BiBONE made in Kielce

Konrad K_2
Posty: 110
Rejestracja: 07 cze 2013, 19:31

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Konrad K_2 » 25 lis 2013, 8:19

Kolejny problem pojawił się wczoraj. Do tej pory drukarka drukowała w miare poprawnie (poza uwagami kuby co do nietrzymania wymiarów).
Wczoraj puściliśmy wydruk - przeszedł cały i był ok , kolejny zatrzymał sie na 2 warstwie ... pronterface uważał ciągle drukuje , mimo że nie miał kontaktu z drukarką i nie pokazywał postepu.
Kilka kolejnych prób na różnych ustawieniach softu nie przyniosło żadnej poprawy.

Po kilku godzinach (wyłączona w miedzy czasie drukarka) wróciliśmy do tematu i znowu pierwszy wydruk poszedł a kolejne nie.....

reset elektroniki i komputera też nie dawały poprawy.

HELP

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Fabrykator.pl » 25 lis 2013, 9:15

Problemy z zakłóceniami w sieci energetycznej budynku. Niekiedy załączenie jakiegoś innego urządzenia na tej samej linii zasilającej potrafi sprawić takiego psikusa :(

Konrad K_2
Posty: 110
Rejestracja: 07 cze 2013, 19:31

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Konrad K_2 » 25 lis 2013, 9:23

Kurcze, ale teoretycznie nic sie nie zmieniło .... chyba jedynie poprawilismy wypoziomowanie drukarki.
fazy ksieżyca sprawdzę :lol:

kuba
Posty: 123
Rejestracja: 01 lip 2013, 13:50
Lokalizacja: Kielce

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: kuba » 25 lis 2013, 10:34

jakub_wwa pisze:Rozmiar dyszy i skok paska najłatwiej zmierzyć suwmiarką

Mój gibon zamówiony 06.2013 ma dysze 0.4mm i chodzi na paski 3M czyli o skoku 3mm


Ja nie mam takiej suwmiarki, żeby zmierzyć rozmiar dyszy. Struna 0.36mm wchodzi więc mniej nie jest.

Pasek X na pewno jest w okolicach 2mm ale czy jest to dokładnie 2mm czy trochę mniej lub więcej tego nie wiem i ręcznymi narzędziami także tego nie jestem w stanie zmierzyć. Pasek 3mm mamy na Y.
Jak widać dwa BiBony kupione w podobnym czasie, a części różne.

Konrad K_2 pisze:fazy ksieżyca sprawdzę :lol:

BiBOne jest kobietą ... ;)

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Fabrykator.pl » 25 lis 2013, 10:51

Pasek MXL - rozstaw zębów 2.032mm
Dysza 0.4mm

W zależności od dostaw towaru w zestawach były paski HTD3M (3mm) lub MXL (2.032mm)

kuba
Posty: 123
Rejestracja: 01 lip 2013, 13:50
Lokalizacja: Kielce

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: kuba » 25 lis 2013, 10:57

u-design pisze:Pasek MXL - rozstaw zębów 2.032mm
Dysza 0.4mm

W zależności od dostaw towaru w zestawach były paski HTD3M (3mm) lub MXL (2.032mm)


Dzięki. Może dlatego nam wydruki takie sobie wychodzą skoro slicujemy pod 0.5.

Większy skok nie wyjaśnia zagadki osi X bo w takim razie powinno być mniej kroków/mm, a nie więcej :(

Awatar użytkownika
FlameRunner
Posty: 1271
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:02
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: FlameRunner » 25 lis 2013, 11:19

Średnica dyszy
Problem w tym, że dysza 0,4 wcale nie musi mieć 0,4. Może być np. 0,44. Trzeba to dobrać eksperymentalnie.
1. Ustawcie dużą (>0,5) szerokość ścieżki i dobierzcie ilość kroków ekstrudera tak, żeby ścieżka miała zadaną szerokość.
2. Stopniowo zmniejszajcie szerokość ścieżki aż do osiągnięcia minimalnej wartości dającej dobrze wypełnione, niepostrzępione ścieżki.

Wymiary
Plwać Wam na obliczenia. Jak dobrze wychodzi na 105 kroków, to tak drukujcie.

Zatrzymujące się wydruki
Również mam ten problem i u mnie ewidentną przyczyną jest zasilacz drukarki nie radzący sobie z zakłóceniami. Wy macie Teensylu, ja Sunbeam. Wychodzi na to, że zasilacze dodawane do zestawów niekoniecznie nadają się do zasilania popularnych elektronik.
Jeśli już pogodziliście z koniecznością dokupowania różnych rzeczy do swojego zestawu, to wrzućcie sobie przed zasilacz filtr sieciowy (koszt ok. 20 zł z przesyłką) albo kupcie listwę zasilającą z filtrem i podpinajcie pod nią tylko drukarkę.

Awatar użytkownika
Bloski
Posty: 24
Rejestracja: 29 mar 2013, 21:20

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Bloski » 25 lis 2013, 12:58

Miałem podobne problemy z zasilaczem, tylko że mój na początku przestawał grzać (chyba, bo nie mam termometru coby to sprawdzić), bo fiament zastygał w dyszy, a wydruki zaczynały się odklejać, a parę dni później się po prostu wyłączał. Tak po prostu znienacka. Pomogła dopiero jego wymiana na zasilacz OCZ (520W, bo taki akurat miałem w ofercie). Ten hula bez najmniejszego problemu.

A... no i polecam rozwiązanie kolegi Poczciwego: http://www.mojreprap.pl/board/viewtopic.php?f=31&t=1366&hilit=lampka+5V.
Hit sezonu jak dla mnie.

Konrad K_2
Posty: 110
Rejestracja: 07 cze 2013, 19:31

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Konrad K_2 » 25 lis 2013, 13:58

czyli jeżeli teraz drukuje głównie na pla - odepnę grzanie stołu to sytuacja powinna się poprawić?

ps. mam wrażenie że zawiesza się przy "drobieniu" drukowaniu gęstego i szybkiego wypelnienia

kuba
Posty: 123
Rejestracja: 01 lip 2013, 13:50
Lokalizacja: Kielce

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: kuba » 25 lis 2013, 15:42

FlameRunner pisze:Średnica dyszy
Problem w tym, że dysza 0,4 wcale nie musi mieć 0,4. Może być np. 0,44. Trzeba to dobrać eksperymentalnie.
1. Ustawcie dużą (>0,5) szerokość ścieżki i dobierzcie ilość kroków ekstrudera tak, żeby ścieżka miała zadaną szerokość.
2. Stopniowo zmniejszajcie szerokość ścieżki aż do osiągnięcia minimalnej wartości dającej dobrze wypełnione, niepostrzępione ścieżki.

Aktualnie warstwy solid nie są do końca wypełniane ale skoro slicer spodziewa się, że ma dyszę 0.5 a ma raczej 0.4 to by nawet pasowało bo wychodzi 0.1 dziury. Trochę słabo, że mogą być aż takie rozbieżności w wymiarach ale może nie będzie tak źle.

FlameRunner pisze:Wymiary
Plwać Wam na obliczenia. Jak dobrze wychodzi na 105 kroków, to tak drukujcie.

Trochę mnie załamałeś. Rozumiem, że ilość wypluwanego filamentu może być "płynna" ale liczba kroków silnika i ząbków na pasku powinna być stała i zgadzać się z wyliczeniami. To jest fizyka, a nie sztuki piękne :P

FlameRunner pisze:Zatrzymujące się wydruki
Również mam ten problem i u mnie ewidentną przyczyną jest zasilacz drukarki nie radzący sobie z zakłóceniami. Wy macie Teensylu, ja Sunbeam. Wychodzi na to, że zasilacze dodawane do zestawów niekoniecznie nadają się do zasilania popularnych elektronik.
Jeśli już pogodziliście z koniecznością dokupowania różnych rzeczy do swojego zestawu, to wrzućcie sobie przed zasilacz filtr sieciowy (koszt ok. 20 zł z przesyłką) albo kupcie listwę zasilającą z filtrem i podpinajcie pod nią tylko drukarkę.

Chyba trzeba będzie zainwestować w tą listwę z filtrem. Koszt 20PLN przy już poniesionych dodatkowych wydatkach to nic.

Bloski pisze:A... no i polecam rozwiązanie kolegi Poczciwego

Nie mamy linii 5V do obciążenia w naszym zasilaczu.

Konrad K_2 pisze:czyli jeżeli teraz drukuje głównie na pla - odepnę grzanie stołu to sytuacja powinna się poprawić?

Skąd taki wniosek? Ale nie poprawi się bo próbowałem bez grzania stołu a i tak się wieszało. Poza tym wcześniej drukowaliśmy z grzaniem i działało.

Konrad K_2 pisze:ps. mam wrażenie że zawiesza się przy "drobieniu" drukowaniu gęstego i szybkiego wypelnienia

Tak, ja też nie widziałem żeby zawiesiło się w miejscu innym niż wypełnienie małych powierzchni gdzie silniki XY robią szybkie zwroty. Można jeszcze wykonać test odłączając jeden z nich i puszczając wydruk bez filamentu. Jeżeli odłączenie któregoś sprawi, że przestanie się wieszać to może problem jest z podłączeniem silnika.


Wróć do „Galeria BiBONE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości