Nierównomierny druk, wina głowicy?

quzyn
Posty: 33
Rejestracja: 18 lut 2014, 11:54

Nierównomierny druk, wina głowicy?

Postautor: quzyn » 08 mar 2014, 10:50

Witam, mojej głowicy chyba się coś stało i zaczęła drukować nierównomiernie tak jak na zdjęciu:
http://zapodaj.net/7768641b44119.jpg.html
Głowice przeczyściłem (może źle przeczyściłem?). Wina parametrów? Tak jakby podawanie drutu było za wolne. Ale wcześniej przy tych samych ustawieniach drukowało mi ok.

olo2000pm
Posty: 913
Rejestracja: 26 kwie 2013, 20:44
Kontaktowanie:

Re: Nierównomierny druk, wina głowicy?

Postautor: olo2000pm » 08 mar 2014, 11:37

Sprawdź jaką masz odległość między stołem, a dyszą.
Miałem podobnie i okazało się, że ustawienie dyszy na grubość kartki jest szalenie istotne.

Reiju
Posty: 93
Rejestracja: 15 wrz 2013, 16:24

Re: Nierównomierny druk, wina głowicy?

Postautor: Reiju » 08 mar 2014, 21:25

Masz zbyt nisko ustawioną dyszę i filament nie może jej opuścić.

quzyn
Posty: 33
Rejestracja: 18 lut 2014, 11:54

Re: Nierównomierny druk, wina głowicy?

Postautor: quzyn » 09 mar 2014, 15:22

Reiju, czy mógłbyś wyjaśnić coś bardziej czemu jest za nisko? Rzeczywiście nie sprawdziłem odległości pomiędzy dyszą i stołem. Po wykalibrowaniu odległości na kartkę papieru niby zaczyna lepiej jednak efekt końcowy nie jest zadowalający:
http://zapodaj.net/2da898b8a5006.jpg.html

Reiju
Posty: 93
Rejestracja: 15 wrz 2013, 16:24

Re: Nierównomierny druk, wina głowicy?

Postautor: Reiju » 09 mar 2014, 18:38

Z tego co widzę możliwe, że masz przytkaną dyszę. Sprawdź w np. Printerface (jak z kalibracją extrudera), podając np. 10mm do extruzji. Możliwe że jakiś paproch dostał się do głowicy.
Jeśli nie, to:
- Zbyt mała siła docisku łożyska do HobbetBolta i śruba ślizga się.
- Zbyt mała temperatura.

Ale przede wszystkim wyczyść głowicę bo czysta głowica to już połowa sukcesu i pierwszy krok jaki powinieneś zrobić.


Wysokość na 2gim zdjęciu jest OK.
W jakiej temperaturze drukujesz(i czym drukujesz)?

quzyn
Posty: 33
Rejestracja: 18 lut 2014, 11:54

Re: Nierównomierny druk, wina głowicy?

Postautor: quzyn » 09 mar 2014, 20:56

Drukuje w PLA w temp 240 i dodatkowo podgrzewam stół do 50. Dysze zanurzyłem na noc acetonie i wydłubałem z niej syfy ale nie mam jak przeczyścić samego kanału, gdyż raz, że nie mam tak cienkiego czegokolwiek:P a dwa, że nawet nie wiem jakiej jest dokładnie średnicy niestety.

Reiju
Posty: 93
Rejestracja: 15 wrz 2013, 16:24

Re: Nierównomierny druk, wina głowicy?

Postautor: Reiju » 09 mar 2014, 21:07

PLA i aceton? Zaraz zaraz.
Po pierwsze: Pla drukujemy w temperaturze od 180 - 200 stopni.
Po 2gie Aceton nie rozpuszcza PLA tylko ABS.
Czy HobbetBolt wwierca się w Filament gdy próbujesz drukować na niższej temp?
Jak wyczyścić dyszę z PLA? Oto jest pytanie. Jedyny działający sposób jaki znam to ten:
http://www.youtube.com/watch?v=6bTfl35zlHE

Sam go używam gdyż jest bardzo szybki i niema różnicy między ABS a PLA w dodatku dysza pięknie czyści się także z zewnątrz a w moim przypadku 7H7 strasznie szybko nabiera czarnego nagaru.

Btw. Ja mam zawsze problem z przyklejaniem PLA do szyby na stole. Dzięki taśmie malarskiej i podgrzaniu stołu do 60stopni problem rozwiązany. (Próbowałem nie grzać stołu ale nie wiedzieć czemu PLA się nie przyklejało do taśmy).

quzyn
Posty: 33
Rejestracja: 18 lut 2014, 11:54

Re: Nierównomierny druk, wina głowicy?

Postautor: quzyn » 10 mar 2014, 14:19

Głowice przeczyściłem bardzo dokładnie. Czarny nalot pojawił się nawet przed głowicą na filamencie:
http://zapodaj.net/2443b159aeaa3.jpg.html
jednak i to nie pomogło, dalej drukuje tak:
http://zapodaj.net/4166a2f782955.jpg.html Widać tak jakby początek był spoko i dopiero później zaczyna wariować.
Parametry to : warstwa: 0,1mm. Prędkość 50mm/s. Temperatura 200C.
Z tego co widzę, na HobbetBolt ładnie wwierca się w filament i robi ładne schodki. Jednak po rozkręceniu na moje oko śruba jest już mocno zużyta:
http://zapodaj.net/4dfc49516e471.jpg.html
mam rację?
:(

Reiju
Posty: 93
Rejestracja: 15 wrz 2013, 16:24

Re: Nierównomierny druk, wina głowicy?

Postautor: Reiju » 10 mar 2014, 14:30

Minimalna warstwa z jaką powinieneś drukować to 0.15mm.
Ustaw sobie na 0.2 i sprawdź jak drukuje.
Hobbetbolt jeszcze OK, drukowałem na gorszych :git:
Jesteś pewien że to PLA? Zrób test na łamliwość spróbuj złamać filament jeśli złomie się bez problemu to PLA jeśli są jakieś problemy to ABS ;)

quzyn
Posty: 33
Rejestracja: 18 lut 2014, 11:54

Re: Nierównomierny druk, wina głowicy?

Postautor: quzyn » 10 mar 2014, 16:46

Dzięki za radę. Jest ciutke lepiej ale i tak mi się nie podoba:/ PLA na pewno, wcześniej drukowałem i wychodziło ładnie.
Zauważyłem jednak, że filament przy wychodzeniu w powietrzu (czy dysza jest powiedzmy kilka cm nad stołem) zamiast opuszczać się na dół, przy wyjściu z dyszy filament zakręca i przykleja się do zewnętrznej części dyszy. Może to być tego wpływ?


Wróć do „RepRap Prusa Mendel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość