Drukowanie na kleju

Jak rozpocząć, problemy, porady
pantomas
Posty: 214
Rejestracja: 17 maja 2013, 18:41

Drukowanie na kleju

Postautor: pantomas » 21 cze 2013, 0:11

Próbował ktoś już? Stól posmarowany klejem do pistoletu.

Awatar użytkownika
fiecio931
Posty: 22
Rejestracja: 22 sty 2013, 23:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Poznań

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: fiecio931 » 21 cze 2013, 0:16

Testowane na PLA + taśma niebieska. Polecam, wystarczy delikatnie przejechać klejem i można spokojnie wyłaczyć grzanie. Świetnie się trzyma.

pantomas
Posty: 214
Rejestracja: 17 maja 2013, 18:41

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: pantomas » 21 cze 2013, 0:28

Jeśli mam taśmę kaptonową to powinienem ją zdjąć? A co z ABS, też działa?

Awatar użytkownika
fiecio931
Posty: 22
Rejestracja: 22 sty 2013, 23:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Poznań

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: fiecio931 » 21 cze 2013, 0:33

Testowałem tylko na niebieskiej taśmie + PLA

Awatar użytkownika
bogda66
Posty: 822
Rejestracja: 28 maja 2012, 18:37
Lokalizacja: Szczecin

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: bogda66 » 21 cze 2013, 8:35

fiecio931 pisze:Testowałem tylko na niebieskiej taśmie + PLA

A czy możesz to opisać w temacie samego stołu żeby wszystko było w jednym miejscu?
Skoro się sprawdza to warto się podzielić szczegółami. :D
Jakbyś opisał dokładniej, jak stosujesz, jaki klej, itd. :git:
RepRap, cel model SU-34 EDF.

acc
Posty: 1762
Rejestracja: 12 cze 2012, 8:44

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: acc » 21 cze 2013, 9:18

Nie wiem jaką dokładnie masz taśmę, ale na wielu taśmach PLA samo z siebie się przykleja bez grzania stołu - np GigaBajcior tak drukuje na zwykłej taśmie malarskiej z Castoramy o ile pamiętam. Tak więc uczulam tylko że te cudowne właściwości kleju mogą być w tym przypadku mylące. Jakiś czas temu był wątek o kleju takim na gorąco (zainspirowany artykułem na designfutures) i kilku wypowiadającym się osobom nic taki klej nie dał.
Pozdrawiam,
Adam

mader3
Posty: 8
Rejestracja: 15 kwie 2012, 11:41

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: mader3 » 21 cze 2013, 15:50

Witam
Robiłem próby na ABS-ie. Trzyma faktycznie świetnie, tyle że wydruk rozwarstwia się na pewnej wysokości (zamiast podwijać narożniki). Wg mnie za duża różnica temperatur pomiedzy głowicą a stołem. Przy gorącym stoliku problemu z rozwarstwianiem nie ma. Po dwóch dniach testów wróciłem do do gorącego stołu. Oczywiście trochę problemów było z oczyszczeniem stołu ...(kolejne pół dnia).
Pozdrawiam

MetaliK
Posty: 79
Rejestracja: 08 mar 2013, 11:36

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: MetaliK » 21 cze 2013, 16:23

Napisz na jakim kleju: firma, typ itp. i w jakich ustawieniach - to może być kluczowe. Pękanie może wynikać z za szybkiego chłodzenia - przy włączonym stole przedmiot ciągle jest "obmywany" gorącym powietrzem nagrzanym przez stół. Tu tego nie ma i wydruk szybciej stygnie.

drygol
Posty: 713
Rejestracja: 28 mar 2013, 13:31

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: drygol » 21 cze 2013, 18:36

zadam glupie pytanie , jak wy ten klej nakladacie ??
rozumiem ze chodzi o klej do pistoletu , ktory jest sprzedawany w laskach ???

Awatar użytkownika
emartinelli
Posty: 835
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:30
Lokalizacja: Łódź/Warszawa

Re: Drukowanie na kleju

Postautor: emartinelli » 21 cze 2013, 20:14

Rozgrzewasz stół do około 60-80 stopni i po prostu smarujesz tą laską po stole. Potem czekasz aż stół ostygnie i drukujesz.
Dodam, że testowałem ale u mnie efekty bez rewelacji, kapton albo sok abs lepiej się sprawdza.


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości