Drukowanie na kleju

Jak rozpocząć, problemy, porady
drygol
Posty: 713
Rejestracja: 28 mar 2013, 13:31

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: drygol » 21 cze 2013, 20:27

hmmm to ze sie tak wyraze , troche to jest rzezba w gownie :D

Awatar użytkownika
fiecio931
Posty: 22
Rejestracja: 22 sty 2013, 23:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Poznań

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: fiecio931 » 21 cze 2013, 22:41

Jedynym tak naprawdę minusem w moim przypadku jest zbyt gruba warstwa kleju, ale spokojnie można ją ograniczyć. Poprostu głowica zbierała klej i niosła za sobą, co mogło popsuć pierwszą warstwę. Klej też zostaje delikatnie na wydruku. Wystarczy jedynie delikatnie przejechać pałką i powinno być ok.

pantomas
Posty: 214
Rejestracja: 17 maja 2013, 18:41

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: pantomas » 23 cze 2013, 2:29

A co z tym drukowaniem na taśmie z Castoramy?

Awatar użytkownika
GigaBajcior
Posty: 744
Rejestracja: 07 lip 2012, 8:48

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: GigaBajcior » 23 cze 2013, 8:13

pantomas pisze:A co z tym drukowaniem na taśmie z Castoramy?


Rozumiem że to do mnie pytanie :)

Taśma TESA do maskowania krzywych konturów - 13zl z groszami za rolke

ImageUploadedByTapatalk 21371967561.807134.jpg


Faktura spodów:

ImageUploadedByTapatalk 21371967583.597521.jpg


ImageUploadedByTapatalk 21371967603.539487.jpg


Drukuję na tym zupełnie bez grzania stołu, zresztą ciągle grzania nie podłączyłem :)

Jak na razie tylko jeden jedyny raz mi jeden wazonik odpadł, przyblokował głowicę i zrobił takie coś:

ImageUploadedByTapatalk 21371967939.351736.jpg

mifau
Posty: 39
Rejestracja: 21 sty 2013, 21:05

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: mifau » 23 cze 2013, 15:45

Probowalem na ABS i sok byl zdecydowanie lepszy. Natomiast jesli chodzi o PLA,to tylko w ten sposob udalo mi sie uzyskac dobre wydruki.
Najpierw 70 stopni i smarowanie grubej (tak z 0.5mm) warstwy silokonu na szkle. Pozniej sam druk to juz w 50-55 stopniach. Nawet male elementy sie nie odklejaja:) dziala to w przypadku PLA dokladnie tak jak sok ABS w przypadku ABS'u.
Przyznam,ze nie mam pojecia jak komus sie udaje to z ABS...i chetnie poznalbym dokladna procedure...
Ostatnio zmieniony 24 cze 2013, 21:16 przez mifau, łącznie zmieniany 1 raz.

pantomas
Posty: 214
Rejestracja: 17 maja 2013, 18:41

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: pantomas » 23 cze 2013, 19:54

GigaBajcior, ale to jest ABS czy PLA?

Awatar użytkownika
GigaBajcior
Posty: 744
Rejestracja: 07 lip 2012, 8:48

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: GigaBajcior » 23 cze 2013, 20:30

PLA

Awatar użytkownika
imrahil
Posty: 989
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: imrahil » 20 sie 2013, 13:55

GigaBajcior pisze:Jak na razie tylko jeden jedyny raz mi jeden wazonik odpadł, przyblokował głowicę i zrobił takie coś:

Obrazek


wrzuć koniecznie na grupę "The Art of 3D Print Failure" - http://www.flickr.com/groups/3d-print-failures/pool/
będziesz sławny :)
pozdrawiam
Jarek

HellMood
Posty: 21
Rejestracja: 25 sty 2014, 18:02

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: HellMood » 04 lut 2014, 22:52

REWELACJA :git:
sprawdziłem na PLA i o ile wcześniej były problemy z przyleganiem materiału - teraz nie stwierdzam :)
przepis tak jak w poprzednich postach - rozgrzać stół do 80 - wałkować patyczniem kleju w miejscu wydruku - bedzie powoli miękł i nanosił cieniutki film na stół - grubość wg uznania - ja użyłem TOPTOOLS z Castoramy fi 8mm dł 50mm koszt 3 zł/ 10 szt - łatwo szybko wygodnie , prosto z ręki :) - łatwiej jest go wałkować i szybciej mięknie - po naniesieniu kleju wystudzić stół do 55( przynajmniej ja tak zrobiłem ) i mozna drukować - niestety na zimnym się podnosił bok jak drukowałem na rafcie ale to pewnie wina źle skalibrowanej drukari- pracuję nad tym.
BTW - drukuje bezpośrednio na aluminiowym stole :) - bez żadnych szyb i taśm ....
Pozdrawiam i gratuluję inwencji.
HellMood

Zabka
Posty: 53
Rejestracja: 14 paź 2013, 15:09

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: Zabka » 05 lut 2014, 10:35

a u mnie nie zadziałało.
naniosłem klej na rozgrzany stół, potem drukowałem pla na wystudzonym i się nie przyklejało :(


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość