artefakty na wydrukach

Jak rozpocząć, problemy, porady
Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 363
Rejestracja: 02 sty 2013, 13:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: artefakty na wydrukach

Postautor: virgin71 » 19 mar 2016, 11:01

Może overextrude? Blob robi się na warstwie wewnętrznej i wypycha zewnętrzną?

PlastikowyLudzik
Posty: 20
Rejestracja: 04 lis 2015, 15:28

Re: artefakty na wydrukach

Postautor: PlastikowyLudzik » 19 mar 2016, 20:14

dzieki wszystkim za sugestie,

potestuje zgodnie z tym co opisaliscie
dla uscislenia
- wydruk z karty
- @Mix to sa boczne scianki nie 1-sza warstwa, artefakty pojawiaja sie przy duzych i malych predkosciach zmienia sie tylko ich czestotliwosc wystepowania, zmiana temperatury daje marne rezultaty
- drukarka sie nie przycina w tych miejscach

z ostatnich obserwacji wychodzilo by ze w tych miejscach drukarka konczy wypelnianie i lub zmienia pozycje (a przynajmniej tak mi sie wydaje) i przechodzi do nastepnej warstwy (lub nastepnego elementu na stole)
zastanawialem sie czy filament nie ma czasem babelkow powietrza ale zmienilem na inny innego producenta i to samo
mysle ze Krzysztof moze miec racje

potestuje i dam znac

jeszcze raz dzieki za sugestie

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: artefakty na wydrukach

Postautor: kopytko » 19 mar 2016, 20:27

to co opisujesz jako zmiany pozycji to właśnie przycięcia. Sprawdzałeś na innej karcie? Klasy 10 np.?
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

Mix
Posty: 416
Rejestracja: 04 kwie 2014, 22:23

Re: artefakty na wydrukach

Postautor: Mix » 19 mar 2016, 20:41

PlastikowyLudzik pisze:... - @Mix to sa boczne scianki nie 1-sza warstwa, artefakty pojawiaja sie przy duzych i malych predkosciach zmienia sie tylko ich czestotliwosc wystepowania, zmiana temperatury daje marne rezultaty

A ja to oglądałem i byłem przekonany że to 1-sza warstwa. :roll: Jeżeli to są miejsca zmiany wysokości warstwy (losowe) to spróbuj właśnie zmniejszyć retrakcję. Dla "spokojności" sprawdź czy np. radełko podczas retrakcji nie uślizguje się na osi silnika.

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 363
Rejestracja: 02 sty 2013, 13:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: artefakty na wydrukach

Postautor: virgin71 » 19 mar 2016, 22:13

A ja bym zmniejszył flow i szukał przyczyny w kalibracji kroków E.

PlastikowyLudzik
Posty: 20
Rejestracja: 04 lis 2015, 15:28

Re: artefakty na wydrukach

Postautor: PlastikowyLudzik » 24 mar 2016, 9:17

dzieki bardzo za sugestie
w koncu nmialem chwile zeby troche potestowac i co sie okazalo
przeliczylem kroki extruderam ale one byly OK
zmiejszenie retrakcji niestety przynioslo odwrotny skutek, retrakcje mialem na poziomie 3mm zmniejszenie do 1, potem 2 spowodowalo powstawanie charakterystycznych nitek i artefaktow "budowanych" podczas przejazdu do innego obiektu
to nasunelo mi pomysl ze moze trzeba ja zwiekszyc i to byl strzal w dziesiatke
po zwiekszeniu retrakcji do 4 problem prawie ustapil, bledy na wydrukach pojawiaja sie znacznie rzadziej
dodatkowo zmierzylem filament i okazalo sie ze srednica waha sie pomiedzy 1,73-180 :evil: wiec usrednilem wartosc
narazie idzie jeszcze wydruk z retrakcja 4mm i jak sie zakonczy sprobuje jeszcze ja zwiekszyc

mam pytanie zwiazane z retrakcjam gdzies wyczytalem ze powinna byc na poziomie 1-2mm skad u mnie taki duza rozbieznosc?
moze musze jeszcze dalej cos pogmerac

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: artefakty na wydrukach

Postautor: kopytko » 24 mar 2016, 9:54

Przy ekstruderze direct powinieneś mieć granice 1mm , przy bowdenie różnie od 4-6 zależnie jakie luzy na rurkach :bania:
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

Mix
Posty: 416
Rejestracja: 04 kwie 2014, 22:23

Re: artefakty na wydrukach

Postautor: Mix » 24 mar 2016, 9:56

PlastikowyLudzik pisze:mam pytanie zwiazane z retrakcjam gdzies wyczytalem ze powinna byc na poziomie 1-2mm skad u mnie taki duza rozbieznosc?
moze musze jeszcze dalej cos pogmerac

Retrakcja na poziomie 4mm a nawet większa stosowana jest dla ekstuderów z bouden'em. Dla ekstruderów direct to najczęściej chyba stosowane są z przedziału 0,5 - 2mm. Dla retrakcji ma też duże znaczenie jej szybkość.

PlastikowyLudzik
Posty: 20
Rejestracja: 04 lis 2015, 15:28

Re: artefakty na wydrukach

Postautor: PlastikowyLudzik » 24 mar 2016, 10:29

no to juz wiem gdzie pies pogrzebany, niedawno zalozylem sobie rurke i extrudery wywalilem na zewnatrz
no to se kurde narobilem :bania:

wielkie dzieki wszystkim za pomoc i sugestie

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: artefakty na wydrukach

Postautor: kopytko » 24 mar 2016, 10:45

ja przy bowdenie mam prędkość 150mm/s i 4mm taki wynik daje mi brak nitek na wydruku.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości