Skladanie Bibone

Konstrukcja drukarki
Awatar użytkownika
BlazakoV
Posty: 1173
Rejestracja: 07 cze 2012, 15:17

Re: Skladanie Bibone

Postautor: BlazakoV » 15 sty 2013, 10:59

Te nakrętki i sprężynki u mnie od zawsze tylko problemy powodowały.

To co napiszę jest niekoszerne i koledzy mogą się nie zgodzić, ale wywal górne nakrętki i sprężynę. Dolną nakrętkę owiń taśmą kaptonową aby wchodziła możliwie ciasno, wciśnij na siłę i żadnych luzów mieć nie będziesz.

Awatar użytkownika
skawikk
Posty: 1465
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:56
Lokalizacja: Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Skladanie Bibone

Postautor: skawikk » 15 sty 2013, 11:08

Ewentualnie spróbuj dać nakrętkę przedłużaną, tzn wyższą niż normalne tak 3, 4x. Paradoksalnie daje mniejszy opór i lepiej prowadzi niż zwykła, bo nie łapie przekosu;)
FabLab Kielce
Dni Druku

My Mendel hates me. With reciprocity.

"- Zginiemy!! Zaraz zginiemy!! Aaaaaa!!
- Masz na to wpływ?
- ?! Nie..
- To przestań wrzeszczeć, panika i tak nic nie pomoże. Lepiej siądź i podziwiaj widoki."

Aqua
Posty: 47
Rejestracja: 16 maja 2012, 22:07

Re: Skladanie Bibone

Postautor: Aqua » 15 sty 2013, 11:13

Jest to sensowne (niekoszerne) rozwiazanie - caly pic polega na tym, ze gwint lapie dolna nakretke troche pozniej i odsuwa ja od scianki....probowalem kilku ulozen nakretki ale nic nie dalo....poprobuje w domu wszystkich metod i zobaczymy co wyjdzie.

Awatar użytkownika
BlazakoV
Posty: 1173
Rejestracja: 07 cze 2012, 15:17

Re: Skladanie Bibone

Postautor: BlazakoV » 15 sty 2013, 11:14

Ewentualnie spróbuj dać nakrętkę przedłużaną, tzn wyższą niż normalne tak 3, 4x
Nie wejdzie w ten x-end.

Awatar użytkownika
skawikk
Posty: 1465
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:56
Lokalizacja: Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Skladanie Bibone

Postautor: skawikk » 15 sty 2013, 14:20

Chyba nie będzie to problemem, jeżeli nie wejdzie - najwyżej będzie wystawać z góry lub z dołu, jest chyba zapas miejsca, prawda? Nie wiem, nie widziałem tych xendów.
FabLab Kielce
Dni Druku

My Mendel hates me. With reciprocity.

"- Zginiemy!! Zaraz zginiemy!! Aaaaaa!!
- Masz na to wpływ?
- ?! Nie..
- To przestań wrzeszczeć, panika i tak nic nie pomoże. Lepiej siądź i podziwiaj widoki."

Awatar użytkownika
BlazakoV
Posty: 1173
Rejestracja: 07 cze 2012, 15:17

Re: Skladanie Bibone

Postautor: BlazakoV » 15 sty 2013, 15:56

Nie wiem, nie widziałem tych xendów.
...

Awatar użytkownika
skawikk
Posty: 1465
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:56
Lokalizacja: Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Skladanie Bibone

Postautor: skawikk » 15 sty 2013, 18:37

Przepraszam za offtop, ale...:

No i tego nie rozumiem, Twojego podejścia BlazakoV. Kolega ma problem z luzem na nakrętkach. Dając dłuższą luz będzie mniejszy. I co z tego, że będzie wystawać? Nie widziałem tych xendów poza zdjęciami. Może się nie mieścić w nich, nie mówię, że będzie. Ale jeżeli wystający kawałek nie będzie przeszkadzać i kolega pozbędzie się problemu to po co Twój (brak) komentarz? Masz coś do mnie prywatnie?
FabLab Kielce
Dni Druku

My Mendel hates me. With reciprocity.

"- Zginiemy!! Zaraz zginiemy!! Aaaaaa!!
- Masz na to wpływ?
- ?! Nie..
- To przestań wrzeszczeć, panika i tak nic nie pomoże. Lepiej siądź i podziwiaj widoki."

Aqua
Posty: 47
Rejestracja: 16 maja 2012, 22:07

Re: Skladanie Bibone

Postautor: Aqua » 15 sty 2013, 20:53

I sprezynki rozwiazaly sprawe.....ale nie sciskalem ich mocno, bo opor wzrastal - tylko delikatnie scisnalem...

acc
Posty: 1762
Rejestracja: 12 cze 2012, 8:44

Re: Skladanie Bibone

Postautor: acc » 15 sty 2013, 20:59

Koledzy, dalszą dyskusję na temat komentowania poprowadźcie sobie na PW :)

A wracając do tematu... jak nakrętka z góry będzie wystawać to w czym problem? Ot zakres roboczy osi Z zmniejszy się o kilka mm, ja tu nie widzę problemu... A żeby dokładniejszym być to pomierzyłem właśnie netfabbem wysokości kanałów na nakrętki w bibone. Obydwa x-endy mają tam 43,48mm. skawikk jaka jest wysokość tej nakrętki przedłużanej ?

Aqua - jak sprężynki pomogły to git :git:
Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
skawikk
Posty: 1465
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:56
Lokalizacja: Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Skladanie Bibone

Postautor: skawikk » 15 sty 2013, 21:08

Dobrze Psze Pana:)

Nakrętka ma dokładnie 24mm dla rozmiaru gwintu M8, tzn na klucz 13.

M.
FabLab Kielce
Dni Druku

My Mendel hates me. With reciprocity.

"- Zginiemy!! Zaraz zginiemy!! Aaaaaa!!
- Masz na to wpływ?
- ?! Nie..
- To przestań wrzeszczeć, panika i tak nic nie pomoże. Lepiej siądź i podziwiaj widoki."


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość