Strona 1 z 1

Pierwsze wydruki

: 15 lis 2017, 8:40
autor: Grzechu16
Cześć,

Zacząłem swoją przygodę z drukiem 3D od drukarki Anet A8 kilka dni temu i chciałem prosić o porady, gdyż jakość wydruku nie jest zadawalająca. Drukowałem kostki XYZ - gotowe projekty ściągnięte z internetu. Pierwszy wydruk - po prawej, przed drugim wydrukiem jeszcze raz wypoziomowałem stół, przesmarowałem prowadnicę bo której porusza się extruder, gdyż poruszał się trochę opornie mimo jednolitego ustawienia wysokości prowadnic z obydwu stron. Jest trochę lepiej, ale ciągle nie jest to taka jednolita kostka tylko dosyć kruchy element taki nie do końca "związany". Dodatkowo krawędzie boczne nie są jednolite a dolne warstwy trochę zniekształcone. Będę wdzięczny za każdą sugestię odnośnie tego co sprawdzić, może zmienić ustawienia wydruku (speed, flow, temperatury)? Drukuję póki co na próbnym PLA dołączonym do zestawu z temperaturą 190 stopni.

Pozdrawiam
Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Pierwsze wydruki

: 03 sty 2018, 10:45
autor: BonQ
Nie wiem, czy problem rozwiązany, ale wygląda to na za wysoką warstwę i za mały infill. Może też być, że za niski flow, czyli podnieść temperaturę. Słabo naciągnięte paski też mogą sprawiać, że gdy drukarka się rusza, to z nią rusza się głowica, co przenosi się na model.

Drukuję się taką wieżę do sprawdzania najlepszej temperatury dla twojego plastiku, ustawiasz w slicerze temperaturę co np 1cm i sprawdzasz na jakiej temperaturze wychodzi najlepszy druk :
https://www.thingiverse.com/thing:915435

Dobrym pomysłem jest wydruk naciągarki do pasów osi x,y, te paski ręcznie strasznie źle się naciąga ręcznie.
https://www.thingiverse.com/thing:1683070 <- Dla osi X
https://www.thingiverse.com/thing:2306072 <- Dla osi Y

Jeżeli chodzi o A8, to na thingiverse znajdziesz sporo modyfikacji i ulepszeń.

Re: Pierwsze wydruki

: 27 kwie 2018, 8:30
autor: marcosanchez
Simply wanted to inform you that you have people like me who appreciate your work. Definitely a great post. Hats off to you