Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Awatar użytkownika
cobra
Posty: 189
Rejestracja: 08 lis 2014, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: cobra » 08 maja 2015, 12:13

Nie no, oczywiście, że 2 minuty i 45 sekund. Ale i tak czekać trzeba :roll:

Awatar użytkownika
syntetyczny
Posty: 2390
Rejestracja: 08 lut 2013, 23:26
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: syntetyczny » 08 maja 2015, 13:23

na nagrzany stół zawsze trzeba było czekać, taki wynik i tak jest bardzo dobry :git:
eppure si muove
sklep z akcesoriami RepRap http://www.byq3d.eu

Awatar użytkownika
mauer
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2015, 20:24

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: mauer » 08 maja 2015, 13:30

Ja mam przerobione zasilanie stolika - przekaźnik + toroid 12v/200W. Do 70'C czas 6 min, do 100'C - 15min, do 115'C-25min. Ale jeśli nie chcę czekać to nagrzewam stól do 110'C w trzy minuty. Już zdradzam jak: dwa pakiety 5000Mah 3S spięte szeregowo - oczywiście użyte jest tu złącze XT 60 - stół rozpinam z toroidem no i na te trzy minuty spinam z pakietami. Przewody odpowiedniej grubości i przez te minuty pilnuję temperatury ręcznie, potem przepinam tylko na podtrzymanie temp. z RAMPSA. Sposób bardzo sprawdzony i przy ABS-ie jest kosmiczna oszczędność czasu potrzebnego na rozgrzanie stolika. Oczywiście zawsze można poszukać toroida 24V/400W...

Pakiety wystarczają na jakieś pięć pełnych rozgrzań - na moje potrzeby dobowe jest to ok.Oczywiście spięte są nadal z obwodem na 12V na stoliku.

Awatar użytkownika
cobra
Posty: 189
Rejestracja: 08 lis 2014, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: cobra » 08 maja 2015, 13:47

No to chyba odpuszczę kombinowanie, żeby uzyskać jeszcze szybsze grzanie. Pewnie nie wyszłoby to na zdrowie grzałce.

Awatar użytkownika
syntetyczny
Posty: 2390
Rejestracja: 08 lut 2013, 23:26
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: syntetyczny » 08 maja 2015, 15:13

pamięta kolega o dobrym zabezpieczeniu przewodu od grzałki, aby nie urwał się, bo to jest najczęstsza przyczyna awarii i problemów z grzałkami.
eppure si muove
sklep z akcesoriami RepRap http://www.byq3d.eu

Awatar użytkownika
cobra
Posty: 189
Rejestracja: 08 lis 2014, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: cobra » 01 cze 2015, 22:15

Poczyniłem dziś pierwsze wydruki z ABS-u, a konkretnie z czarnego ABS+ od DD.
Mam w związku z tym kilka pytań:

1. Drukowałem na soku z tego materiału. Sok ma postać takiej jakby zawiesiny drobnych cząstek. Czy tak ma być, czy ma to być ciecz jednorodna? A może powinienem zrobić sok ze zwykłego ABS-u? Małe wydruki (max 6x4x2 cm) się nie odklejały, ale i nie trzymały się mocno. Ręką dały się łatwo odkleić (ze skorupką soku) od gorącego stołu. Chyba powinny być przyklejone mocniej?

2. Na pokazanym wydruku (ok. 2x2x2 cm) widać wady:
Obrazek
Żółta strzałka pokazuje kierunek ruchu głowicy. Za każdym narożnikiem wydruku widać taki pionowy "wałek". Czym to jest spowodowane? Zwiększyć przyspieszenia?

3. Napęd osi X mam na pasku o module 3 mm. Niestety daje on zaznaczone na zdjęciu prążki o dokładnie takim okresie:
Obrazek
Pasek do wymiany. Napęd osi Y mam na pasku 2,5 mm i prążków nie ma.

4. Prążki poziome:
Obrazek
Nie występują podczas drukowania z PLA, a trochę już na tym materiale pokalibrowałem i podrukowałem.
Podejrzewam, że tu może być wpływ zupełnie "od czapy" wziętej temperatury głowicy 238 stopni (stół 98 stopni). W dobrym kierunku myślę?
Z jaką temperaturą drukujecie tym materiałem?

Jeszcze tylko nadmienię, że warstwy są bardzo dobrze sklejone, praktycznie tak jak PLA.

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: Fabrykator.pl » 02 cze 2015, 8:53

A robiłeś kalibrację przepływu dla tego filamentu? Możesz pobawić się z prędkością XY-Jerk (czyli prędkość przy zmianie kierunku ruchu głowicy). Zauważyłem, że gdy obrys ma inną prędkość niż XY-Jerk (lub jest duża różnica) to wtedy pojawiają się takie nadlewki na narożnikach.

Awatar użytkownika
cobra
Posty: 189
Rejestracja: 08 lis 2014, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: cobra » 02 cze 2015, 17:02

Nie robiłem jeszcze żadnej kalibracji na tym materiale. Kalibracja przepływu miałaby pomóc na poziome prążki?

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: Fabrykator.pl » 02 cze 2015, 17:51

Kalibracja dla filamentu zawsze pozytywnie wpływa na jakość wydruku.

Awatar użytkownika
cobra
Posty: 189
Rejestracja: 08 lis 2014, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: cobra » 08 paź 2015, 12:07

Na prośbę kolegi z forum FPV wydrukowałem taki test:

http://www.thingiverse.com/thing:1019228

Pięknie to może nie wyszło, ale mostek wisi :git:

Obrazek

Obrazek

PLA
198/65 °C
warstwa 0,25mm, pierwsza 0,3mm
chłodzenie: nadmuch z jednej strony od trzeciej warstwy
Slic3r

Jestem bardzo ciekawy, jak to wyjdzie z naprawdę dobrze skalibrowanej drukarki. Zrobi ktoś ten test?


Wróć do „Mendel90”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość