Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Awatar użytkownika
skawikk
Posty: 1465
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:56
Lokalizacja: Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: skawikk » 21 mar 2015, 9:28

Będzie inny nawet dla innych prędkości drukowania, innej wartości chłodzenia, włączonego czy wyłączonego wentylatora... Miniiiiiiiiiiiiimalnie ale jednak inny.

M.
FabLab Kielce
Dni Druku

My Mendel hates me. With reciprocity.

"- Zginiemy!! Zaraz zginiemy!! Aaaaaa!!
- Masz na to wpływ?
- ?! Nie..
- To przestań wrzeszczeć, panika i tak nic nie pomoże. Lepiej siądź i podziwiaj widoki."

Awatar użytkownika
cobra
Posty: 189
Rejestracja: 08 lis 2014, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: cobra » 23 mar 2015, 21:09

Mam skalibrowane podawanie filamentu: grubość ścieżki jest taka jak ustawiona 0,55 mm. Zlikwidowałem to co było poprzednio, tzn. głowica przycierała o poprzednią warstwę.

Wydruk ma jednak takie wady, że ścieżki nie są ze sobą odpowiednio sklejone:
Obrazek

Jak temu przeciwdziałać? Ustawiając odpowiednią grubość ścieżki, ale jaką? Oglądając na slicerze w dużym powiększeniu, nie widzę tego dokładnie, aczkolwiek widać szczeliny.

Pierwsza warstwa nie jest ze sobą "zlana", są szczeliny między ścieżkami, przez które widzę drugą warstwę:
Obrazek

Ustawiłem "Extrusion width" > "First layer: 170%". Tu zwiększyć? Domyślnie chyba było 200%. Czy może obniżyć trochę głowicę dla pierwszej warstwy?

Awatar użytkownika
syntetyczny
Posty: 2390
Rejestracja: 08 lut 2013, 23:26
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: syntetyczny » 23 mar 2015, 21:14

Pierwszą warstwę jedni ustawiają na 100% drudzy na 200%. Powinny wszystkie ścieżki się sklejać. Co do ścieżek najwyższych, to ciężko powiedzieć bez prefixu w gcode.
eppure si muove
sklep z akcesoriami RepRap http://www.byq3d.eu

Awatar użytkownika
cobra
Posty: 189
Rejestracja: 08 lis 2014, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: cobra » 24 mar 2015, 8:47

Czy to jest prefix? :oops:

Kod: Zaznacz cały

; perimeters extrusion width = 0.55mm
; infill extrusion width = 0.55mm
; solid infill extrusion width = 0.55mm
; top infill extrusion width = 0.55mm

G21 ; set units to millimeters
M107
M190 S65 ; wait for bed temperature to be reached
M104 S200 ; set temperature
G28 ; home all axes
G1 Z5 F5000 ; lift nozzle

M109 S200 ; wait for temperature to be reached
G90 ; use absolute coordinates
G92 E0
M82 ; use absolute distances for extrusion
G1 F1800.000 E-1.00000
G92 E0
G1 Z0.300 F7800.000


Nie chodzi tylko o najwyższe ścieżki, bo pionowe ścianki zbudowane z trzech ścieżek nie są sklejone ze sobą od samego dołu.

elaniusz
Posty: 37
Rejestracja: 28 mar 2014, 11:19

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: elaniusz » 24 mar 2015, 12:29

Witajcie;
Mam podobny problem co cobra. Używam repetiera i silnika do cięcia CURA i robi mi także takie "szpary" pomiędzy ścieżkami. Mam Profabb Gate LE. Czy takie parametry w cura też można ustawić? czy jak to zrobić żeby ścieżki się łączyły. Mam ustawioną dyszę 0,4mm.

Awatar użytkownika
syntetyczny
Posty: 2390
Rejestracja: 08 lut 2013, 23:26
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: syntetyczny » 24 mar 2015, 13:00

Prefix to np. to:

Kod: Zaznacz cały

; generated by Slic3r 0.9.9 on 2015-03-01 at 17:21:02

; layer_height = 0.2
; perimeters = 1
; top_solid_layers = 0
; bottom_solid_layers = 2
; fill_density = 0
; perimeter_speed = 35
; infill_speed = 45
; travel_speed = 200
; nozzle_diameter = 0.5
; filament_diameter = 1.75
; extrusion_multiplier = 1
; perimeters extrusion width = 0.40mm
; infill extrusion width = 0.40mm
; solid infill extrusion width = 0.40mm
; top infill extrusion width = 0.40mm
; first layer extrusion width = 0.70mm
eppure si muove
sklep z akcesoriami RepRap http://www.byq3d.eu

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: Fabrykator.pl » 24 mar 2015, 13:39

Można takie felery skorygować w zakładce Advanced w Print Settings ustawiając szerokość ścieżki dla wypełnień. W celu zwiększenia szerokości można % dodać powyżej 100

Awatar użytkownika
cobra
Posty: 189
Rejestracja: 08 lis 2014, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: cobra » 24 mar 2015, 15:15

Krzysztof,

rozumiem, że te korekcje grubości ścieżek to mogę zrobić dopiero po oględzinach wydrukowanego elementu. Dobrać doświadczalnie te korekcje dla danych ustawień slicera, tak?

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: Fabrykator.pl » 24 mar 2015, 15:46

Możesz to zrobić w czasie wydruku testowego obserwując nakładanie i regulując suwakiem przepływu w hoście. Wtedy ilość % z suwaka wrzucasz do ramki w Advanced dla wypełnienia i sprawa załatwiona.

Awatar użytkownika
cobra
Posty: 189
Rejestracja: 08 lis 2014, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mendel90 by Cobra - pomóżcie "zielonemu"

Postautor: cobra » 24 mar 2015, 16:03

Jasne, dzięki wielkie!


Wróć do „Mendel90”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość