Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Jak rozpocząć, problemy, porady
Awatar użytkownika
SWJ
Posty: 2868
Rejestracja: 19 sie 2013, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: SWJ » 14 lip 2014, 22:20

drygol pisze: . . . Ciezko mi wydruki odrywac od stolu zarowno ABS jak i PLA.


a na zimno też ??
// Jarek

=========

... nie tylko drukowanie..

Awatar użytkownika
dawidos
Posty: 25
Rejestracja: 15 gru 2013, 16:44

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: dawidos » 14 lip 2014, 22:20

Możesz podać swoje proporcje bardziej precyzyjnie? Właśnie zrezygnowałem z soku na rzecz kaptonu i jestem niesamowicie zadowolony. Może za dużo wrzucałem absu.

Przy okazji pozdrawiam SWJ. Senior i junior RAX.

drygol
Posty: 713
Rejestracja: 28 mar 2013, 13:31

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: drygol » 15 lip 2014, 0:25

@SWJ , przy wydruku ABS na stole mam 90 przy PLA mam 55. Po ostygnieciu do temp. pokojowej za cholere nie moge w latwy sposob oderwac. Z PLA jest nawet ciezej bo jest sztywniejsze a chodzi o 'podchaczenie' delikatne i wtedy calosc odskakuje ale ogolnie trzyma sie cholernie. ABS odchodzi troche lzej ale tez ciezko.

@dawidos
Szczerze mowiac ciezko mi powiedziec bo juz z doswiadczenia lece. Wrzucam pare kawalkow (przewaznie z BRIM`u bo sie szybko rozpuszczaja) i oceniam zabarwienie.
Ale to doslownie przybrudzony aceton ma byc a nie paciaja jakas. Mocze szmatke tym i smaruje po kaptonie. Warstwa jest prawie nie widoczna , poprostu kapton staje sie jakby matowy ale bardzo delikatnie.
Kiedys robilem gesty i dupa z tego byla. Nie dosyc ze sie podwijalo to puchlo jakies purchle sie robily babelki itp.
Teraz jest petarda. Wytestujcie u siebie i dajcie znac. Jest jeszcze aspekt stezenia acetonu bo czesto kupuje sie rozcienczalnik acetonowy a to jest bodajze 70% a wiem ze te same firmy sprzedaja wieksze stezenia. W sumie nie wiem ktory mam bo przelalem do innych butelek i tutaj moze tez sie pojawiac roznica. Fakt jest taki ze na delikatnie "zabarwionym" u mnie trzyma cholernie mocno. Dzisiaj zeby oderwac drukowane z PLA zebatki to musialem pret zalozyc i cisnac az sie stol wyginal lol.

EDIT: Przyszlo mi do glowy porownanie :D cos jak piwo przeniczne ale jeszcze bardziej roscienczone :D
I jak nie bedzie dobrego efektu to jeszcze bardziej rozcieczyc


Viteck
Posty: 1
Rejestracja: 01 gru 2017, 9:11

Re: Zamiast kaptonu, soku ABS - klej Pritt Stick [Henkel]

Postautor: Viteck » 01 gru 2017, 9:48

Po blue tape, soku postanowiłem spróbować kleju w sztyfcie Amos bo akurat taki miałem pod ręką (a właściwie to u syna w szufladzie :) i zapuściłem wieżę Eiffla brelok (jakieś 3cm wysokości, 4 nóżki po 3mm2 ) no i muszę przyznać, że trzymała się bardzo ładnie. Stół z szybą 4mm, 65 na pierwszą warstwę a pozniej 55 druk, głowica 245 na pierwszą 200 następne (jakiś oporny pla mam i poniżej 245 na start lipa wychodzi. Sprawdze jeszcze kilka wydruków i się podzielę wraźeniami.


Wróć do „Drukowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości