Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Jak rozpocząć, problemy, porady
Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: Fabrykator.pl » 30 lis 2013, 13:30

Nakładany bezpośrednio Pritt Stick na szybę (klej w sztyfcie), stół podgrzany do 75-80 stopni i wydruk z ABS już nie stanowi problemu :) Nic się nie podwija, wszystkie warstwy trzymają się na stole, klej z szyby można zmyć wodą - sprawdziłem i polecam :mrgreen:

Awatar użytkownika
syntetyczny
Posty: 2390
Rejestracja: 08 lut 2013, 23:26
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: syntetyczny » 30 lis 2013, 13:58

Myślisz, że uhu też zadziała?
eppure si muove
sklep z akcesoriami RepRap http://www.byq3d.eu

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: Fabrykator.pl » 30 lis 2013, 14:04

W sumie podobny produkt - warto spróbować aby potwierdzić :roll:

Awatar użytkownika
skawikk
Posty: 1465
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:56
Lokalizacja: Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: skawikk » 30 lis 2013, 18:06

Wrzuć fotkę albo link?
FabLab Kielce
Dni Druku

My Mendel hates me. With reciprocity.

"- Zginiemy!! Zaraz zginiemy!! Aaaaaa!!
- Masz na to wpływ?
- ?! Nie..
- To przestań wrzeszczeć, panika i tak nic nie pomoże. Lepiej siądź i podziwiaj widoki."

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: Fabrykator.pl » 30 lis 2013, 18:19

Kupiłem dodatkowe 4 sztuki w Lidl-u
Mam zapuszczony od 4 godzin wydruk z ABS na Cubo - 80 stopni na stole i zero podwinięć.

Warto samą szybę dobrze wyczyścić (odtłuścić) przed nałożeniem kleju. 4 wydruki już poszły i jest dobrze, a nawet lepiej. Troszkę mordęgi z odklejeniem, ale podważony model nożykiem odchodzi od szyby. Warto sobie zrobić ściąganą szybę - pod kran, szczoteczka i jest czysta ze starego kleju (jeśli się nawarstwił).
Załączniki
klej.JPG

Awatar użytkownika
SWJ
Posty: 2868
Rejestracja: 19 sie 2013, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: SWJ » 01 gru 2013, 0:41

a na zupełnie zimno tez nie odchodzi ??
// Jarek

=========

... nie tylko drukowanie..

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: Fabrykator.pl » 01 gru 2013, 9:14

Na chwile obecną ogarnąłem 2 sposoby na nakładanie i wydruk:
1. nakładamy klej na czystą szybę, podgrzewamy stół i drukujemy, starczało 80 stopni na stole, jednak po wydruku ciężko się model odrywało od szyby - no ale oczywiście dało radę . Powłoka z klejem ulegała uszkodzeniu, trzeba było szybę czyścić i na nowo klej nakładać.
2. nakładamy kej na czystą, zimną szybę, czekamy 30min do godziny, rozgrzewamy do 100 stopni i rozpoczynamy wydruk - po wydruku model łatwo można ściągnąć a powłoka z klejem pozostaje nienaruszona i gotowa do następnego wydruku.
Klej z szyby można wyczyścić szczoteczką w ciepłej wodzie.

Awatar użytkownika
SWJ
Posty: 2868
Rejestracja: 19 sie 2013, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: SWJ » 01 gru 2013, 11:07

a odrywasz na zimno czy ciepło ?
// Jarek

=========

... nie tylko drukowanie..


Awatar użytkownika
BlazakoV
Posty: 1173
Rejestracja: 07 cze 2012, 15:17

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: BlazakoV » 01 gru 2013, 18:47

A jak wygląda wydruk na spodzie?


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości