Odklejanie się ABS od stołu

Jak rozpocząć, problemy, porady
rasgan
Posty: 162
Rejestracja: 29 gru 2015, 18:52
Lokalizacja: Kleszczów
Kontaktowanie:

Odklejanie się ABS od stołu

Postautor: rasgan » 11 sty 2016, 14:30

Witam,

wiem, że temat wałkowany tysiące razy, ale już nie mam pomysłu. Mam Prusa i3, stół posmarowałem sokiem z ABS jak stwórca przykazał. Odczekałem aż odparuje. Podgrzałem do 75st bo więcej to mi nie wyciąga blat (nie wiem czemu) materiał nagrzany do 230st wyłączony wentylator i drukuję. Na początku jest ok, ale gdy wydruk mojej podstawy pod panel LCD Ma już około 0.5cm rogi zaczynają się unosić razem z sokiem ABS. Na razie tragedii nie ma, może się uda bez wypadków dokończyć druk - około 40min, ale jak temu zapobiec? Gęstszy sok? Jakoś szybę specjalnie pod sok czyścić? Może temperatury mam złe? Kombinowałem na ciepło, na zimno i nic. Nawet drukuję w pokoju gdzie jest 22st i nikt tam nie chodzi coby wiatru nie robić.

Awatar użytkownika
FlameRunner
Posty: 1271
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:02
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Odklejanie się ABS od stołu

Postautor: FlameRunner » 11 sty 2016, 14:36

Szybę warto dobrze wyczyścić - zeskrobać wszelkie śmieci, umyć acetonem i na koniec octem. Z gęstością soku też można poeksperymentować.
Zaizoluj od spodu stół i grzej go chociaż do 90°C. Sprawdź też, czy masz zasilanie dobrze zrobione.
Temperaturę głowicy też możesz podnieść.

Jakiego gabarytu i kształtu jest drukowany przedmiot? (Może wrzuć STL-kę?)
Z jakiego filamentu drukujesz?

Awatar użytkownika
Zoltan
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2014, 14:44

Re: Odklejanie się ABS od stołu

Postautor: Zoltan » 11 sty 2016, 14:38

Przy tym zestawie sok+szyba jedynie wyższa temp. ratuje sprawę 75st to niestety za mało.
Rozwiązaniem jest:
- wyższa temp. stołu
- podkładka
- środek typu Dimafix
Ewentualnie może duży skirt coś da, w ostateczności ABS o mniejszej kurczliwości ale tego nie testowałem.

Awatar użytkownika
kopytko
Posty: 965
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:22
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Odklejanie się ABS od stołu

Postautor: kopytko » 11 sty 2016, 14:57

ten klej i szyba 80 stopni też daje rade:
Obrazek
Moja metoda, umyć szybę mydłem, rozprowadzić cienką warstwę kleju , po 2 min poprawić, rozgrzać do 80 i drukować, jak się czeka po wydruku do wystygnięcia stołu to na kilka wydruków działa.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki:
:idea: Prusa i3 półakryl 10mm :idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC

rasgan
Posty: 162
Rejestracja: 29 gru 2015, 18:52
Lokalizacja: Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: Odklejanie się ABS od stołu

Postautor: rasgan » 11 sty 2016, 17:45

Drukuję obudowę do panelu LCD http://www.thingiverse.com/thing:213852 Dół wyszedł jako tako.

Za chwilę puszczam górę. Drukuję z czarnego ABS, nie wiem skąd jest bo nie ja go zamawiałem.

Jak zaizolować stół od spodu? I co może być nie tak na zasilaniu? Są doprowadzone dwa kable do stołu 3.5mm2. Nic się nie topi.

Dzieciol
Posty: 103
Rejestracja: 19 lis 2015, 15:15

Re: Odklejanie się ABS od stołu

Postautor: Dzieciol » 11 sty 2016, 20:44

moje zdanie osobiste (nie koniecznie prawdziwe)
musisz znalezc odpowiednia temperature stolu dla konkretnego filamentu. Ja mam ABS z DD granatowy, ktory ni cholery nie chce sie trzymac przy temp stolu wyzszej niz 80stopni, dla odmiany naturalny z DD nawet nie chce zalapac ponizej 90. Generalnie proponowalbym zrobic sok z tego absu ktorym drukujesz, i powoli, malymi kawalkami dorzucaj absu do tego soku az sie przestanie rozpuszczac.

Awatar użytkownika
badman
Posty: 460
Rejestracja: 15 cze 2014, 21:30
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Odklejanie się ABS od stołu

Postautor: badman » 12 sty 2016, 11:31

odezwij się do mnie na PW - coś poradzimy

rasgan
Posty: 162
Rejestracja: 29 gru 2015, 18:52
Lokalizacja: Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: Odklejanie się ABS od stołu

Postautor: rasgan » 19 sty 2016, 9:53

Testuje sok z ABS. Gesty i ładny ale źle mi się stół maluje i więcej mam mycia pędzla niż druku hehe. Jutro testy kleju dla dzieci.

Dzieciol
Posty: 103
Rejestracja: 19 lis 2015, 15:15

Re: Odklejanie się ABS od stołu

Postautor: Dzieciol » 19 sty 2016, 11:06

trzymaj sok w sloiku. W tym samym sloiku trzymaj pedzel.

rasgan
Posty: 162
Rejestracja: 29 gru 2015, 18:52
Lokalizacja: Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: Odklejanie się ABS od stołu

Postautor: rasgan » 19 sty 2016, 11:39

Topi mi się lakier na pędzlu


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości