Śruba trapezowa zamiast gwintu M8

marasneo

Śruba trapezowa zamiast gwintu M8

Postautor: marasneo » 25 lip 2016, 17:12

Witajcie,
zastanawiam się nad wprowadzeniem śrub trapezowych do M90 bez modyfikacji plastików (nowszych, do wersji z wałkami fi12).
Czy ktokolwiek zastosował to rozwiązanie w swojej M90?
Niestety nie mam doświadczenia z takimi śrubami...

Myślałem o zakupie: http://blackfrog.pl/sruba-trapezowa-z-n ... p-708.html

Moje wątpliwości:
1) średnica zewn. śruby chyba nada się do mojego sprzęgła 5/8 - tu chyba nie ma problemu (CHYBA);
2) który skok śruby będzie odpowiedni i dlaczego? Zauważyłem, że najczęściej stosuje się 2 mm;
3a) nakrętka dołączona do tej śruby nie ma przekroju sześciokątnego - nie wejdzie tak jak normalnie M6 na swoje miejsce w plastikach - jej średnica zewnętrzna to fi22 i z przymiarek wynika, że można by ją zamocować od spodu obu x-endów - co o tym sądzicie? - od góry to nie ma sensu.
3b) alternatywą dla nakrętki w zestawie byłaby nakrętka sześciokątna, jednakże nie mam wiedzy czy jej wymiary zewnętrzne będą równe jak dla nakrętki M8 (by weszła w otwór w plastikach)?

Będę wdzięczny za wsparcie.
PS. Wiem, że mogę wykorzystać pręt gwintowany za 10 zł i też będzie działać - chciałbym jednak spróbować z trapezem.

zdzban
Kontaktowanie:

Re: Śruba trapezowa zamiast gwintu M8

Postautor: zdzban » 25 lip 2016, 17:48

Jeżeli to ma być do napędu osi Z to można zastosować taką śrubę, nakrętke trapezową sześciokątną dokupisz stalową bez problemu i sie nada bo nie ma tam długich szybkich obrotów.
W zależności jaki skok śruby kupisz to musisz przeliczyć kroki i ustawić w marlinie.
Pozdrawiam Feniks-3D - części reprap

marasneo

Re: Śruba trapezowa zamiast gwintu M8

Postautor: marasneo » 25 lip 2016, 19:27

Kolego zdzban, czy masz na myśli to, że wymiary zewnętrzne nakrętki trapezowej sześciokątnej będą takie same jak w przypadku M8 (będzie pasować do plastików)?