Pomoc w dokładnej kalibracji - kostka idealna

Jak rozpocząć, problemy, porady
Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 363
Rejestracja: 02 sty 2013, 13:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pomoc w dokładnej kalibracji - kostka idealna

Postautor: virgin71 » 07 mar 2016, 20:52

Co do góry, to nie chłodzisz wydruku?

specpl
Posty: 86
Rejestracja: 10 gru 2015, 12:19

Re: Pomoc w dokładnej kalibracji - kostka idealna

Postautor: specpl » 07 mar 2016, 20:58

Nie chłodzę. Materiał to ABS+
Ścieżki są bardzo ładne ale skąd biorą się te pogrubienia w miejscu łączenia wypełnienie z obrysem?

olo2000pm
Posty: 913
Rejestracja: 26 kwie 2013, 20:44
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w dokładnej kalibracji - kostka idealna

Postautor: olo2000pm » 07 mar 2016, 20:59

Za mało kroków na ekstruderze i dlatego nie zamyka ostatniej warstwy, zwiększ kroki.

specpl
Posty: 86
Rejestracja: 10 gru 2015, 12:19

Re: Pomoc w dokładnej kalibracji - kostka idealna

Postautor: specpl » 07 mar 2016, 21:12

Zwiększyć? Teraz już musiałem zmniejszyć flow. Te dwie wartości nie są od siebie zależne?
Kroki mam ustawione prawidłowo na 100 mm wciąga dokładnie 100 mm filamentu. Do ilu / o ile mam zwiększyć?

Awatar użytkownika
feriar
Posty: 814
Rejestracja: 15 sty 2014, 17:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Pomoc w dokładnej kalibracji - kostka idealna

Postautor: feriar » 07 mar 2016, 22:20

co do kostki do tych dziur na górze to ja mam taką teorię (która sprawdziła się w moim przypadku), że jak się drukuję jedną kostkę to ona nie zdąży ostygnąć i dlatego się robią takie dziury. Jak postawisz dwie kostki w odstępie 1cm to powinno dobrze działać
Jak zbudować drukarkę 3D, kalibracja drukarki 3D od podstaw, rozwiązywanie problemów z drukiem, Recenzje, Liczne poradniki i Kursy z zakresu programowania i tworzenia urządzeń znajdziesz na mojej stronie http://feriar-lab.pl ;) Zapraszam

olo2000pm
Posty: 913
Rejestracja: 26 kwie 2013, 20:44
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w dokładnej kalibracji - kostka idealna

Postautor: olo2000pm » 07 mar 2016, 22:36

feriar pisze:że jak się drukuję jedną kostkę to ona nie zdąży ostygnąć i dlatego się robią takie dziury

To są herezje. Ja używam kisslicera w nim nie ma tak rozbudowanych dodatków wspomagających drukowanie. Jeżeli na ostatniej warstwie robią się dziury to zwiększam kroki.
Ty masz dyszę 0.5, spróbuj ustawić szerokość ścieżki sposobem syntetycznego, mnożysz średnice dyszy razy 0.8 i zobacz jak będzie wyglądała kostka z takim ustawieniem.
Co do kroków, to jak drukujesz pełną kostkę to widać jak się układają ścieżki, w trakcie druku wpisujesz M92 E(nowe kroki) i sprawdzasz jak drukuje. Przy takich dziurach w trakcie druku będziesz widział, że za mało podaje i zwiększaj kroki, aż zobaczysz że warstwy ładnie sie zamykają.

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 363
Rejestracja: 02 sty 2013, 13:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pomoc w dokładnej kalibracji - kostka idealna

Postautor: virgin71 » 07 mar 2016, 23:41

Śmiem twierdzić, że nie są to herezje. Ty zalewasz górę plastikiem, a wystarczy odpalić wentylator. Większość przypadków niezamykania się góry, to właśnie brak chłodzenia. Można też zmniejszyć prędkość druku.

Awatar użytkownika
feriar
Posty: 814
Rejestracja: 15 sty 2014, 17:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Pomoc w dokładnej kalibracji - kostka idealna

Postautor: feriar » 08 mar 2016, 0:18

olo2000pm pisze:
feriar pisze:że jak się drukuję jedną kostkę to ona nie zdąży ostygnąć i dlatego się robią takie dziury

To są herezje. Ja używam kisslicera w nim nie ma tak rozbudowanych dodatków wspomagających drukowanie. Jeżeli na ostatniej warstwie robią się dziury to zwiększam kroki.
Ty masz dyszę 0.5, spróbuj ustawić szerokość ścieżki sposobem syntetycznego, mnożysz średnice dyszy razy 0.8 i zobacz jak będzie wyglądała kostka z takim ustawieniem.
Co do kroków, to jak drukujesz pełną kostkę to widać jak się układają ścieżki, w trakcie druku wpisujesz M92 E(nowe kroki) i sprawdzasz jak drukuje. Przy takich dziurach w trakcie druku będziesz widział, że za mało podaje i zwiększaj kroki, aż zobaczysz że warstwy ładnie sie zamykają.


To nie są herezje, a potwierdzone info. Poza tym nie raz na forum był ten problem i wystarczyło dać chłodzenie, albo drugą kostkę obok i nie było sprawy.
@specpl jak masz problem z kalibracją ekstrudera to zerknij na mój poradnik http://feriar-lab.pl/kalibracja-drukarki-3d-czesc-3/ :git:
Jak zbudować drukarkę 3D, kalibracja drukarki 3D od podstaw, rozwiązywanie problemów z drukiem, Recenzje, Liczne poradniki i Kursy z zakresu programowania i tworzenia urządzeń znajdziesz na mojej stronie http://feriar-lab.pl ;) Zapraszam

olo2000pm
Posty: 913
Rejestracja: 26 kwie 2013, 20:44
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w dokładnej kalibracji - kostka idealna

Postautor: olo2000pm » 08 mar 2016, 0:31

Nie wiem o jakim zalewaniu gory piszecie.
Zobaczcie na jego wydruki ale nie kostki, ewidentnie widać że za mało podaje filamentu. Ja mówię o zwiększaniu kroków rzędu 20, 40
Special, postaw 2 kostki i wydrukuj i pokaż ostatnią warstwę, dodaj też chłodzenie, a gwarantuje Wam ze dziury będzie miał.
Kolega drukuje z absu, drobny szczegół.
A ja jutro puszczę wydruk kostki po korekcie kroków i chciałbym aby koledzy od zalewania plastikiem się wypowiedzieli :)
I nie stosuje chłodzenia i nie drukuje 10 kostek
Dodam od siebie, ze dodawanie kostek i chłodzenia w trakcie kalibracji drukarki świadczy o braku umiejętności drukarza. Kostka to nie zębatki o średnicy 10mm, nie trzeba jej chlodzic. Ale to moje zdanie na ten temat, nie musicie się z tym zgadzać

Awatar użytkownika
feriar
Posty: 814
Rejestracja: 15 sty 2014, 17:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Pomoc w dokładnej kalibracji - kostka idealna

Postautor: feriar » 08 mar 2016, 0:51

olo2000pm pisze:Nie wiem o jakim zalewaniu gory piszecie.


O tym zalewaniu:

olo2000pm pisze:Jeżeli na ostatniej warstwie robią się dziury to zwiększam kroki.


olo2000pm pisze:Zobaczcie na jego wydruki ale nie kostki, ewidentnie widać że za mało podaje filamentu.


Fakt może być za mało filamentu, ale te dziury wychodzą co jakiś czas, więc ja bym też popatrzył czy:
1. Dobrze do radełka dociska
2. Czy radełko nie jest zapchane/ czy się nie stępiło
3. Czy silnik extrudera nie jest za słaby

Okej, każdy ma swoje zdanie, nie będę na siłę wpierać swojego. Ale według mnie (na przykładzie kostki) podając więcej filamentu, żeby nie było dziur nie załatwia problemu. Co z tego, że góra będzie ładnie załatana, skoro ścianki będą miały grubość 0,6mm+ (przy dyszy 0,5mm). Przypominam, że rozmawiamy cały czas o ABS :) Okej ja jutro też puszczę druk kostki :bania: :piwo:
Jak zbudować drukarkę 3D, kalibracja drukarki 3D od podstaw, rozwiązywanie problemów z drukiem, Recenzje, Liczne poradniki i Kursy z zakresu programowania i tworzenia urządzeń znajdziesz na mojej stronie http://feriar-lab.pl ;) Zapraszam


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość