Sketch up

O programach i dodatkach do nich
Konrad K_2
Posty: 110
Rejestracja: 07 cze 2013, 19:31

Re: Sketch up

Postautor: Konrad K_2 » 20 lis 2013, 14:03

dokładnie - podejde do tego jeszcze raz

Awatar użytkownika
evrybadykombinerki
Posty: 443
Rejestracja: 27 lut 2013, 16:48

Re: Sketch up

Postautor: evrybadykombinerki » 20 lis 2013, 17:08

To może być odrócona kierunkowość wielokątów (normals) - kolejna rzecz na którą Sketchup mało zwraca uwagę a jest później trudna jeśli raz zabagniona.

Reiju
Posty: 93
Rejestracja: 15 wrz 2013, 16:24

Re: Sketch up

Postautor: Reiju » 21 lis 2013, 10:51

W skechupie trzeba zwracać szczególną uwagę aby obiekt był złożony z jak najmniejszej ilości trójkątów.
Najlepiej jest usuwać zbędne łączenia które wykonaliśmy ołówkiem bo czasem skech wysypuję się takich siatkach.

Konrad K_2
Posty: 110
Rejestracja: 07 cze 2013, 19:31

Re: Sketch up

Postautor: Konrad K_2 » 21 lis 2013, 14:05

prostszy obiekt udało sie wydrukowac bez problemów

kuba
Posty: 123
Rejestracja: 01 lip 2013, 13:50
Lokalizacja: Kielce

Re: Sketch up

Postautor: kuba » 21 lis 2013, 17:31

Konrad K_2 pisze:prostszy obiekt udało sie wydrukowac bez problemów


Taki model ze skeczapa. Jakość taka sobie, trochę dlatego, że drukowany na max prędkości ale w tym przypadku taki wystarczy :) W kisslicerze nie obyło się bez błędów ale gcode wyszedł poprawny i wydruk się zrobił.

Model
Wykonanie

oskar
Posty: 948
Rejestracja: 21 mar 2012, 18:44
Lokalizacja: Oskar, Lwówek Śląski

Re: Sketch up

Postautor: oskar » 21 lis 2013, 18:51

Ja osobiście nie lubię tego programu bo ciężko zrobić w nim PRAWIDŁOWY model do druku. Ale np taką zębatkę bo stara się wytarła zrobiłem bez problemu
zębatka.zip
(76.59 KiB) Pobrany 57 razy
. Z tym, że zaprojektowanie to 10 minut i cały dzień grzebania aby dało się to wydrukować :/

Awatar użytkownika
Kolo33
Posty: 548
Rejestracja: 21 lut 2013, 15:55
Lokalizacja: Krzysiek / Sosnowiec www.dddbot.pl
Kontaktowanie:

Re: Sketch up

Postautor: Kolo33 » 24 lis 2013, 1:54

Ja projektuje tylko w sketch up. Wszystkie modele byly zaprojektowane wlasnie w nim ale faktycznie sporo godzin bawienia sie aby teraz kazdy model po zaprojektowaniu byl poprawny. Jak widac kwestia poznania programu. Poniewaz jednak program glownie ma sluzyc do robienia projektow domow kazdy obiekt projektuje w powiekszeniu 100 razy lub 1000 i potem na koniec po exporcie do stl w nefftabie skaluje do poprawnej wielkosci. Wtedy jest wszystko ok. Po prostu program nie radzi sobie przy bardzo malych obiektach i wtedy moze robic dziwne rzeczy.

Dodam ze przy imporcie stl to jest masakra. Wymiary z d..y. Ale mozna sie pobawic i dostosowac a potem przerobic
Pozdrawiam
Kolo

Awatar użytkownika
evrybadykombinerki
Posty: 443
Rejestracja: 27 lut 2013, 16:48

Re: Sketch up

Postautor: evrybadykombinerki » 24 lis 2013, 14:17

Przekonać się do niego nie przekonam, ale gdy już nie ma wyboru i mam skp do wydrukowania, robię coś takiego:
-otwieram to co Sketchup narobił Blenderem
-będąc w "edit mode" i mając "face select", wybieram jakiś jeden zdegenerowany face, który prawie nie ma powierzchni (często Sketchup zostawia takie w np. krawędziach)
-SHIFT+G > "area" > wybiera mi wtedy resztę podobnie porąbanych wielokątów z tego modelu > delete. W resultacie siatka staje się jak sito, niby do wyrzucenia. Ale po wyeksportowaniu do stl otwieram ją Netfabem i...
-W Netfabie wykonuję wszystkie automatyczne naprawy - i znów mam obiekt jednopowłokowy i prawidłowy

Po takim zagraniu większość komunikatów Kisslicera o błedach w siatce mam z głowy

Konrad K_2
Posty: 110
Rejestracja: 07 cze 2013, 19:31

Re: Sketch up

Postautor: Konrad K_2 » 26 lis 2013, 10:21

dalej zostaje przy tym ze ten program to jakas masakra

porównanie po lewej wydruk z dkatchupa , po prawej autocad
Obrazek

Awatar użytkownika
MiniK
Posty: 567
Rejestracja: 10 gru 2013, 23:54
Lokalizacja: Kraków

Re: Sketch up

Postautor: MiniK » 18 gru 2013, 19:02

evrybadykombinerki pisze:Sketchup ma to w genach (pewnie dlatego został porzucony przez Google jako nieprzyszłościowy). Robi beznadziejną sieczkę zamiast siatki. Tylko on sam potrafi to wyświetlać w sposób jako taki maskując nieracjonalne przebiegi geometrii. Modelarze (przynajmniej w grafice zaawansowanej) omijają go szerokim łukiem. Lepiej troszkę dłużnej posiedzieć w porządnym programie niż próbować coś wydusić ze zmarnowanej siatki .skp.

Ciekawe gdzie to usłyszałeś ? Nie jestem modelarzem, ale od 10 lat po części żyje z modelowania i nie ominął bym tego programu szerokim łukiem.
Przede wszystkim każdy soft ma swoje przeznaczenie i trzeba go umieć używać. Po drugie są różnice w sposobie modelowania przy wykorzystaniu różnych programów i to co dla amatora wygląda w modelu podobnie może być zupełnie inną geometrią. Wielokrotnie eksportowałem ze sketchupa geometrię do innych programów i nigdy nie miałem z nią poważniejszych problemów, anie z podziałem siatki anie ze skalą.W sketchupie nie modeluje się praktycznie na wierzchołkach za to np Bulinowanie w sketchu jest o niebo szybsze i dokładniejsze niż np w 3dmaxie czy autocadzie.
Co do poobracanych normalnych w ściankach to zdarza się to w każdym programie zwłaszcza początkującym modelarzom nie zwracającym uwagi na dokładność techniki modelowania i specyfikę softu.
Reasumując wydaje mi się, że model ze sketchupa jest pełnowartościowy a większość problemów powstaje podczas eksportu geometri dalej i jej interpretacji przez inne programy i nie omijał bym go szerokim łukiem choćby dlatego że ma największą dostępną bazę darmowych modeli, oskryptowania i pluginów.
pozdrawiam


Wróć do „Projektowanie 3D”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości