DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Proste sprawy niekiedy potrafią być trudne - zajrzyj do tematu Pierwsze Kroki
artmangon
Posty: 3
Rejestracja: 15 kwie 2017, 18:12

DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: artmangon » 15 kwie 2017, 18:20

Witam,
Zaznaczam na poczatku ze jestem poczatkujacy, i cos co moze byc dla starych wyjadaczy oczywiste, dla mnie moze byc magia. Wiec prosze o wyrozumialosc.
Kupilem drukarke Priusa do samodzielnego montazu. Jako podstawki do stolu uzywam szkla o grubosci 3mm. Program Cura wersja 2.4 material PLA na poczatek. Wydruk naprawde zaskoczyl mnie pozytywnie. Temp wydruku 200/60.
Jako ze chcialem sprobowa czegos nowego zamowilem ABS Fioletowy firma Pulox. temp 240 no i zaczal sie problem mianowicie z odklejaniem sie raftu. Srednio gdy robi 2-3 warstwe albo sie owy Raft podnosi lub calkowicie odkleja. Tacke juz ustawialem od 60-90 stopni i dalej nic nie pomaga. Korzystalem z acetonu rowniez nie spelnil zakladanego celu. Nie wiem szczerze mowiac w czym lezy Problem. Z tego co zauwazylem na PLA wiatrak zewnetrzny chodzi caly czas na ABS sie nie wlacza? powinienm zmienic temp na jeszcze wyzsza?? czy zastapic szklo innym materialem?? Z gory dziekuje za pomoc i uwagi ktore napewno przetestuje :)

wrepinski
Posty: 23
Rejestracja: 26 lut 2016, 15:20
Lokalizacja: Kaszuby

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: wrepinski » 15 kwie 2017, 18:24

Użyj np kleju Dimafix / Liquid NeedIT 3D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

artmangon
Posty: 3
Rejestracja: 15 kwie 2017, 18:12

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: artmangon » 15 kwie 2017, 18:36

ok a jaka najlepsza temperatura?? 240/80??

artmangon
Posty: 3
Rejestracja: 15 kwie 2017, 18:12

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: artmangon » 15 kwie 2017, 18:41

i jeszcze jedno pytanie, poniewaz mieszkam w niemczech to jest zwykly klej do absu czy jakis specjalny pod druk 3d?

wrepinski
Posty: 23
Rejestracja: 26 lut 2016, 15:20
Lokalizacja: Kaszuby

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: wrepinski » 15 kwie 2017, 18:59

Tempera zależy od producenta, sprzętu i ustawień.

Np dla jedegonabs mam 255/95, a dla innego 235/85

Trzeba sprawdzać i kalibrować ustawienia pod daną rolke.

Klej dostępny w sieci i jest dedykowany do druku 3D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Marcin1415
Posty: 245
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:26

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: Marcin1415 » 16 kwie 2017, 12:10

Najważniejsza rzecz to nie drukuj na rafcie ABSu. Ten materiał ma taki skurcz że zawsze się odklei albo raft albo wydruk od raftu, przecież wydruk się ledwo trzyma raftu. Użyj Dimafixu i wydruk na gorącym stole, pierwsza warstwa wolno i dobre wprasowanie oczywiście zero chłodzenia wydruku. Ogólnie bez komory to ciężka sprawa. Jak się dobrze trzyma stołu to może pękać wyżej bo ten skurcz musi gdzieś znaleźć słaby punkt.

Awatar użytkownika
McKee
Posty: 420
Rejestracja: 31 lip 2015, 19:05
Lokalizacja: mazowieckie

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: McKee » 17 kwie 2017, 10:44

Marcin1415 pisze:Najważniejsza rzecz to nie drukuj na rafcie ABSu. Ten materiał ma taki skurcz że zawsze się odklei albo raft albo wydruk od raftu, przecież wydruk się ledwo trzyma raftu.

Jakieś herezje Kolega szerzy.
Taki Zortrax np drukuje głównie z ABS i zawsze z raftem - są więc tysiące dowodów (świetnych wydruków) na to że to, co napisałeś to po prostu nieprawda.
:bania:

Raft (dobrze dobrany) sporo szerszy od drukowanego elementu naprawdę pomaga.
Jeżeli masz problemy ze zbyt łatwym odrywaniem elementu od raftu to zmniejsz odstęp po prostu.

Maximos
Posty: 14
Rejestracja: 02 mar 2018, 16:02

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: Maximos » 04 mar 2018, 13:49

Drukuję bez szyby na stole aluminiowym 80° ponieważ więcej nie udźwignie. Dopiero zamierzam wymienić kable.
Pozbyłem się problemu odklejania wydruków :piwo:
Polecam kupić za 15 zł 300ml w Auchan lub Rosmanie.
Obrazek
Ważnie mieć dobrze ustawiony Autolevel.

Awatar użytkownika
kaktus
Posty: 11
Rejestracja: 16 gru 2017, 16:20
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: kaktus » 06 mar 2018, 16:06

Pozwoliłem sobie skorzystać z porady, jako eksperyment.
I już chyba nigdy nie będę rozpuszczać ABS-u w acetonie :mrgreen:
Dodatkowo powiem, że wspaniałym rozpuszczalnikiem do prezentowanego specyfiku jest czysta woda. :git:

kaktus
"Cierpliwym być musisz, by wiedzę zgłębiać tajemną, gdyż ciemna strona mocy niszczącą i silną jest".

Maximos
Posty: 14
Rejestracja: 02 mar 2018, 16:02

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: Maximos » 25 mar 2018, 18:01

Tylko nie wiem czy warto chłodzić dół wydruku pod dyszą w przypadku abs czy tylko na ekstruder.
Posiadam takie rozwiązanie chłodzenia 2 w 1:
https://www.thingiverse.com/thing:839620
Z jednej strony myślę, że chłodzenie wydruku może powodować mniejszy skurcz a zdrugiej, że może zadziałać w jakąś odwrotną stronę (negatywnie)
Muszę potestować jeszcze różne warianty. Próbuję teraz wydrukować pewną wysoką kolumnę i mam co chwile jakiś niefart.


Wróć do „Pierwsze Kroki / Pytania początkujących”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości