Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 27 sty 2016, 13:33

O widzisz zapomniałem, sposób z miską wody (wrzątek) i dodatkowo zastosowałem adapter i wchodzi pięknie i szybko...
Wykorzystałem ten adapter. http://www.thingiverse.com/thing:1258031.
Co do karmika to ABS + od DD. Ale jak widać popękał, wydrukowałem drugą część białą z wypełnieniem 25% i wyszło lepiej ale też na środku pękło. brak grzanej komory przy tak dużym i długim wydruku niestety wpłyną na wydruk.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 03 mar 2016, 21:11

Witam ponownie, jako ,że ostatnio postanowiłem po testować różne filamenty padło na nowy, który pojawił się od Gumaplast PET , obiecanego nylonu nadal nie ma ...... . Jako,że tani filament kupiłem 2 rolki do zabawy, postaram się go porównac do Taulman w późniejszych postach.
Jako,ze podobno lubicie dużo zdjęć zasypie troszkę.

Drukarka bez jakiś tam konfiguracji, ustawienia dla ABS które miałem w miarę opanowane, zmieniłem tylko flow na 85% aby wydruki trzymały wymiar, bo filament NIECO gruby:P:P:P.
Co do samego filamentu to miał się trzymać w wymiarach 1,70-1,80mm ale bliżej mu do 1,80 niż 1,7. kawałkami miałem 1,81.

Po co go kupiłem w takich ilościach? A po to ,ze nasłuchałem się ,ze jest mocniejszy od ABS:P i cena jest niska:) Zobaczymy.
A teraz do rzeczy:
Drukowanie:
-SZOKKKK filmiki w youtube pokazują poszarpane wydruki i opisują jak to się ciężko drukuje z PET, jednak zaskoczenie jakie doświadczyłem zobaczycie na zdjęciach. Drukuje się super łatwo, ekstruzja przy 245 stopniach jest elegancko łatwa. Silnik na ABS od ekstrudera bardzo mi się grzeje na PET zimny.
- następne zaskoczenie-- na wolnych pierwszych warstwach filament jakby się gotuje , pyka i strzela jak przechodzi w szybkość 40mm/s efekt znika i wydruk jest ładny, robi się krystaliczny (zdjecia).
-WYTRZYMAŁOŚĆ - wydaje mi się ,ze większa jak abs, jest zarazem plastyczny i mocny. Warstwy bardzo mocno trzymają się siebie. Nie widać skurczu.
Teraz kilka zdjęć:
Element drukowany jako pierwszy (bo po co kalibrować:P), na ustawieniach 100% ABSu i flow 94 co spowodowało przelanie pełnych warstw i prążki boczne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kalibracyjna kostka 40mm ( ten glut to zatrzymanie drukarki - wystarczyło kalibracji z regulacją samego flow:P):
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jakaś tam bransoletka ze ścianką 0,8mm (2 obrysy):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jako ,że w tej powyższej ścianki wewnętrzne się skleiły , to samo z jednym obrysem 0,4mm:

Obrazek

Obrazek


Jeszcze jedno co do samego filamentu, był zapakowany w woreczek foliowy próżniowo oraz kartonik jak filament DD, nie tak jak kiedyś dostałem od nich PLa w można to nazwać zwykłym worku z poprzecieranymi dziurami.
I jeszcze jedno , w filamencie co kilka metrów widac uwięzione pęcherzyki powietrza(bardzo małe) ale jakoś nie zauważyłem ich na wydruku aby zrobiły wielki krater.

Teraz pytanie, czy PET chłonie wilgoć? Musze go jakoś super chować?

EDIT:
Nie dodałem najważniejszego:

Wytłaczarka LAMA 3d z dyszą 0,4mm
Temp druku 245 stopni
Stół: 90 stopni (bo mam pryśnięty Dimafixem - a dimafix zimny się nie klei- po testuje na samym szkle , bo podobno super się trzyma)
Prędkość: 40mm/s pierwsza warstwa10mm/s
Warstwa 0,2mm
Cięte Curą
Ekstruder bezpośredni

Drukarka P3Steel- wyrób własny:P tzn, samemu złożona , bo zaraz sie zaczniecie czepiać,ze sam nie zaprojektowałem :P
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 21 mar 2016, 17:53

Witam ponownie, pisze bo już rozkładam ręce z tym co się dzieje z wydrukiem.
Problem pojawia się przeważnie na większych wydrukach i prędkości 60mm/s i więcej. WYDRUK OCZYWIŚCIE Z SD.
NA filmie widać jak drukarka dokładnie w tych samych miejscach przycina linie tworząc jakby mikro krater, bardzo precyzyjny i co warstwę taki sam (obrysy wewnątrz obiektu - widać zacięcia podczas pracy).
Dzieje się to tylko na obrysach i przeważnie w tych samych miejscach warstwy.
Nie jest to przegrzanie stepsticków bo są zimne a co dziwne te "kratery są zawsze w tych samych miejscach nie przypadkowo. Na zewnętrznej ścianie idealna linia pionowa.
Jest to model eggbota od Sławka , na jego modelu nie widzę takiego czegoś.
Dodatkowo wrzucam screen z Cury gdzie nie ma nic na podglądzie. Linie sa idealnie proste.
Spotkał się ktoś z takim czymś?
NA wydruk nie patrzcie , założyłem rolke całkowicie nowego producenta i nie kalibrowałem nic bo mi się nie chciało:P

[youtube]dqkdMFwYWko[/youtube]

zdjęcie fuul rozmiar
https://www.dropbox.com/s/fcv9mmqyu9cto9j/eggbot.jpg?dl=0
Załączniki
eggbot (Custom).jpg
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

Awatar użytkownika
Zoltan
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2014, 14:44

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: Zoltan » 21 mar 2016, 18:54

A na wyświetlaczu bufor pokazuje spadki w tych miejscach?

oskar
Posty: 948
Rejestracja: 21 mar 2012, 18:44
Lokalizacja: Oskar, Lwówek Śląski

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: oskar » 21 mar 2016, 18:58

A to nie jest początek drukowania nowej warstwy? Jak któryś z parametrów źe dobrany (retrakcja, kalibracja filamentu) to szew jest bardzej widoczny.

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 21 mar 2016, 18:59

Zoltan pisze:A na wyświetlaczu bufor pokazuje spadki w tych miejscach?

Nie ciągle 16 nawet nie zmienia stanu.

Co do warstwy to też nie są poczatki. Nie są to też zmiany obrysów z wewnętrznego na zewnętrzny. Pojawia się kilkakrotnie na jednej warstwie.
Po lewej stronie widać jak na wnętrzu obrysu drukarka przycina kilkukrotnie.

Jak skończy się ten wydruk wrzucę okręgi na prędkości 120mm/s wówczas widać to dokładnie:)


AAAA zapomniałem dodać, zmniejszając prędkość, jest coraz mniej tego , przy ok 40mm/s całkowicie znika.

znalazłem w szafce wydruk przyrządu do zakładania opon na felgę gdzie widać jak dokładne są te "kratery"
https://www.dropbox.com/s/sdiutk34ldd84bd/20160321_193816.jpg?dl=0
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 21 mar 2016, 20:20

Chyba znalazłem problem, cura robi jakieś dziwne przerwy w ciągłości ścieżki i dokładnie w tych miejscach powstają te "kratery"
https://www.dropbox.com/s/ywmcbsdnbjmjq1i/Zrzut%20ekranu%202016-03-21%2020.18.17.png?dl=0



Ok chyba znalezione , jutro testy (bo ten wydruk o 1 w nocy się zakończy.
Cura w wersjach 15 robi własnie takie rzeczy , powstają takie szczelinki.
Cura w wersji 14.12.01 robi piękne długie linie bez żadnych szczelin:)
Załączniki
Zrzut ekranu 2016-03-21 20.18.17 (Custom).png
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

Awatar użytkownika
imrahil
Posty: 989
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: imrahil » 21 mar 2016, 23:04

kopytko pisze:Cura w wersjach 15 robi własnie takie rzeczy , powstają takie szczelinki.

wszystkie 15.x ? bo jest 15.04.4 i jest beta 15.06.03

teraz mi się przypomniało że też mnie wkurzały takie mini-zatrzymania w trakcie druku - ale zwalałem to na niedopracowany sterownik Replicape :)
wracam zatem do Cura 14.x
pozdrawiam
Jarek

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 21 mar 2016, 23:54

Dopiero teraz sprawdziłem ,ze jest sporo tych 15 , JA MAM dokładnie te: 15.04.02 I 15.04.04.
to co na wideo było cięte wersją 15.04.04
Gdzieś kiedyś wyczytałem, że wersja 14.12 najładniej wykańczała wydruki więc ją zainstalowałem i już nie ma tych przerw. Ale nie pokazuje też czasu druku:(
Jutro po testuje inne 15.
Nie sprawdzałem na wersji beta, ale właśnie wrzuciłem z ciekawości na szybko i nie ma przerw ( przynajmniej w podglądzie) :) ale gdzieniegdzie pojawiły się jakieś wystające trójkąciki :P
Jutro powrzucam różne wersje i okręgi do druku:) porównamy...
Własnie zauważyłem że na mniejszych prędkościach nie znika to ale po prostu jest bardzo słabo widoczne.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 22 mar 2016, 16:24

Problem PRAWDOPODOBNIE rozwiązany. Niestety przy prędkości 100mm/s wszystkie slicery się przycinały czy top cura czy slicer. Zauważyłem ,że problem bardzo się nasilał jak poruszałem się po menu repietera , zresztą poruszanie było słabe bo strasznie się wszystko zacinało.
Skonfigurowałem nowy firmware i 100mm/s na okręgu radzi sobie bez problemu. Nawet wchodząc do menu i zmieniając prędkość jest ok , wcześniej podczas zmiany prędkości drukarka się zatrzymywała. Zwiększyłem też bufor do 32, wywaliłem zbędne języki itp aby zwolnić pamięć. Ewidentnie było to winą słabego procesora MEGA:(
Jak się coś zmieni od razu dam znać dla potomnych :)

Edit:
Jak wejdę w menu wyświetlacza i kręce enkoderem szybko od końca menu do początku to lekko przycina, ale lekko nie to co było wcześniej co pozycja kilka przerwań drukarki.
Pora uruchomić RUMBe w końcu bo zawsze to lepiej wykonana elektronika niż clon 2560
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC


Wróć do „Nasze Wydruki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości