Błąd druku małych powierzchni

Jak rozpocząć, problemy, porady
quartis
Posty: 41
Rejestracja: 14 mar 2013, 11:51

Błąd druku małych powierzchni

Postautor: quartis » 06 kwie 2016, 9:18

Hey

Po pewnych niedoskonałościach w drukarce prusa i2 (błąd konstrukcyjny i jakoś mi się nie podobało) zbudowałem sobie kolejną. Teraz mam Prusa i3 w wersji Graber (poszło łatwo).
Wykonałem wstępną kalibrację i postanowiłem wydrukować sobie element do cyclone. O ile drukowanie większych powierzchni poszło w miarę dobrze to końcówka to porażka. Poniżej linki do zdjęć.

https://files.endmik.pl/index.php/s/ac5ndSTQ7w6oy3K
https://files.endmik.pl/index.php/s/4xLUy5XHy8p8mZS
https://files.endmik.pl/index.php/s/bKQFF3xM9fvI72y

Jak się przyglądałem wyglądało jakby szły jakieś smarki i na końcu głowica wręcz zagłębiała się w wydruku. Drukuje na Devil 3mm kolor biały. Mam wrażenie, że jest miękki zanim wystygnie. Do tego zszedłem dość nisko z temperaturą.
Obecnie to 220. Przy temperaturze zalecanej 236 zostawały takie kropki o które później haczyła głowica. A podnoszenie głowicy za pomocą lift Z (z załączoną retrakcją) powodowało powstawanie wręcz stawianie stożków. Nie było się wstanie wciągnąć smarka :)
Głowica to UDS4.5 z dyszą 0.4.
Trochę utknąłem i nie wiem jak pozbyć się tego problemu.

Awatar użytkownika
MiniK
Posty: 567
Rejestracja: 10 gru 2013, 23:54
Lokalizacja: Kraków

Re: Błąd druku małych powierzchni

Postautor: MiniK » 06 kwie 2016, 9:30

U mnie fotki się nie otwierają.

Awatar użytkownika
FlameRunner
Posty: 1271
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:02
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Błąd druku małych powierzchni

Postautor: FlameRunner » 06 kwie 2016, 9:37

Powiedziałbym, że ogólnie za dużo podajesz materiału.
A czubek zwyczajnie się przegrzał. To normalne, gdy cały czas masz gorącą głowicę nad małym obszarem i nakładasz gorący materiał - drukowany obiekt w takich warunkach nie nadąża z oddawaniem ciepła i nie krzepnie jak należy.

quartis
Posty: 41
Rejestracja: 14 mar 2013, 11:51

Re: Błąd druku małych powierzchni

Postautor: quartis » 06 kwie 2016, 10:08

MiniK pisze:U mnie fotki się nie otwierają.

Jeśli się nie otwiera to jedyne co mi przychodzi to brak akceptacji certyfikatu. Teraz coraz bardziej restrykcyjnie przeglądarki podchodzą do self-signed :( Postaram się to wrzucić na inny host.

FlameRunner pisze:Powiedziałbym, że ogólnie za dużo podajesz materiału.
A czubek zwyczajnie się przegrzał. To normalne, gdy cały czas masz gorącą głowicę nad małym obszarem i nakładasz gorący materiał - drukowany obiekt w takich warunkach nie nadąża z oddawaniem ciepła i nie krzepnie jak należy.


Jak podam mniej materiału to ścianka nie wychodzi mi o odpowiedniej grubości. Można to jakoś obejść? Wolniejszy druk? Nie wiem czy chłodzić wydruk skoro to ABS.
Jak zejdę niżej z temperaturą to zaczynają się przerwy w filamencie.

Awatar użytkownika
FlameRunner
Posty: 1271
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:02
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Błąd druku małych powierzchni

Postautor: FlameRunner » 06 kwie 2016, 10:18

Częściowym rozwiązaniem problemu przegrzewania takich czubków faktycznie jest wolniejsze ich drukowanie.
Zresztą na takie czubki można spróbować dać nawiew nawet w przypadku druku z ABS.


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości