Anet A6 - sitowate wydruki

Konstrukcja i3 oraz podobne, bazujące na niej drukarki
maffi007
Posty: 1
Rejestracja: 16 sty 2018, 12:57

Anet A6 - sitowate wydruki

Postautor: maffi007 » 16 sty 2018, 15:33

Witam, jestem nowy na forum, wczoraj złożyłem drukarkę Anet A6 która przyszła do mnie z Chin.
Samo składanie nie sprawiło większych problemów, (poza paroma szczegółami: w ramie były wywiercone za duże dziurki pod śrubki mocujące krańcówki, a wiatrak chłodzący wnętrze extrudera nie działał - przewody lutem zwarte na samym wiatraku). Za duże dziurki zakleiłem klejem na ciepło, po czym mogłem wkręcić dane do zestawu śrubki, natomiast nieprecyzyjny chiński lut wystarczyło potraktować ostrym nożem.

Problem jest w tym że moje druki są dziurawe szczególnie górna i dolna warstwa.

Ochoczo przystąpiłem do druku. Na pierwszy druk wziąłem kostkę 20x20mm
Ustawienia z Cura 3.0.4
Wysokość warstwy: 0,1 mm
Grubość ściany/ góra dół: 0,8 mm
Wypełnienie: 20%
Prędkość Druku: 60 mm/s
Prędkość ruchów Jałowych: 120 mm/s
Chłodzenie wentylatora: TAK
Typ ulepszenia Przyczepności: obwódka.

Efekt druku pierwszego:
https://drive.google.com/open?id=1pAbFDvraQOEjdzzcX7ajLzq3WkICocQNUg
https://drive.google.com/file/d/1Cqpi_-n93SzRjFOocJLfieMxT32A8dT-Kw/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1JczBrMsbTApxM4pnNbx9EaquYYB0oEDW1w/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1KRLzrEH9UvFfw-cxvQPmnfaSsR3inPuyIA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14EX4Lv318stU8Uz0jFm99VnPSlsgOB-P_g/view?usp=sharing

Na drugi druk obrałem przycisk do extrudera
Ustawienia z Cura 3.0.4
Wysokość warstwy: 0,1 mm
Grubość ściany/ góra dół: 1 mm
Wypełnienie: 50%
Prędkość Druku: 60 mm/s
Prędkość ruchów Jałowych: 120 mm/s
Chłodzenie wentylatora: TAK
Typ ulepszenia Przyczepności: obwódka.

Efekt drugiego wydruku:
https://drive.google.com/open?id=1u88CwoliQk5JQCUFNHom_rMuyfFH9DekZA
https://drive.google.com/open?id=1byJHo_bfKcW0WJ1UX-VlKi21-f9oAOztBA
https://drive.google.com/open?id=1aVroGzAI-kJleVMJDLiSIXNeoSt42Nvcvg
https://drive.google.com/open?id=1N-jUdmLwa_RCHF-XH1JslDP-ceMHBQ4fHg
https://drive.google.com/open?id=1en-U0pAntKe2iXyDoUoLbK_8xSEARwdW-g

Hardcorem jest wydruk nr 3. Drukowałem kanał powietrzny, całość wygląda trochę jak ser szwajcarski, a boki wydruku wyglądają jak linie papilarne:
Ustawienia z Cura 3.0.4
Wysokość warstwy: 0,1 mm
Grubość ściany/ góra dół: 0,8 mm
Wypełnienie: 40%
Prędkość Druku: 60 mm/s
Prędkość ruchów Jałowych: 120 mm/s
Chłodzenie wentylatora: TAK
Typ ulepszenia Przyczepności: tratwa.

Efekt trzeciego wydruku:
https://drive.google.com/open?id=1ufcrwvEy-TYff0t7fXYHqLwoeCRrdafC7w
https://drive.google.com/open?id=1XQsJncNR-J63qxUy0z0P69t6zu7SiNcoRg
https://drive.google.com/open?id=1U6rovHXmRQEvV60hKorLTmO-8Hgt651JRg
https://drive.google.com/open?id=1krl4wAxTFccf1ZNZENlcXbVFcofAZ90-9Q
https://drive.google.com/open?id=1Xx-l3Ufg_ybtUQU8wk2p1iFP6fWl3lTn5A
https://drive.google.com/open?id=1-Ff2UCHdcNvLuVr9EVZdHYWbYkQ25fc37g
https://drive.google.com/open?id=1Zu1_8mN85FGl0lUNb2OMhS0c0q25JWv0xg


Na czwarty druk obrałem kostkę 10x10 mm maleństwo:
Ustawienia z Cura 3.0.4
Wysokość warstwy: 0,1 mm
Grubość ściany/ góra dół: 0,8 mm
Wypełnienie: 60%
Prędkość Druku: 50 mm/s
Prędkość ruchów Jałowych: 120 mm/s
Chłodzenie wentylatora: TAK
Typ ulepszenia Przyczepności: tratwa.

Efekt czwartego wydruku:
https://drive.google.com/open?id=10PJsVAPLwdqx6APXosyYc-PCYMFNFXGLpA
https://drive.google.com/open?id=1-3e1mFc0OixRU1tl2ZwDa_b-n94BZL4Nww

Piąty wydruk to łożyska
Ustawienia z Cura 3.0.4
Wysokość warstwy: 0,1 mm
Grubość ściany/ góra dół: 1,2 mm
Wypełnienie: 20%
Prędkość Druku: 50 mm/s
Prędkość ruchów Jałowych: 120 mm/s
Chłodzenie wentylatora: TAK
Typ ulepszenia Przyczepności: obwódka.

Całość chropowata i ma dziurki ale łożysko śmiga i się kręci tylko wygląda fatalnie.
Efekt piątego wydruku:
https://drive.google.com/open?id=16SzZvztBAN31YsJ-9Kbzov_ANAXnMKraEQ
https://drive.google.com/open?id=1EcnwcJ3Zs2D8KCI_6ZJfHVZYXruZ1UMMJg
https://drive.google.com/open?id=13LrzE7KwRbCrv70W_xFhY3UrbkyPYmbBhA
https://drive.google.com/open?id=1RJsknxALwCrCo4roRBz6ncPo5mJLQAvPBQ

Reasumując, Wydruki mają dziurki, jak temu zaradzić? A może przy tej drukarce to ok? Co zmienić w ustawieniach aby poprawić jakość. Jakieś rady, lub ulepszenia?

Dzięki za odpowiedz. :D

Wróć do „Prusa i3”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość