BiBONE by Abador

abador
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2013, 21:50

BiBONE by Abador

Postautor: abador » 25 lut 2013, 21:59

Wstępnie zmontowany:
DSCF7874.JPG
RedDevil ;P

kolejne fotki niebawem:)

abador
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2013, 21:50

Temat osi x

Postautor: abador » 02 wrz 2013, 23:44

Długo sobie leżał i w końcu miałem czas podopinać resztę elementów:) Wszystko się kręci prawie bezproblemowo. Właśnie prawie...:/ Oś z do wysokości około 10 cm działa ok kręci się, niestety powyżej te plastikowe mocowania silników do śruby zaczynają wariować i się ślizgać:/ Jest jakiś patent żeby to mocno skręcić?
Zaintrygował mnie też temat wersji mini black.
Tam są metalowe zaczepy :
Obrazek
Ktoś pomoże jak to się zwie i gdzie można kupić?:)

kuba
Posty: 123
Rejestracja: 01 lip 2013, 13:50
Lokalizacja: Kielce

Re: Temat osi x

Postautor: kuba » 03 wrz 2013, 0:08

abador pisze:Ktoś pomoże jak to się zwie i gdzie można kupić?:)


Zwie się to sprzęgła aluminiowe i można je kupić na a...ukcji albo u madixa ;)

abador
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2013, 21:50

Re: BiBONE by Abador

Postautor: abador » 11 wrz 2013, 8:55

No dobra wszystko wydaje się pracować w miarę gładko po pryśnięciu wd-40:)
Sprzęgło trochę krótsze przez co śruby nie wchodziły w łożyska.
Rozwiązałem problem obniżając górna półkę o kilka cm:)
Pierwszy wydruk wyszedł tragedia, bo jak się okazało filament leciał nierównomiernie:)
Drugi druk trochę lepiej, ale szału nie ma nadal dziwnie to wszystko wygląda.
Ostatni wydruk z wczoraj nawet wydaje się trzymać kształt.... powiedzmy;P :bania:

Jeszcze wygląda jak ośmiornica z tymi kablami, ale drukuje :) Niezastąpione WD-40;P :
1174829_577883048936929_2001797134_n.jpg
Drukarka po podłączeniu elektroniki:) Świeżo po

Nadal czeka mnie sporo pracy ale tak wyglądają efekty:
1174829_577883048936929_2001797134_n.jpg
Drukarka po podłączeniu elektroniki:) Świeżo po
Załączniki
1173742_577968115595089_2095300090_n.jpg
Ewolucja...;P

BigT
Posty: 221
Rejestracja: 24 sie 2013, 11:51

Re: BiBONE by Abador

Postautor: BigT » 11 wrz 2013, 10:50

Do smarowania polecam smar w sprayu do łańcuchów - bardzo lotny, szybko wyparowuje i zostaje po nim praktycznie sucha powierzchnia po której łożyska świetnie się ślizgają. Kolejny atut to fakt że ten efekt utrzymuje się długo. A WD40 jest dobry, ale do usuwania smaru, a nie smarowania :)

Awatar użytkownika
madix
Posty: 239
Rejestracja: 07 kwie 2012, 23:41
Lokalizacja: Grudziądz / Bydgoszcz

Re: BiBONE by Abador

Postautor: madix » 11 wrz 2013, 11:12

Smar najlepiej wlać do wnętrza łożyska - średniej gęstości.

abador
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2013, 21:50

Re: BiBONE by Abador

Postautor: abador » 12 wrz 2013, 8:32

Dzięki za info:)
Teraz mam inny problem.
Zabrałem się za kalibrację przy użyciu modelu: http://www.thingiverse.com/thing:4203
10-20-40 w każdą stronę nic lepszego puki co nie znalazłem:)
IMG_20130912_081141.resized.jpg
Wczorajsze eksperymenty

Udało mi się skalibrować osie X i Y oraz wydaje mi się, że Z też jest skalibrowana prawidłowo (do połowy modelu wysokość się zgadza).
Natomiast jak widać na załączonych zdjęciach coś nie do końca prawidłowo się drukuje w górę przy szerokości 10mm i model przypomina raczej rączkę ludzika michelin.
IMG_20130912_081151.resized.jpg
Do pewnego momentu szło prawie dobrze...;P

Modele nie wyglądają tragicznie ponieważ przedobrzyłem z "minimalistycznym wypełnieniem" (slic3r fill 0.2) oraz kombinowałem z temperaturą co skończyło się takim a nie innym efektem;)
Moje pytanie brzmi (zapewne komuś już coś takiego się przytrafiło): Które parametry mogłem spartolić, że zamiast kwadratu wyszła oponka(podejrzewam, ze szybkość wylotu filamentu jest nieprawidłowa i materiał się nie przykleja dość solidnie i zostawał na głowicy)?
Temperatura h 185-195 b 60 grubość warstwy w slic3r 0.2-0.3
IMG_20130912_081220.resized.jpg
przybliżenie

Awatar użytkownika
madix
Posty: 239
Rejestracja: 07 kwie 2012, 23:41
Lokalizacja: Grudziądz / Bydgoszcz

Re: BiBONE by Abador

Postautor: madix » 12 wrz 2013, 9:14

Sprawdź czy masz ustawiony odpowiedni termistor w Firmware.

abador
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2013, 21:50

Re: BiBONE by Abador

Postautor: abador » 12 wrz 2013, 9:47

Używam zmodyfikowanego configa "Sunbeam_zestawy" z viewtopic.php?f=45&t=411 .
Doregulowałem tam kroki żeby drukowało się zgodnie z wymiarami, ale ustawień termistora nie zmieniałem powinien tam być prawidłowy?
Inna sprawa w slic3rze można ustawić średnicę głowicy może tam coś muszę pokombinować?
Kilka druków wyszło paskudnie jak to modyfikowałem, ale pierwsze mimo, że niewymiarowe wyglądały całkiem przyzwoicie w porównaniu do aktualnych;P

abador
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2013, 21:50

Re: BiBONE by Abador

Postautor: abador » 13 wrz 2013, 11:40

Moje aktualne wyniki:
1175606_578725682185999_1501788562_n.jpg

Zmniejszyłem temperaturę głowicy do 170 stopni i wygląda to znośnie(poniekąd).
Wydrukowałem kilka takich wieżyczek i w sumie sprawa wygląda zawsze tak samo (albo rączka ludzika michelina jak wcześniej;P)
Zmniejszyłem model do 50%.
W poziomie wygląda przyzwoicie, ale znów ta oś z drukuje niedobrze:/
Macie jakieś propozycje jak do tematu podejść?
Znalazłem stronę z opisem kalibracji i postępuję zgodnie z nią (linka podrzucę jak będę w domu).
Tak się zastanawiam może to wina zbyt malej ilości kroków na osi z?
Dzisiaj pewnie siądę i jeszcze z tym pokombinuję:)


Wróć do „Galeria BiBONE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość