BiBONE made in Kielce

Awatar użytkownika
FlameRunner
Posty: 1271
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:02
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: FlameRunner » 25 lis 2013, 15:56

kuba pisze:Aktualnie warstwy solid nie są do końca wypełniane ale skoro slicer spodziewa się, że ma dyszę 0.5 a ma raczej 0.4 to by nawet pasowało bo wychodzi 0.1 dziury. Trochę słabo, że mogą być aż takie rozbieżności w wymiarach ale może nie będzie tak źle.

A zwiększ ilość kroków ekstrudera o jakieś 25%. ;)
Slicer generuje g-code tak, żeby podawana była odpowiednia ilość plastiku. Jeśli ścieżka jest węższa niż zadana, to macie za mało kroków na ekstruderze.
Spokojnie można drukować ze ścieżką szerszą niż otwór w dyszy.

kuba pisze:Trochę mnie załamałeś. Rozumiem, że ilość wypluwanego filamentu może być "płynna" ale liczba kroków silnika i ząbków na pasku powinna być stała i zgadzać się z wyliczeniami. To jest fizyka, a nie sztuki piękne :P

Wiem, też mnie to niepokoi nieco. Ale skoro działa jak należy na 105, to po co dalej kombinować?

kuba pisze:Chyba trzeba będzie zainwestować w tą listwę z filtrem. Koszt 20PLN przy już poniesionych dodatkowych wydatkach to nic.

O ile macie pewność, że to wina zakłóceń w sieci elektrycznej. Sprawdźcie to. Spróbujcie celowo wprowadzać zakłócenia i sprawdźcie, czy jesteście w stanie wywołać zawiechę w kontrolowanych warunkach.

Wy tę drukarkę macie w Kielcach, tak? Mógłbym ewentualnie podjechać do Was, obejrzeć Wasz sprzęt i postarać się nieco pomóc. ;)

Konrad K_2
Posty: 110
Rejestracja: 07 cze 2013, 19:31

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Konrad K_2 » 25 lis 2013, 16:31

zapraszamy

kuba
Posty: 123
Rejestracja: 01 lip 2013, 13:50
Lokalizacja: Kielce

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: kuba » 25 lis 2013, 17:26

FlameRunner pisze:
kuba pisze:Aktualnie warstwy solid nie są do końca wypełniane ale skoro slicer spodziewa się, że ma dyszę 0.5 a ma raczej 0.4 to by nawet pasowało bo wychodzi 0.1 dziury. Trochę słabo, że mogą być aż takie rozbieżności w wymiarach ale może nie będzie tak źle.

A zwiększ ilość kroków ekstrudera o jakieś 25%. ;)
Slicer generuje g-code tak, żeby podawana była odpowiednia ilość plastiku. Jeśli ścieżka jest węższa niż zadana, to macie za mało kroków na ekstruderze.
Spokojnie można drukować ze ścieżką szerszą niż otwór w dyszy.

Najpierw bym spróbował z przestawieniem szerokości głowicy w slicerze. Ekstruder mamy ustawiony na prawidłową długość wciąganego filamentu więc to bym ruszał niechętnie. Za to jak się przestawi szerokość głowicy w slicerze to rozumiem, że powinien wtedy kłaść ścieżki ciaśniej i lepiej zapełniać.
FlameRunner pisze:
kuba pisze:Trochę mnie załamałeś. Rozumiem, że ilość wypluwanego filamentu może być "płynna" ale liczba kroków silnika i ząbków na pasku powinna być stała i zgadzać się z wyliczeniami. To jest fizyka, a nie sztuki piękne :P

Wiem, też mnie to niepokoi nieco. Ale skoro działa jak należy na 105, to po co dalej kombinować?

Po to żeby się dowiedzieć dlaczego jest źle. Nie lubię leczenia objawowego bez zrozumienia problemu. Takie zboczenie zawodowe ... albo zwyczajne zboczenie ;)
FlameRunner pisze:O ile macie pewność, że to wina zakłóceń w sieci elektrycznej. Sprawdźcie to. Spróbujcie celowo wprowadzać zakłócenia i sprawdźcie, czy jesteście w stanie wywołać zawiechę w kontrolowanych warunkach.

Jak można wprowadzić skutecznie zakłócenia?
FlameRunner pisze:Wy tę drukarkę macie w Kielcach, tak? Mógłbym ewentualnie podjechać do Was, obejrzeć Wasz sprzęt i postarać się nieco pomóc. ;)

Jak już Konrad napisał - zapraszamy :)

Konrad K_2
Posty: 110
Rejestracja: 07 cze 2013, 19:31

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Konrad K_2 » 26 lis 2013, 10:29

Wczoraj drukarka została podpięta do osobnej listwy z osobnego gniazdka.
2 wydruki wyszły - zobaczymy dziś - puszcze mniejsze i bardziej "ruchliwe" wydruki

Konrad K_2
Posty: 110
Rejestracja: 07 cze 2013, 19:31

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Konrad K_2 » 27 lis 2013, 9:13

dziś nadal działa....

Inny temat
Do tej pory drukowaliśmy dość proste i symetryczbne przedmioty , ale postep w wydrukach spowodował ze wyszedł mały "ops"
na osi X mamy odbicie lustrzane.
Myślałem ze najprościej będzie odwrócić wtyczkę - niestety jej konstrukcja tego nie pozwala wieć pewmnie w marlinie .
Czy w pronter mozna zamienic kierunki?
czy trzeba będzie przełożyć krańcówke ?

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Fabrykator.pl » 27 lis 2013, 9:26

Jeśli nie chcesz grzebać w firmware, to najłatwiej przełożyć krańcówkę na 2 stronę.
Jeśli firmware to:

#define X_HOME_DIR 1
#define X_HOME_POS 290 (290 mm)

w pins.h przy X_MIN wpisujesz -1 a przy X_MAX wartość z x_min

Konrad K_2
Posty: 110
Rejestracja: 07 cze 2013, 19:31

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Konrad K_2 » 27 lis 2013, 9:31

chyba szybciej bedzie w firmwire - dzięki

Konrad K_2
Posty: 110
Rejestracja: 07 cze 2013, 19:31

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Konrad K_2 » 27 lis 2013, 11:10

Dalej ogarniając wydruk
Czy filament powinien tak wypływać?
http://www.youtube.com/watch?v=7Zf8wafu ... cw&index=1

Awatar użytkownika
FlameRunner
Posty: 1271
Rejestracja: 23 mar 2013, 22:02
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: FlameRunner » 27 lis 2013, 11:12

Nie powinien, bo to denerwuje, ale tak właśnie robi. :(

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: BiBONE made in Kielce

Postautor: Fabrykator.pl » 27 lis 2013, 11:32

Wychodzi z głowicy dobrze - ciśnienie swoje robi


Wróć do „Galeria BiBONE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość