DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Proste sprawy niekiedy potrafią być trudne - zajrzyj do tematu Pierwsze Kroki
Maximos
Posty: 14
Rejestracja: 02 mar 2018, 16:02

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: Maximos » 27 mar 2018, 21:16

Każdy stosuje różne techniki. Ja NIE uważam aby grzanie stołu do 100-110 stopni było konieczne gdyż przy 60 na magicznym żelu działa przyczepność idealnie( według mnie ). Zalety: Krótszy czas oczekiwania na podgrzanie, mniejszy przepływ prądu. W przypadku Hengrona, którego żekomo zareklamowałem bo jest git :) to w wyższych temp jak 80 tracił swoją moc według mnie po jakimś czasie. Polecam tak jak pisałem poprzednio 60-70-60. Najgorszym problemem dla mnie to mała płynność druku i dziwna płynność filamentu. Niesetety nie mogę sobie pozwolić na zabudowę drukarki bo jest zbyt wielka a te rozwarstwienia powodują grzanie mojego czoła. Jutro kolejne testy. Podzieliłem swoją zacną kolumne na party. Ochroni to moje nerwy być może... Będę próbował na wyższych temperaturach dozwolonych. Gdzieś wyczytałem że wtedy jest mniejszy skurcz. Jak dla mnie to paradox logiczny, ale może zadziała :) Tym razem z kuryengine przenosze się na slicera bo wszystko zależy od modelu jaki chcemy druknąć i jakiej pracy głowicy wymaga. Jutro napiszę kolejne moje crajzolskie wnioski. Pozdro

Maximos
Posty: 14
Rejestracja: 02 mar 2018, 16:02

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: Maximos » 29 mar 2018, 18:26

Obrazek Wydruk udany.
Extruder 270° stół 60°/ Drukarkę lekko poobsłaniałem. Slic3r, 2 ścianki, wypełnienie tylko tam gdzie niezbędne plaster miodu, flow 1.1.
Pierwszy part ma jedno małe pęknięcie.
Ogólnie jestem zadowolony i dochodzę do wniosku, że jednak im wyższa temperatura tym mniejszy skurcz.
Co do retuszu pęknięć to podobno da się sokiem z abs tego dokonać.
Polecam obczaić to:
https://www.youtube.com/watch?v=Q458yFAKrYk
:piwo:
Jedyne co mnie wkurza, że slic3r tworzy takie brzydkie szwy. Głowica objerzdża, staje w miejscu i dopiero się podnosi zostawiając bąbel.
Nie wiem jak to zredukować i czy jest takowe ustawienie.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2018, 18:30 przez Maximos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kaktus
Posty: 11
Rejestracja: 16 gru 2017, 16:20
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: kaktus » 29 mar 2018, 18:28

Maximos pisze: ...
Ogólnie jestem zadowolony i dochodzę do wniosku, że jednak im wyższa temperatura tym mniejszy skurcz.
...


Próbowałeś zwiększyć temperaturę stołu?
"Cierpliwym być musisz, by wiedzę zgłębiać tajemną, gdyż ciemna strona mocy niszczącą i silną jest".

Maximos
Posty: 14
Rejestracja: 02 mar 2018, 16:02

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: Maximos » 29 mar 2018, 18:32

Próbowałem ale to nic nie da jak już drukujesz centymetr ścianke nad stołem to grzanie stołu juz nie wpływa na dalszy wydruk prawda?

Maximos
Posty: 14
Rejestracja: 02 mar 2018, 16:02

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: Maximos » 29 mar 2018, 22:00

Jutro spróbuję na 80 stopniach na tym samym profilu w slicerze. Być może jednak ciepło bijące z dołu jednak poprawi nieco wydruk, lub odwrotnie. Zdam relacje. Nigdy nie trzymam się kurczowo żadnych ram, dlatego być może przez te testy uda mi się ominąć pewne problemy, wypracować jakiś niezawodny styl pracy w moim amatorskim otoczeniu :)

Awatar użytkownika
kaktus
Posty: 11
Rejestracja: 16 gru 2017, 16:20
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: kaktus » 30 mar 2018, 15:36

Maximos pisze:Jutro spróbuję na 80 stopniach na tym samym profilu w slicerze. Być może jednak ciepło bijące z dołu jednak poprawi nieco wydruk, lub odwrotnie. Zdam relacje. Nigdy nie trzymam się kurczowo żadnych ram, dlatego być może przez te testy uda mi się ominąć pewne problemy, wypracować jakiś niezawodny styl pracy w moim amatorskim otoczeniu :)


:mrgreen:
I pewno nie raz wyważasz otwarte drzwi.
Skoro ktoś coś zaleca, to pewno z czegoś to wynika. Oczywiście popróbować na boki zawsze można, w razie niepowodzenia. Lub gdy zalecane parametry nie przyniosą spodziewanych rezultatów. (albo - bo tak)
A widzę, że ty działasz zupełnie na opak ;)
"Cierpliwym być musisz, by wiedzę zgłębiać tajemną, gdyż ciemna strona mocy niszczącą i silną jest".

Maximos
Posty: 14
Rejestracja: 02 mar 2018, 16:02

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: Maximos » 06 kwie 2018, 22:06

:roll:
kaktus pisze:I pewno nie raz wyważasz otwarte drzwi.

No niestety czasem przez otwarte a czasem zamknięte :git:

kaktus pisze:Skoro ktoś coś zaleca, to pewno z czegoś to wynika. Oczywiście popróbować na boki zawsze można, w razie niepowodzenia. Lub gdy zalecane parametry nie przyniosą spodziewanych rezultatów. (albo - bo tak)

Jestem technikiem ceramikiem, a ten projekt na próbę odzwierciedlenia mojej dosyć wielkiej realizacji ceramicznej czyli cześcioramiennego świecznika, którą już kiedyś zrobiłem mającą jakieś półtora metra wysokości. Próbuję odtworzyć w pomniejszonej skali na drukarce 3d przy czym jest to dobry test dla mojej drukarki Flsun i3 stół 32x32 oraz bryła takiej kolumny zmieniającej średnice w czasie druku. W przypadku abs idealny projekt do zaobserwowania skurczu materiału przy czym trzeba wiele przewidywać przy tworzeniu projektu, struktury wewnętrznej bryły tak aby uniknąć porażek drukowania (tak w skrócie) no i uniknąć nie potrzebnego supportu. Drukuję narazie ponad 3 miesiące więc jestem początkującym.
W ceramice też zawsze poszukiwałem swoich własnych metod i zawsze to mi plusowało w efekcie końcowym czyli osiągałem doskonalsze rezultaty.

kaktus pisze:A widzę, że ty działasz zupełnie na opak ;)

Szmuglowałem sporo po internecie, lecz na polskich forach informacji na temat skurczu abs nie udało mi się wyłapać. Znalazłem jakieś zagraniczne forum i było porównanie 4 zdjęcia w różnych temperaturach. Czym niższa od lewej tym większe rozwarstwienia i gorsza jakość. Niestety już nie pamiętam źródła. Teraz drukuję w 265 i narazie uważam za optimum.

Ostatnio niestety spalił mi się jakiś opornik lub cewka w zasilaczu po tak krótkim czasie użytkowania tego chińskiego cudka. Na szczęście mam gościa elektryka co mi to naprawił przez święta i dodałem mosfet do drukarki i lepsze kable bo wole zapobiec spaleniu płyty głównej. Wróciłem do drukowania. Mam już kolejne testy ale jak wydrukuję świecznik cały i zrobię testy łatania niedoskonałości soku z abs to zdam relacje dalsze.
Pozdrawiam.

P.S. Napisz Kaktus na czym drukujesz. :piwo:

Awatar użytkownika
kaktus
Posty: 11
Rejestracja: 16 gru 2017, 16:20
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: kaktus » 07 kwie 2018, 1:00

Hej ho.

Pozwoliłem sobie pokombinować z tymi temperaturami stołu. ;)
Drukowałem model z cienkimi ściankami 2-3mm i dość wysokimi ponad 5cm. Abs ma tendencję do wyginania się w "łudkę".
Gdy po około 35 warstwie (rozdzielczość 0,2mm) zmniejszałem temperaturę blatu (do koło 50-55°C) efekt wywijania rogów czy końców modelu nie potęgował.
Ale skurcze przenosiły się wyżej. :o

To skłoniło mnie ro refleksji - co by było gdybym zasymulował zamkniętą ogrzewaną komorę.
Nie da się ukryć ABS jest wymagającym materiałem i wymaga doświadczenia które pewno trzeba wypracować.

Na czym drukuję? Trochę nie rozumiem pytania ...
W sensie jaką mam drukarę?
Chińczyka z dużym blatem i zdolnością mieszania kolorów. Kontroler 32bity.
"Cierpliwym być musisz, by wiedzę zgłębiać tajemną, gdyż ciemna strona mocy niszczącą i silną jest".

Maximos
Posty: 14
Rejestracja: 02 mar 2018, 16:02

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: Maximos » 25 maja 2018, 19:14

Mój projekt się dłuży i został odłożony na dalszy plan dlatego nic nie pisałem ostatnio. Wkrótce napiszę moje spostrzeżenia co do tematu jak skończę ten świecznik i zainstaluję w nim elektrykę. Do cierpliwych świat należy :)

Awatar użytkownika
kaktus
Posty: 11
Rejestracja: 16 gru 2017, 16:20
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Re: DRUKOWANIE ABS - Poczatkujacy

Postautor: kaktus » 25 maja 2018, 20:04

Hej ho.
A ja mam pewne istotne spostrzeżenia. :mrgreen:

Na podwijanie ABS-u kluczowy wpływ ma jakość przylegania czy związania pierwszej warstwy z podłożem. Niby dla niektórych użytkowników nic nowego .... ale:
poza stosowaniem "polepszaczy" w postaci środków adhezyjnych itp bardzo bardzo ważna jest jakość położenia pierwszej warstwy na stole roboczym.
Jeśli będzie ona położona lekko na blacie wiązanie (przyleganie) będzie słabe i na pewno nie wystarczające.
Jeśli zostanie niejako "lekko wtarta" w powierzchnie stołu roboczego efekt będzie zdecydowanie lepszy. :git:
Zbyt intensywne rozmazanie pierwszej warstwy może zachwiać wymiarem modelu, czasem jest to bardzo ważne.
Dlatego w tym miejscu należy też wspomnieć o dobrym poziomowaniu płaszczyzny roboczej. ;)
"Cierpliwym być musisz, by wiedzę zgłębiać tajemną, gdyż ciemna strona mocy niszczącą i silną jest".


Wróć do „Pierwsze Kroki / Pytania początkujących”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości