DesignSpark Mechanical

O programach i dodatkach do nich
mati.91
Posty: 1
Rejestracja: 23 sty 2017, 19:42

Re: DesignSpark Mechanical

Postautor: mati.91 » 23 sty 2017, 19:45

Trochę odgrzeję, wie ktoś może czy da się i jak uwypuklić powierzchnię? Mam płaską powierzchnię o kształcie zbliżonym do gwiazdy, a potrzebuję ją wyciągnąć środkiem w górę, przy czym nie ma być do stożka.

arkomania
Posty: 97
Rejestracja: 16 sty 2017, 17:55
Lokalizacja: RADOM

Re: DesignSpark Mechanical

Postautor: arkomania » 24 sty 2017, 13:27

Witam
DesignSpark Mechanical to świetny program.
Prosta filozofia obsługi.
Został zaprojektowany do projektowania w oparciu o powierzchnie płaskie (płaszczyzny)
z możliwością wyciągania zaokrągleń z krawędzi.
To co Ty chcesz uzyskać tym programem, nie da się zrealizować.

Zadałem pytanie mailowe do przedstawiciela DesignSpark.pl w sprawie:
1. Rysuję okrąg i wyciągam go na walec.
2. Następnie dolną część walca chcę zmniejszyć przez resize.

Nie uzyskałem odpowiedzi.

Mogę uzyskać taki efekt na piechotę obcinając stożek lub przez obrót
o 360 stopni wielokąta.

Mnie chodzi o zmniejszanie części bardziej skomplikowanych brył.

I tu jest problem z DesignSpark

Program nie ma funkcji wyciągania zaznaczonych miejsc powierzchni.
Przynajmniej ja tego nie znam i żadnego przykładu na youtube nie znalazłem.

Wcześnie pracowałem na SketchUp który ma możliwość wyciągania płaszczyzn
nawet takich pokrytych bitmapą.

Mi bardzo dobrze pracuje się w DesignSpark. Szkoda tylko, że nie rozszerzyli
go o funkcję wyciągania płaszczyzn.

Przy pomocy DesignSpark nie rysuje się takich figur nieforemnych
takich np. jak koralowiec, itp.
(chciałem zaprojektować podświetlanego diodą LED koralowca do akwarium i wydrukować
go z transparentnego PET-G)

z pozdrowieniami Golec Arkadiusz (arkomania.pl)

Awatar użytkownika
emartinelli
Posty: 835
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:30
Lokalizacja: Łódź/Warszawa

Re: DesignSpark Mechanical

Postautor: emartinelli » 24 sty 2017, 17:35

DesignSpark Mechanical to okrojona wersja SpaceClaim i wielu funkcji tam po prostu nie ma, ale za to jest za darmo.
Niestety pewne operacje trzeba robić w innych programach.

arkomania
Posty: 97
Rejestracja: 16 sty 2017, 17:55
Lokalizacja: RADOM

Re: DesignSpark Mechanical

Postautor: arkomania » 24 sty 2017, 19:08

Zgadzam się z emartinelli.
Mimo braków program jest świetny i intuicyjny.

z pozdrowieniami arkomania.pl

Balgator
Posty: 208
Rejestracja: 13 lis 2013, 11:36

Re: DesignSpark Mechanical

Postautor: Balgator » 25 sty 2017, 8:34

emartinelli pisze:DesignSpark Mechanical to okrojona wersja SpaceClaim i wielu funkcji tam po prostu nie ma, ale za to jest za darmo.
Niestety pewne operacje trzeba robić w innych programach.


Tak dla jasności, jakie operacje i w jakich programach trzeba byłoby robić? Pytam, aby skorzystać z twojego doświadczenia, bo DSM jest programem, na którym głównie pracuje i dosyć często stoję w miejscu, nie wiedząc jak się do czegoś zabrać.

Awatar użytkownika
McKee
Posty: 420
Rejestracja: 31 lip 2015, 19:05
Lokalizacja: mazowieckie

Re: DesignSpark Mechanical

Postautor: McKee » 25 sty 2017, 10:06

Np proste "wyciągnięcie" dowolnej powierzchni (niekoniecznie nawet paskiej).
Jakiś czas temu "przesiadłem się" na autodeskowe Fusion 360 i polecam. Dla hobbystycznego użycia pierwsze 2 czy 3 lata jest darmowa licencja. Wadą jest, zapisywanie plików "w chmurze", czyli na serwerach Autodesk-a (a nie na moim/twoim dysku) - jest to wygodne ale strasznie utrudnia ew. zmianę na inny program (np. jak się licencja skończy).
Także Autodesk Inventor jest bogatszy w opcje od DSM-a (i całkowicie lokalny, i też darmowa ~2-letnia licencja), ale jakoś mi nie przypasował (i nie podobał mi się pomysł zakupu po 2 latach - a uczyć się programu, żeby potem porzucić też mi się nie chciało).
Fusion jest łatwiejszy w obsłudze od Inventory czy DSM-a (i moim zdaniem pracuje się szybciej i łatwiej się go nauczyć), ale jednocześnie nie jest tak prosty jak (całkowicie darmowy ale jednak zbyt prosty) 123D Design. Tylko trzeba swoje pliki eksportować w celach archiwalnych na swój dysk (#mojamałaparanoja :bania:).

PS.: zdecydowanie polecam manipulator 3dconnexion (SpaceMouse / SpaceNavigator / SpacePilot itp, nawet starsze SpaceBall) - jakość pracy dramatycznie lepsza.

michas75
Posty: 79
Rejestracja: 01 gru 2014, 18:04

Re: DesignSpark Mechanical

Postautor: michas75 » 25 sty 2017, 11:53

Cześć, wyręczę support, to się da zrobić używając mózgu a nie funkcji resize :)

Zadałem pytanie mailowe do przedstawiciela DesignSpark.pl w sprawie:
1. Rysuję okrąg i wyciągam go na walec.
2. Następnie dolną część walca chcę zmniejszyć przez resize.

Wiec tak, będzie w punktach jak to zrobić od walca:

1. Na jednej z płaszczyzn walca narysuj na płasko prostokąt tak by jeden z jego boków był w centrum walca, przecinał je.
2. Wyciągasz prostokąt prostopadle do płaszczyzny walca o np. 10mm, jego boczna ściana to Twoja nowa płaszczyzna na której narysujesz kształt którym wytniesz walec.
3. Musisz zrobić powierzchnię i obrócić ją o 360 stopni względem centrum walca z włączoną funkcją wytnij, taki minusek w opcjach funkcji ciągnij po lewej stronie menu.

Walec zostanie wycięty dowolnym kształtem który narysujesz. W DSM można rysować koła zębate, sprężyny itp. kwestia podejścia do tematu i wypracowania swoich ścieżek postępowania.

To jeden z moich projektów w DSM, powinien zrewidować Twoje pogąlady nt. tego że czegoś nie da się zrobić w DSM, kwestia podejścia do tematu.
Zdjęcia

Awatar użytkownika
emartinelli
Posty: 835
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:30
Lokalizacja: Łódź/Warszawa

Re: DesignSpark Mechanical

Postautor: emartinelli » 25 sty 2017, 12:57

Balgator pisze:
emartinelli pisze:DesignSpark Mechanical to okrojona wersja SpaceClaim i wielu funkcji tam po prostu nie ma, ale za to jest za darmo.
Niestety pewne operacje trzeba robić w innych programach.


Tak dla jasności, jakie operacje i w jakich programach trzeba byłoby robić? Pytam, aby skorzystać z twojego doświadczenia, bo DSM jest programem, na którym głównie pracuje i dosyć często stoję w miejscu, nie wiedząc jak się do czegoś zabrać.


Jak dla mnie brakuje tylko (albo aż) dwóch funkcji:
- mirror
- łączenie dwóch kształtów (np koła a po drugiej stronie kwadrat)

arkomania
Posty: 97
Rejestracja: 16 sty 2017, 17:55
Lokalizacja: RADOM

Re: DesignSpark Mechanical

Postautor: arkomania » 26 sty 2017, 0:06

Witam
Do odpowiedzi od :michas75

Dzięki za poradę, ale tę metodę znam dla tego przykładu.

Może podałem zbyt prosty przykład.

Problem pojawił się wówczas gdy miałem potrzebę narysowania donicy drewnianej
wykonanej n-stu jednakowych części. Każda część powstaje z wałka drewnianego
ściętego na 3 płaszczyzny pionowe i zewnętrzną zaokrągloną.

Jak np na figurze o kształcie podobnym jak załączniku dokonać zwężenia od płaszczyzny
pomarańczowej do dołu. Tak aby donica miała kształt rozszerzający się od dołu do góry.
W Sketchup wystarczyło zmienić rozmiar płaszczyzny zaznaczonej na pomarańczowo.

z pozdrowieniaki Arek G. (arkomania.pl)
Załączniki
donica.jpg

Awatar użytkownika
emartinelli
Posty: 835
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:30
Lokalizacja: Łódź/Warszawa

Re: DesignSpark Mechanical

Postautor: emartinelli » 26 sty 2017, 11:29

Tu powinna zadziałać funkcja "obróć krawędź" (nie wiem dlaczego tak to nazwali), zaznaczasz dolną krawędź - opcja ciągnij i ostatnia ikonka za zaokrąglaniem krawędzi - na koniec ciągniesz w kierunku środka.
Inna opcja to zrób jeden element odpowiednio ustawiony i skorzystaj z opcji "przenieś" i zaznacz "utwórz szyki"


Wróć do „Projektowanie 3D”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość