Najlepszy program

Jak rozpocząć, problemy, porady
kubus838
Posty: 78
Rejestracja: 06 sty 2014, 17:08

Najlepszy program

Postautor: kubus838 » 16 cze 2016, 12:29

Witam

Moje pytanie dotyczy programu do przygotowania bryły do wydruku. Osobiscie używam Slic3r ale dowiedziałem, że on nie zawsze dobrze dobiera ścieżki przy wypełnieniu co powoduje rozpychanie warstw zewnętrznych a co za tym idzie zniekształcenia bryły. Może ktoś polecić program który będzie dobrze się sprawował. W tej chwili używam drukarki prusy i3. Jest dobrze skalibrowana, sprzęgła pracują bez luzów, dysza drożna, stół grzeje prawidłowo. Drukuje z karty. Wydruki są twarde i stabilne. Prawie zgodne z wymiarmi - pisze prawie bo idealnie zmierzyć nie moge przez delikatnie zniekształconą warstwo zewnętrzną a zwłaszcza warstwy pionowe. Oczywiście pytam użytkowników a nie handlowców. W internecie jest mase opisów jakie te programy są idelane - ale mnie chodzi o opinnie użytkowników którzy osobiście użytkują takie programy.

robert

Awatar użytkownika
adamJ1
Posty: 387
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:24

Re: Najlepszy program

Postautor: adamJ1 » 16 cze 2016, 12:59

Slic3r jest ok pod warunkiem, że model jest naprawiony w netfabie, jeśli wymiary roznia sie minimalnie np 0.2mm to papier ścierny i heya, jeśli ci to nie odpowiada to tylko inne technologie druku.

kubus838
Posty: 78
Rejestracja: 06 sty 2014, 17:08

Re: Najlepszy program

Postautor: kubus838 » 16 cze 2016, 13:19

To jest kwestia źle ułożonych pasemek tworzywa na zewnętrznych warstwach. Dokładnie chodzi o to, że jeżeli drukuje prostopadłościan z okrągłym otworem w środku, to na zwnątrz prostopadłościany nie które linijki są tak ułożone, że wisza w powietrzy. I nie jest to na tych samych wysokościach tylko na różnych wysokościach. W okrągłym wewnętrznym otworze wszystko jest w porządku - pasemka na ścianach są idelanie ułożone.


robert

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Najlepszy program

Postautor: Fabrykator.pl » 16 cze 2016, 13:28

Slic3r dobrze pracuje i jakieś fafluny na wydruku to kwestia samej kalibracji ekstrudera i samego filamentu. Oczywiście zakładam, że mechanika drukarki jest poprawnie złożona (geometria + prowadzenie).
Drukuję dużo, nawet bardzo dużo, do tego z zakładaną tolerancją wymiarową elementów (drukuję elementy urządzeń mechanicznych), używam głównie Slic3r-a, więc tu mam 100% pewności, że on działa poprawnie.

Na chwilę obecną nie ma jakiegoś super wybijającego się slicera, zarówno z darmowych jak i płatnych). Regularnie testuję różne (Slic3r, cura, Simplify3d, MatterControll, Kisslicer, sporadycznie Craftware, bo mi interfejs wadzi).

mscichu
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2015, 14:59
Lokalizacja: Białystok

Re: Najlepszy program

Postautor: mscichu » 16 cze 2016, 13:40

Fabrykator.pl pisze:Slic3r dobrze pracuje...

Tutaj się nie zgodzę bo nowsze wersje miały tendencję do wciskania większej ścieżki w wypełnienie. Po pomocy na forum właśnie zauważyłem, że tak się dzieje robiąc podgląd gcode w Repetier-Host. Tego błędu nie było w starszej stabilnej wersji lub jak się ręcznie wklepało średnicę wypełnienia. viewtopic.php?f=76&t=6189&start=10

Osobiście polecam spróbować każdego, a przynajmniej najczęściej używanych: Slic3r, Cura i Kisslicer

kubus838
Posty: 78
Rejestracja: 06 sty 2014, 17:08

Re: Najlepszy program

Postautor: kubus838 » 16 cze 2016, 14:28

A właśnie ja posiadam slic3r wersje 1.2.9

robert

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Najlepszy program

Postautor: Fabrykator.pl » 16 cze 2016, 14:31

Używam Slic3r w wersji 1.2.9 (silnik w Repetier Host) i nie mam problemów o których tu mowa.
Wszystko kwestia ustawień a nie pójścia po łatwiźnie na stadardowych ustawieniach (bo tu Slic3r robi cyrki jeśli chodzi o grubości ścieżek i to od dawnych wersji, gdzie wprowadzono rozróżnienie ścieżek wewnętrznych i zewnętrznych obrysów). Ilość plastiku na każdym etapie ścieżki można ustawić w zakładce Advanced.


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości