Sposób na odklejanie wydruku

Jak rozpocząć, problemy, porady
Awatar użytkownika
FlameRunner
Posty: 1271
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:02
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Sposób na odklejanie wydruku

Postautor: FlameRunner » 08 sty 2015, 10:45

Najpierw usuwasz stary brud z szyby czym chcesz, a ostatnie przetarcie robisz octem.



Koledzy, natomiast ja mam odwrotny problem.
Po wymianie szybki przestały mi się trzymać trzymać wydruki na soku ABS. Nakleiłem więc kapton. No i teraz nie jestem w stanie zdjąć wydruku ze stołu... :bania:

olo2000pm
Posty: 913
Rejestracja: 26 kwie 2013, 20:44
Kontaktowanie:

Re: Sposób na odklejanie wydruku

Postautor: olo2000pm » 08 sty 2015, 11:03

A próbowałeś na zimna wodę?
Jak drukuje na soku i po wydruku podłożę szybę pod strumień zimnej wody, to wydruk schodzi pięknie wraz z sokiem.

Awatar użytkownika
FlameRunner
Posty: 1271
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:02
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Sposób na odklejanie wydruku

Postautor: FlameRunner » 08 sty 2015, 11:10

Już parę ładnych chwil temu poszło nożykiem. W sumie to bardziej się żaliłem niż prosiłem o pomoc. ;)

Natomiast teraz proszę o radę: czym ubrudzić kapton, żeby z kolejnymi wydruki się tak bardzo nie męczyć?

sokrates
Posty: 38
Rejestracja: 02 lut 2014, 18:18

Re: Sposób na odklejanie wydruku

Postautor: sokrates » 11 sty 2015, 19:42

Do wydruków z PLA wystarczy dobrze odtluszczona szyba. Nawet octu nie stosuje, a przy b. Małych wydrukach brim załatwia sprawę. Stół grzeje do PLA na 50 s t.

kopara00
Posty: 232
Rejestracja: 23 lut 2014, 15:12

Re: Sposób na odklejanie wydruku

Postautor: kopara00 » 11 sty 2015, 20:26

Ja teraz drukuje na Starym panelu podlogowym spryskanym żelem do włosów, żel jest lepszy niż pianka i mocno trzyma. Pla oczywiście.
Pozdrawiam!

zaq88zaq
Posty: 5
Rejestracja: 12 mar 2016, 1:01

Re: Sposób na odklejanie wydruku

Postautor: zaq88zaq » 12 mar 2016, 13:44

Do pla Stosuje wyłącznie niebieską taśmę malarską. Trzyma się jak opętane i nie martwię się o szybkę, podkładkę itd. Wydruk ściągam zawsze razem z taśmą, a potem męczę się z jej odklejeniem. Zawsze można ją potem zmyć wodą i szczoteczką. Jeżeli chodzi o ABS to najlepszym sposobem dla mnie był rozcieńczony wikol. To znaczy był do momentu kiedy zrobiłem mocno podwijający się wydruk (płaska powierzchnia i na rogach ścianki 10cm a na prostych odcinkach schodzące łukiem do 5cm rozmiar 8x15cm na blacie) i wtedy wydruk już się podwinął, tylko że niestety razem z wierzchnią warstwą szybki :bania:

Garreth
Posty: 416
Rejestracja: 25 sty 2016, 9:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Sposób na odklejanie wydruku

Postautor: Garreth » 13 mar 2016, 0:08

Ja wszystko na szybie nałożonej bezpośrednio nad mk2b spryskana dimafixem, zero problemów z przyklejaniem czy odklejaniem przy PLA. Jak widzę po modelu, że będzie miał małe pole styku na pierwszych warstwach, to dokładam dimafixu. Do ABS ta sama metoda, tylko stół na wyższą temperaturę. Ważne, żeby stołu nie macać paluchami, a jak już się go zmaca, to najpierw myję szybę płynem do mycia naczyń, dokładnie płuczę, a potem zmywam drugi raz używając IPA i ręczników papierowych.


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości