Drukowanie ABS

Jak rozpocząć, problemy, porady
gierszi
Posty: 9
Rejestracja: 08 sie 2016, 13:17

Drukowanie ABS

Postautor: gierszi » 08 sie 2016, 13:45

Witam!

Niedawno zmieniłem PLA na ABS-FX 1.75 firmy F3D filament. Drukarka to GATE 2.0. Próbowałem wydrukować model testowy - ścianki o gr. 0,5mm 0,75mm 1mm 1,5mm z otworami. Niestety wynik drukowania jest tragiczny!

Ustawienia wydruku fabryczne dla GATE2.0 w Slic3r:
- Standard no support no brim
- Filament - ABS temp 235C temp stołu 95C


Czy ktoś mógłby mi doradzić jak dobrać ustawienia, aby wydruk był zbliżony do modelu testowego?
Załączniki
test.stl
(226.16 KiB) Pobrany 16 razy
testowy.jpg
20160808_132340.jpg
efekt druku

Awatar użytkownika
Audientix
Posty: 32
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Drukowanie ABS

Postautor: Audientix » 08 sie 2016, 18:52

Może powodem tego, są jakieś opóźnienia w przesyle g-kodów do drukarki. Ja posiadam drukarkę Gate 1.0 i gdy zbytnio "obciążam" komputer wydruki często wyglądają właśnie tak. Drukujesz z karty SD, czy kabla USB? Przy PLA też miałeś takie problemy?
Pozdrawiam :)

Drukarki: 3Novatica Gate 1.0

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Drukowanie ABS

Postautor: kopytko » 08 sie 2016, 22:04

Zbyt wysoka temp dla tak małego elementu, małe wartośći przyspieszeń, nie skalibrowana drukarka widać ,ze zbyt dużo podaje materiału. Element mały więc przydało by sie przynajmniej 2 na raz drukować.
Coś mi się zdaje ,zę jeszcze źle zadane parametry w slicerze jak zmieniasz grubość ścianek co 0,25.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

gierszi
Posty: 9
Rejestracja: 08 sie 2016, 13:17

Re: Drukowanie ABS

Postautor: gierszi » 09 sie 2016, 11:10

Dzięki za porady. Spróbuje wprowadzić zmiany.

Swoją drogą mam pytanie jeżeli chodzi o grubość ścianek. Czy grubość ścianek może być dowolna, czy bardziej powinna być krotnością jakiejś wartości? Ponieważ czasami widzę, że ścianka nie tworzy monolitu, a jedynie jest "zlepkiem dwóch ścieżek".

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Drukowanie ABS

Postautor: kopytko » 09 sie 2016, 12:17

Każda ścianka jest zlepkiem kilku ścieżek, ale wszystko zależy od slicera którego używasz i od wprowadzonych tam ustawień. zmieniając wypełnienia grubości pojedynczych ścianek, można zrobić również scieżki grubsze niż dysza a jak i również cieńsze. Niestety nie da się tego opisać krótko i wskazując co dokładnie u Ciebie należy zmienić.
Niestety przy każdym wydruku pozostaje obserwacja generowanego gcodu i wprowadzanie zmian dostosowanych do projektu.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

gierszi
Posty: 9
Rejestracja: 08 sie 2016, 13:17

Re: Drukowanie ABS

Postautor: gierszi » 18 sie 2016, 12:08

Docelowo wcześniejsze testy miały na celu wydrukowanie belki takiej jak na załączonym obrazku.

Filament ABS (F3DFilament zielony 1,75mm)
Temperatura druku 255C temperatura stołu 95C

Drukowanie w niższych temperaturach dawało nieciekawe efekty. Pojawiały się pogrubienia szczególnie

W załączniku pozostałe ustawienia ze slic3r'a.

Co zrobić, by poprawić wydruk?
Załączniki
Slicer speed.jpg
Slicer extruder.jpg
Slicer advanced.jpg
belka 1m.stl
(613.74 KiB) Pobrany 18 razy
2016-08-18 11.53.22.jpg


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości