Dodawanie faktury na obiekt 3D

O programach i dodatkach do nich
mscichu
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2015, 14:59
Lokalizacja: Białystok

Dodawanie faktury na obiekt 3D

Postautor: mscichu » 13 mar 2016, 15:53

Hej!

Mam pytanie, jak szybko i łatwo dodać fakturę na długie proste ściany w modelu 3D? Załóżmy, że mam obudowę i chciałbym mieć jakąś chropowatą nieregularną fakturę typu skałka lub regularną typu cegiełka. Muszę ręcznie dorabiać czy jest jakiś szybki sposób?

sol
Posty: 84
Rejestracja: 28 maja 2015, 19:17

Re: Dodawanie faktury na obiekt 3D

Postautor: sol » 13 mar 2016, 16:00

chwila moment, Tobie chodzi o wykończenie powierzchni gotowego wydrukowanego przedmiotu (coś a'la piaskowanie, malowanie itp) czy naniesienie faktury drukując ją?

mscichu
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2015, 14:59
Lokalizacja: Białystok

Re: Dodawanie faktury na obiekt 3D

Postautor: mscichu » 13 mar 2016, 16:07

Nie, chodzi mi o wykończenie przedmiotu przed drukowaniem aby płaska powierzchnia miała lepszy wygląd.

mscichu
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2015, 14:59
Lokalizacja: Białystok

Re: Dodawanie faktury na obiekt 3D

Postautor: mscichu » 13 mar 2016, 17:20

Hmm... Może doprecyzuję bo znalazłem odpowiednie słowo. Potrzebuję wyciągnąć teksturę na powierzchni modelu. Na potrzeby grafiki stosuje się odpowiednie nakładanie tekstur które tek czy inaczej jest płaskie. Na potrzeby druku 3D chciałbym nałożyć teksturę 3D. Oczywiście można ściągnąć wzór kamienia lub ręcznie zrobić ale jest to czasochłonne jak chce się szybko sprawdzić jak to będzie naprawdę wyglądało.

Awatar użytkownika
unitral
Posty: 446
Rejestracja: 09 sty 2015, 22:34
Lokalizacja: Wiedeń

Re: Dodawanie faktury na obiekt 3D

Postautor: unitral » 13 mar 2016, 17:53

Sketchup oferuje taką możliwość, ale chyba jedynie w pełnej wersji.

Mix
Posty: 416
Rejestracja: 04 kwie 2014, 22:23

Re: Dodawanie faktury na obiekt 3D

Postautor: Mix » 13 mar 2016, 17:55

Takie rzeczy wykonuje się raczej w trakcie rysowania obiektu 3D - zatem zależy to ściśle od możliwości danego programu w którym rysowany jest obiekt i umiejętności osoby która z niego korzysta...

mscichu
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2015, 14:59
Lokalizacja: Białystok

Re: Dodawanie faktury na obiekt 3D

Postautor: mscichu » 13 mar 2016, 18:42

Hmmm... Już prawie doszedłem jak to zrobić, ale mam jeszcze jeden problem z sypiącym się programem.
1. Ściągamy teksturę 2D
2. W programie graficznym robimy negatyw
3. Wchodzimy na stronę: https://www.shapeways.com/creator/2dto3d#landing ustawiamy szerokość i głębię, potem ściągamy
4. w programie netfabb basic eksportujemy plik jaki nam potrzebny do innego formatu (STL)
5. Wycinamy lub dodajemy w programie do modelowania fakturę (u mnie akurat deski)

Niestety 123D mi się wysypuje w momencie wykonania wycięcia z obiektu poleceniem Intersect.
Jakiś inny łatwy program do łączenia plików?

Balgator
Posty: 208
Rejestracja: 13 lis 2013, 11:36

Re: Dodawanie faktury na obiekt 3D

Postautor: Balgator » 14 mar 2016, 9:04

Ja takie coś wykonuje w Zbrush. To działanie na pograniczu bump-maping i teksturowania.

I dokładnie polega na tym, że teksturę zamienia się na warstwę alpha (coś jak wykonanie negatywu), nanosi się ją na obiekt w taki sposób, że kontury stanowią maskę nie podatną na edycję, a następnie delikatnie się wyciąga niezamaskowane części obiektu.

Tworzy to fakturę typu kora, słoje drewna, zmarszczki, pory, łuski itp.

mscichu
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2015, 14:59
Lokalizacja: Białystok

Re: Dodawanie faktury na obiekt 3D

Postautor: mscichu » 14 mar 2016, 17:59

Właśnie o takie coś mi chodzi. Sam niestety nie uporałem się z nałożeniem tekstury więc będę musiał zapoznać się z tym programem. Dzięki!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 78
Rejestracja: 23 kwie 2015, 12:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Dodawanie faktury na obiekt 3D

Postautor: Chrupek » 14 mar 2016, 18:25

Od biedy można by i to na darmowym Sculptrisie zrobic (taki moooocno okrojony ZBrush), bo mozna zaladowac obiekt w .obj i skorzystac z customowego pedzelka wgranego z bitmapy. Polecam probe na Sculptrisie bo poza tym, ze jest darmowy, jest tez o 2398576239485% prostszy w obsludze od ZBrusha i bardzo intuicyjny.


Wróć do „Projektowanie 3D”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości