Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 17 sty 2016, 22:03

Będe tutaj wrzucać nierówną walkę z moimi drukarkami , które jako home made lubią się buntować :P

Dzisiaj pierwsze wydruki z TPU , jako ,ze zakup TPU z przeznaczeniem do wydrukowania opon dla modelu Open RC Truggy z linku http://www.thingiverse.com/thing:42198
Niestety twardość TPU a zarazem wytrzymałość tego filamentu mnie bardzo ale to bardzo zaskoczyła, nie podejrzewałem że zniszczenie wydrukowanego elementu jest niemal niemozliwe.
A ponizej kilka zdjec z 9h wydruku :P i wyniki prac:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I pytanie do ostatniego zdjęcia , jak wsadzić oponę na felgę :(:(:(:(:(


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

I tak jak w innym temacie poruszyłem mój problem z pewnym wydrukiem a mianowicie nie wyrabiająca elektroniką vS prędkość:

Projekt: http://www.thingiverse.com/thing:352464

i kilka zdjęć. Jakość bez znaczenia szybkość się liczy.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I niestety przy drugim podejściu ( pierwszy się odkleił od stołu) do drugiej części karmnika wpadłem na najgłupszy możliwy pomysł zmniejszenia wypełnienia do 5 % w celu przyspieszenia.
Niestety w po 70% wydruku zaczynają pękać ścianki , są tylko 2 obrysy więc nie ma się co dziwić przy takiej powierzchni.
No cóż spróbuje doczekać końca ( ok 2 w nocy) i zobaczymy czy uda się to to pokleić.
A jutro puści się ponownie z wypełnieniem 35% :P
Niestety powyżej 65mm/s elektronika mi się przycina co powoduje powstawanie artefaktów. Ale w tym przypadku to nie problem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
jeszcze 29%:P
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 18 sty 2016, 6:40

Zakończył się z sukcesem , nie rozerwało wydruku doszczętnie. Tzn sukces ,że ukończyło i nie odpadło nic przez naprężenia moich kruchych ścianek.
Dzisiaj może się uda włączyć po pracy z ludzkim wypełnieniem.
https://www.dropbox.com/s/6henu4u5ql6pdyc/20160118_050749.jpg?dl=0
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

stasiek
Posty: 95
Rejestracja: 10 lis 2015, 15:29

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: stasiek » 18 sty 2016, 9:36

zarapiste te opony i fela
Próbowałeś to samo z PLA lub ABS?

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 18 sty 2016, 9:41

stasiek pisze:zarapiste te opony i fela
Próbowałeś to samo z PLA lub ABS?

Felga jest z PLA własnie, ale będe zmieniał na ABS ponieważ PLA będzie za słabe, a jak dotrze nylon to będzie nylon nie ABS.
Co do opony nie ma sęsu z niczego innego jak z gumy (plastycznego).
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

arekm
Posty: 153
Rejestracja: 12 sty 2015, 22:46

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: arekm » 18 sty 2016, 10:12

Z TPU niemożliwe do zniszczenia?

Spróbuj tą oponę rozciągnąć w poprzek - warstwy dość słabo trzymają i bez problemu rozerwiesz. Zgniatając oponę, ileś razy, wewnętrzna struktura także puści i wypełnienie poodrywa się od ścianek.
X3D XL

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 18 sty 2016, 10:40

arekm pisze:Z TPU niemożliwe do zniszczenia?

Spróbuj tą oponę rozciągnąć w poprzek - warstwy dość słabo trzymają i bez problemu rozerwiesz. Zgniatając oponę, ileś razy, wewnętrzna struktura także puści i wypełnienie poodrywa się od ścianek.

Wczoraj ją rozpłaszczałem , zgnieść poprzecznie nie mogłem. Zapewne będzie jak piszesz. ale po wstępnych crash testach ciężko to rozerwać. Nie drukowałem jeszcze nic innego więc ciężko mi powiedzieć czy długo wytrzyma. Zresztą ta nie ma co wytrzymać bo jest zbyt twarda i nie ma szans założyć jej na felgę :(
W poprzek jest najbardziej sztywne:(

Czy ninjaFlex jest bardziej rozciągliwe niż TPU?
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

Awatar użytkownika
FlameRunner
Posty: 1260
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:02
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: FlameRunner » 18 sty 2016, 10:49

arekm pisze:Z TPU niemożliwe do zniszczenia?

Spróbuj tą oponę rozciągnąć w poprzek - warstwy dość słabo trzymają i bez problemu rozerwiesz. Zgniatając oponę, ileś razy, wewnętrzna struktura także puści i wypełnienie poodrywa się od ścianek.


Z czego Ty drukowałeś?
Dobry wydruk z Devil Design TPU faktycznie ma warstwy i obrysy nie do rozerwania.

Awatar użytkownika
FlameRunner
Posty: 1260
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:02
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: FlameRunner » 18 sty 2016, 10:51

kopytko pisze:Zresztą ta nie ma co wytrzymać bo jest zbyt twarda i nie ma szans założyć jej na felgę :(

Spróbuj mniej obrysów, mniej warstw dolnych i górnych, mniejsze wypełnienie.

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: kopytko » 18 sty 2016, 10:56

https://www.dropbox.com/s/l2f3c26chns3arr/20160118_105156.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/vd62sq2v3k9m2fy/20160118_105251.jpg?dl=0

chyba jednak będzie ciężko zniszczyć.
Drukowana z grubością obrysów 1,6mm i wypełnieniem 20%.
Następna pójdzie z 2 obrysami czyli 0,8mm.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

arekm
Posty: 153
Rejestracja: 12 sty 2015, 22:46

Re: Nierówna walka z wydrukami by KOPYTKO

Postautor: arekm » 18 sty 2016, 11:14

FlameRunner pisze:Z czego Ty drukowałeś?
Dobry wydruk z Devil Design TPU faktycznie ma warstwy i obrysy nie do rozerwania.


DD TPU z tego co pamiętam. U mnie dość słabo się to trzymało... Być może coś źle ustawiłem tylko nie bardzo wiem co... prędkość 20mm/s, temperatura wedle nalepki z opakowania filamentu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 sty 2016, 11:35 przez arekm, łącznie zmieniany 1 raz.
X3D XL


Wróć do „Nasze Wydruki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość