Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Jak rozpocząć, problemy, porady
Awatar użytkownika
darek324
Posty: 3
Rejestracja: 15 gru 2013, 19:49
Kontaktowanie:

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: darek324 » 12 sty 2014, 12:51

Ja aktualnie używam kleju Scotch Stick No solvent, nakładam na rozgrzany stół i po chwili puszczam wydruk. Wydruki trzymają się idealnie, klej pozostaje na szybie.
Załączniki
6502C12_Scotch_Stick_01_E.jpg
6502C12_Scotch_Stick_01_E.jpg (4.14 KiB) Przejrzano 1195 razy
Pozdrawiam Darek

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: Fabrykator.pl » 12 sty 2014, 13:45

Fajnie, że temat kleju się rozwinął i testujecie różne - zawsze będzie łatwiej znaleźć w sklepie :git:

Awatar użytkownika
SWJ
Posty: 2868
Rejestracja: 19 sie 2013, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: SWJ » 12 sty 2014, 14:24

najbardziej mnie zaskoczyło że FARNELL ma ten klej ... http://pl.farnell.com/3m/6508d30/klej-g ... dp/1869852

:o :o :o :o :shock: :shock: :shock: :shock:

a może 3M ma jakieś fajne spraje z klejami co dobrze by działały >>> http://www.farnell.com/datasheets/1269464.pdf
// Jarek

=========

... nie tylko drukowanie..

picapau
Posty: 264
Rejestracja: 28 sie 2012, 14:15
Lokalizacja: Kraków

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: picapau » 04 kwie 2014, 8:55

Nie wiem co źle robię ale biorąc pod uwagę to co piszecie i ile rzeczy już próbowałem:

IMG_20140404_004821.jpg


to coś ewidentnie mi umyka bo na żadnym kleju nie udalo mi się wydrukować więcej niż 2 razy. W ogole ABS na 1 wydruk trzyma się na UHU i to i tak ledwo bo narożniki się łatwo odwijają. Nie jest to problem grubości pierwszej warswy bo ręcznie prętami Z już rózne rozsmarowywanie plastiku próbowałem. Wszystkie te kleje po wyschnięciu moim zdaniem są zbyt twardea próbowałem grzania stołu od 70 do 120 stopni.
W skrócie:
- mam szyby 4mm i lusterka z ikei 3mm
- przy każdych zmianach myję pod gorącą wodą i odtłuszczam acetonem
- nakładałem klej na zimną szybę i pozwalałem wyschnąc na ponad godzinę
- nakładałem klej na gorącą szybę ( > 80 stopni )i czekałem pare minut aż odparuje wilgoć
- niektóre kleje próbowałem przeszorować papierem gradacji 100
- czasami czyściłem rozgrzany tuż przed wydrukiem stół octem
- temperatury stołu są prawdziwe bo przykleiłem termistor z osobnego rampsa i różnica między termistorem w stole a przyklejonym na powierzchni różni się o 1 stopien przy 25 st C i o ponad 10 przy 100 st C.
- ABS to czarny, żółty i niebieski plastspaw, temperatury od 230 do 270 :twisted:

Zatem ciągle najlepszy dla mnie jest wikol ale nawet na nim wydruki typu wade sie podwijają. Ktoś podrzuci jakąś radę?

olo2000pm
Posty: 913
Rejestracja: 26 kwie 2013, 20:44
Kontaktowanie:

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: olo2000pm » 04 kwie 2014, 9:09

Ja robię inaczej.
Nakładam niewielką ilość soku z ABS-u żółtego (nie widać go na wydrukach), następnie rozprowadzam po szybie, polewam acetonem i papierem ściernym 1200 rozcieram do momentu uzyskania cienkiej powłoki.
Na tak przygotowany stół druk z ABS i PLA bardzo ładnie się trzyma i się nie odkleja.
Przy ABS podgrzewam szybę do 80-90 stopni, PLA 60 stopni.
Wieczorem zrobię filmik jak to wygląda w praktyce.
Pozdrawiam.

picapau
Posty: 264
Rejestracja: 28 sie 2012, 14:15
Lokalizacja: Kraków

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: picapau » 04 kwie 2014, 9:11

Sok z absu w ogole tu pomijałem bo rozumiem, że temat dotyczy idealnie gładkich wydruków jak po kleju.

olo2000pm
Posty: 913
Rejestracja: 26 kwie 2013, 20:44
Kontaktowanie:

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: olo2000pm » 04 kwie 2014, 9:16

Jak nałożysz ABS i polejesz acetonem i następnie potraktujesz go papierem ściernym to na szybie masz cienką warstwę abs-u, nie opisze tego, pokaże na filmie, cieńszą od kleju.
Klej też stosowałem

olo2000pm
Posty: 913
Rejestracja: 26 kwie 2013, 20:44
Kontaktowanie:

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: olo2000pm » 04 kwie 2014, 11:13

Znalazłem film, nie był robiony pod kątem pokazania warstwy soku ABS, ale widać jak ja przygotowuje podkład. Na dzień dzisiejszy tą warstwę mam jeszcze cieńszą.
https://www.youtube.com/watch?v=wghiSayRcEk

Awatar użytkownika
malyhenio1
Posty: 424
Rejestracja: 28 sty 2014, 18:43

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: malyhenio1 » 04 kwie 2014, 11:17

ja zaryzykowałem z lakierem do paznokci ,abs 110 stopni stół jest super.

olo2000pm
Posty: 913
Rejestracja: 26 kwie 2013, 20:44
Kontaktowanie:

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: olo2000pm » 05 kwie 2014, 15:02

Obiecałem że zrobię film i jest:

https://www.youtube.com/watch?v=XDXRwNVc-og

U mnie to fajnie działa.


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość