizacja: Myślenice

Re: Przezroczystość PET

Postautor: Yorg 68 » 14 mar 2017, 21:31

Przede wszystkim bez chłodzenia wydruku.
265 st.C to chyba troszkę dużo - nie wydaje Ci się?
Ja drukuję transparentnym PET-emG od DD 230-236st.C
Drukuję... bo lubię
Jerzy

arkomania
Posty: 91
Rejestracja: 16 sty 2017, 17:55
Lokalizacja: RADOM

Re: Przezroczystość PET

Postautor: arkomania » 15 mar 2017, 18:01

Witam

Ja używam PET-G Devil Design z ustawioną głowicą
na 230C, stół na 80C, używam Dimafix.

Zauważyłem że filamenty o różnych kolorach zachowują się nieco inaczej.

Jeśli chcesz uzyskać najlepszy efekt dla danego filamentu, to
wydrukuj kostkę, która co zadaną ilość warstw zmienia temperaturę głowicy,
np. z 220....250C. Plik taki możesz sam stworzyć edytując edytorem
plik wygenerowany w gcode. Co parę linii dołóż linię z komendą zmieniającą
temperaturę głowicy.

Pozdrawiam Arek G. arkomania

kelo
Posty: 2
Rejestracja: 15 lis 2016, 13:32

Re: Przezroczystość PET

Postautor: kelo » 15 mar 2017, 23:40

Pół dnia walczyłem na różnych parametrach i najlepsze efekty uzyskałem przy temperaturze 260 - 265 st. i 80 st. na stole oraz mała prędkość. Zacząłem od t. 215 st. co 10 st. na niższych temperaturach wychodziło mleczne aż do przezroczystego z widoczną ścieżką filamentu. Filament PET-G zakupiony w "F3D filamet", a drukarka Urbicum DX.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 403%2C2048


Wróć do „Slicery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość