Firmware Marlin - ustawienia [poradnik początkującego]

Awatar użytkownika
GigaBajcior
Posty: 744
Rejestracja: 07 lip 2012, 8:48

Firmware Marlin - ustawienia [poradnik początkującego]

Postautor: GigaBajcior » 21 sie 2013, 16:14

Bo Sunbeam konfiguruje sie jako Teensylu, tak ma byc :) wieczorkiem moge wrzucic firmware z drukarki pracujacej na Teensylu, daj znac czy chcesz

kuba
Posty: 123
Rejestracja: 01 lip 2013, 13:50
Lokalizacja: Kielce

Re: Firmware Marlin - ustawienia [poradnik początkującego]

Postautor: kuba » 21 sie 2013, 18:20

GigaBajcior pisze:Bo Sunbeam konfiguruje sie jako Teensylu, tak ma byc :)

OK, dzięki. Dobrze wiedzieć :) Nie wiem zatem dlaczego piny były inaczej.
GigaBajcior pisze: wieczorkiem moge wrzucic firmware z drukarki pracujacej na Teensylu, daj znac czy chcesz

Jeśli to dla Ciebie nie problem to pewnie się przyda. Jeśli nie mnie to może innym początkującym składaczom.

Awatar użytkownika
GigaBajcior
Posty: 744
Rejestracja: 07 lip 2012, 8:48

Re: Firmware Marlin - ustawienia [poradnik początkującego]

Postautor: GigaBajcior » 21 sie 2013, 18:25

Piny to jedna sprawa, rodzaj motherboard inna, sunbeam i teensylu mają taki sam motherboard czyli 8, bo mają taki sam procesor, natomiast piny są inne bo projektanci inaczej poukładali pozostałe elementy.

W załączniku Marlin który pracuje w drukarce scRapRap zbudowanej na teensylu.
Załączniki
Marlin_Teensylu_scRapRap.zip
(236.92 KiB) Pobrany 108 razy

MarkusM
Posty: 74
Rejestracja: 28 mar 2012, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Firmware Marlin - ustawienia [poradnik początkującego]

Postautor: MarkusM » 21 sie 2013, 21:41

Chłopaki, a jak mam niezidetyfikowany termistor w stole to w marlinie którą cyfrę wybrać? Do tej pory miałem 1... ale jeden jest do epcosa.

Awatar użytkownika
frodo
Posty: 24
Rejestracja: 13 sie 2013, 23:49

Re: Firmware Marlin - ustawienia [poradnik początkującego]

Postautor: frodo » 12 paź 2013, 10:38

Witam.Mam złożoną Mendel Prusę z Sunbeam rev. B głowicą (prawdopodobnie) UDS 4,5(a'propos jak odróżnić UDS 4 , 4.5 i 5?) i extruder bezpośredni, zębatki 20-to ząbkowe, pasek mxl.
Jak mam ustawić te parametry w Merlinie w Configuration.h? Głównie chodzi mi o ustawienia dla extrudera,bo większość dostępnych jest dla Wade'a:


#define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT {78.82,78.82,200.0*8/3,760*1.1} // default steps per unit for Ultimaker
#define DEFAULT_MAX_FEEDRATE {500, 500, 5, 25} // (mm/sec)
#define DEFAULT_MAX_ACCELERATION {9000,9000,100,10000} // X, Y, Z, E maximum start speed for accelerated moves. E default values are good for skeinforge 40+, for older versions raise them a lot.
#define DEFAULT_ACCELERATION 3000 // X, Y, Z and E max acceleration in mm/s^2 for printing moves
#define DEFAULT_RETRACT_ACCELERATION 3000 // X, Y, Z and E max acceleration in mm/s^2 for retracts


Część można ustalić dzięki Prusa Calc,ale na direct extruder nie mam wartości.
Jeszcze na dodatek temperaturę z hotbed pokazuje jako heater?
Na razie nie działa mi też grzanie czegokolwiek.Mam tak ustawione:
#define TEMP_SENSOR_0 1
#define TEMP_SENSOR_1 0
#define TEMP_SENSOR_2 0
#define TEMP_SENSOR_BED 1


Krańcówki mam dobrze ustawione,Home działa pięknie.
Bardzo proszę o pomoc.Pozdrawiam
"Menda Prusa" co się nie chce ruszać" :)

Awatar użytkownika
Kolo33
Posty: 548
Rejestracja: 21 lut 2013, 15:55
Lokalizacja: Krzysiek / Sosnowiec www.dddbot.pl
Kontaktowanie:

Re: Firmware Marlin - ustawienia [poradnik początkującego]

Postautor: Kolo33 » 13 paź 2013, 11:24

Ten sobie sciagnij i zaladuj do elektroniki

viewtopic.php?t=571

Pod teensylu u mnie dziala bezproblemowo

Daj osobny temat i podaj tam jakie masz silniki itd zdjecia extrudera itp
Pozdrawiam
Kolo

Awatar użytkownika
frodo
Posty: 24
Rejestracja: 13 sie 2013, 23:49

Re: Firmware Marlin - ustawienia [poradnik początkującego]

Postautor: frodo » 13 paź 2013, 11:45

Dziękuję bardzo za odpowiedź.Temat i fotki założę jutro.Silniki to 3 x LDO 42STH47-1684MA i 2x Shimano Kenshi o oznaczeniu STP-43D1016-01.Silniki dobrze działają.
Extruder taki: http://www.thingiverse.com/thing:124544
Najbardziej mnie dziwi,że podpięty termistor do B-T w Sunbeam B na Pronterface wykazuje jako Heater,a z głowicy nie wykazuje w ogóle?Termistor, kabelek i styki w porzo Na początku póki nie dobrałem się do firmware i łóżko na rezystorach i hotend działały prawidłowo.Nie grzebałem nic w Pins.h.
"Menda Prusa" co się nie chce ruszać" :)

Awatar użytkownika
Kolo33
Posty: 548
Rejestracja: 21 lut 2013, 15:55
Lokalizacja: Krzysiek / Sosnowiec www.dddbot.pl
Kontaktowanie:

Re: Firmware Marlin - ustawienia [poradnik początkującego]

Postautor: Kolo33 » 13 paź 2013, 18:42

jak masz sunbeama to ten
viewtopic.php?f=45&t=411

potem sprawdź czy dalej przy poprawnym połączeniu termistorów dalej pokazuje błędnie.

Jak bedzie dobrze to dalsza kalibracja wygląda tak:


wydrukuj tą ramkę kalibracyjną i zobacz wymiary faktycznie wydrukowanej ramki (nie musisz drukować całego pliku kilka warstw abyś mógł zrobić pomiar ramki w osi x i y

wpisz do równania :

x (kroki) = (istniejąca wartość kroków ) * (wymiar wydrukowanej ramki w osi X) / 120
y (kroki) = (istniejąca wartość kroków ) * (wymiar wydrukowanej ramki w osi Y) / 120

i te wartości dopisz na stałe do elektronki.

Z to 3200/1.25 przy pręcie 8mm lub 3200/2 przy trapecie 10x2,


ramka w zał

podczas drukowania ramki zobacz jak wypełnia głowica środek jak za bardzo leje to zmniejsz podczas wydruku kroki komenda M92 EXXX (XXX kroki) jak nie łączą się to zwiększ. Jak ustawisz kroki wpisz na stałe i wgraj do elektroniki lub dopisz komendę do programu tnącego aby dodawał do każdego pliku gcode.

HOTBed najlepszy według mnie to sklejka np 10 mm , na nią taśma srebrna odporna na 150 stopni, na taśmę grzałka kaptonowa, i na to wszystko szyba kominkowa i na nią znowu kapton. (nic się nie wygina i bardzo szybko sięgrzeje do 115 stopni) całość spinasz klipsami do papieru.

do PLA wystarczy goła szyba i 70 stopni do ABS jak wyżej i 115 stopni.
Załączniki
kalibr ramka 120x120 wew 110x110 kostka 20x20x20 wew 15 walec 20x20.rar
(2.33 KiB) Pobrany 97 razy
Pozdrawiam
Kolo

Awatar użytkownika
frodo
Posty: 24
Rejestracja: 13 sie 2013, 23:49

Re: Firmware Marlin - ustawienia [poradnik początkującego]

Postautor: frodo » 20 paź 2013, 0:42

Dziękuję bardzo za pomoc.Jak zwykle jak jedno jest już dobrze,to z drugim nie tak.Dlatego znowu proszę o pomoc.
Na osi Z mam silniki LDO, 0.9° na M8 i z kalkulatora Prusy wychodzi mi tak "5120.00 1.25 0.9° 1/16th 1 : 1 ".
Czyli powinienem wpisać w #define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT {oś X, oś Y, 5120.00,ex} ?
Jak tak wpisałem do Arduino i wgrałem,to silniki buczały,nie chciały chodzić ,najwyżej jakieś 1/8 obrotu i nawet regulacja stepstick'iem nie pomagało.
Doświadczalnie komendą M92 Zxxx chodziły mi silniki od 2500(niżej nie sprawdzałem) do 3500.Wyżej buczały.Jak z powrotem zmniejszałem poniżej 3500,silniki kręciły pięknie.
Kratkę kalibracyjną robi równobocznie,ale potem drukarka jeździ głowicą po tym co sama wydrukowała co wydaje mi się jest efektem regulacji osi Z.
Przy 235°C robi mi takie "nanizane perełki"(tak mi sie kojarzy bo mam biały ABS),a 10 stopni więcej leje się mocno.
Próbowałem przy 240 °C ustawiać extruder z komendą m92 Exxx,najniżej zeszło do 300 kroków poniżej napisało coś w rodzaju(piszę z pamięci) "Prevention from long extrusion"
Na 3ds max'ie zbudowałem sobie taką testowa spiralkę,drukuje równiutko,ale błędy jak wyżej.
Hotbed mam: aluminium--pasta termo--szyba.Chcę założyć kapton,ale dopiero po kalibracji.

Konkludując,nie wiem jak mam ustawić w Configuration.h DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT ustawienia osi Z i extrudera mk7.Nie wiem jaką mam ustawiać na Slice3rze grubość warstwy-czy przy dyszy 0.2 mm mam ustawiać taką samą wartość czy inną,a może to właśnie powoduje rozsmarowywanie wcześniej wydrukowanych warstw?


PS obiecałem fotki i je zrobię,na razie troszkę mi głupio,bo mam tak jak jakiś forumowicz określił,że ma drukarkę w stanie "pająka" z powodu oplatających ją wszędzie przewodów :)
"Menda Prusa" co się nie chce ruszać" :)

drygol
Posty: 713
Rejestracja: 28 mar 2013, 13:31

Re: Firmware Marlin - ustawienia [poradnik początkującego]

Postautor: drygol » 20 paź 2013, 1:00

Prevention from COLD extrusion - nie miales nagrzanego hotendu i firmware nie pozwolil ci na extruzje - normalne

Co do wyliczen - daj sobie siana , ustaw z grubsza a potem pomiar , zmiana , pomiar , zmiana , pomiar zmiana itd itd az uzyskasz takie efekt ze jak dasz w pronterface 10 mm w prawo to na suwmiarce bedzie 10 mm DOKLADNIE do dziesiatych czesci. I tak z wszystkimi osiami.


Wróć do „Marlin Firmware”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość