Skladanie Bibone

Konstrukcja drukarki
Aqua
Posty: 47
Rejestracja: 16 maja 2012, 22:07

Re: Skladanie Bibone

Postautor: Aqua » 07 sty 2013, 21:51

u-design pisze:Otwory w x-endach to 12 mm, jednak ze slic3ra cały czas wychodzą mniejsze :( Już zrobiłem naddatek uwzględniający zaniżanie, ale dalej problem. Po zmianie otworów w projekcie na 6-kątne jest już lepiej, aczkolwiek 11.5 mm :/ Dalej trzeba delikatnie rozwiercić.
Blok extrudera dobrze umieszczony
Sprężyn nie montuj - zrób stół na sztywno, tzn: same nakrętki na śrubie

No to spezyny moge wystawic na Allegro... :bania:

oskar
Posty: 948
Rejestracja: 21 mar 2012, 18:44
Lokalizacja: Oskar, Lwówek Śląski

Re: Skladanie Bibone

Postautor: oskar » 07 sty 2013, 22:26

Na początku fajnie mieć srezyny. Zmniejsza to ryzyko uszkodzenia glowicy... Ale jak będziesz uważać to mozesz próbować;)

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Skladanie Bibone

Postautor: Fabrykator.pl » 07 sty 2013, 23:21

Nie ma możliwości, aby otwory w X-endach miały fi10 :roll: Ile bym ich nie wydrukował, to zawsze jest mniejszy (ok 11-11.5mm) i wystarczy jak wiertłem wjadę lub frezem.

Aqua
Posty: 47
Rejestracja: 16 maja 2012, 22:07

Re: Skladanie Bibone

Postautor: Aqua » 08 sty 2013, 8:04

BlazakoV pisze:Jakbyś miał jakieś problemy ze składaniem ekstrudera:

http://www.youtube.com/watch?v=Gfs_vtcsmSw&feature=youtu.be

;)

Filmik swietny, dzieki wielkie.

Aqua
Posty: 47
Rejestracja: 16 maja 2012, 22:07

Re: Skladanie Bibone

Postautor: Aqua » 14 sty 2013, 7:54

Jak pozbyc sie luzow na osi Z? Prety z dwoch stron maja delikatny luz (gora-dol) mysle, ze to nie przeszkadza, bo cala konstrukcja z ekstruderem cisnie lekko w dol - macie jakies porady?

Awatar użytkownika
Fabrykator.pl
Posty: 8759
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Skladanie Bibone

Postautor: Fabrykator.pl » 14 sty 2013, 20:30

Zakładasz 2 nakrętki a między nie sprężynka. W mocowaniach X przez które przechodzą pręty osi Z są takie dłuższe otwory na nakrętkę - tam mieści się również spreżynka

oskar
Posty: 948
Rejestracja: 21 mar 2012, 18:44
Lokalizacja: Oskar, Lwówek Śląski

Re: Skladanie Bibone

Postautor: oskar » 14 sty 2013, 21:04

A ja to już wymiękam w walce z falami na bocznych ściankach. Już trochę lepiej i z jednej strony równe z drugiej lekko pofalowane.... no ale ciężko już mi:/

Aqua
Posty: 47
Rejestracja: 16 maja 2012, 22:07

Re: Skladanie Bibone

Postautor: Aqua » 15 sty 2013, 8:58

u-design pisze:Zakładasz 2 nakrętki a między nie sprężynka. W mocowaniach X przez które przechodzą pręty osi Z są takie dłuższe otwory na nakrętkę - tam mieści się również spreżynka

Zobacze, czy to cos zmieni - ale wydaje mi sie, ze luz jest miedzy sciankami (miedzy dlugim otworkiem, a miejscem na nakretke spod spodu) - otwory sa profilowane i za nic nie mozna dokrecic srob, zeby porzadnie trymaly.

acc
Posty: 1762
Rejestracja: 12 cze 2012, 8:44

Re: Skladanie Bibone

Postautor: acc » 15 sty 2013, 9:39

wkładasz dwie nakrętki w x-end i sprężynkę z góry i z dołu, dociskasz czymś aby doszły do końca, a potem wkręcasz z jednej strony śrubę łapiąc wpierw pierwszą nakrętkę a potem drugą, nie musisz nic dokręcać wewnątrz
Pozdrawiam,
Adam

Aqua
Posty: 47
Rejestracja: 16 maja 2012, 22:07

Re: Skladanie Bibone

Postautor: Aqua » 15 sty 2013, 10:55

Na zalaczonym obrazku (zapozyczylem foto z forum) - czerwona strzalka - tam wchodza dwie nakretki i sprezyna, niebieska strzalka - jedna nakretka - luz mi sie robi miedzy nakretkami po dwoch stronach scianki, jesli sprezyna to rozwiaze, bedzie ok - sprawdze w domu.
Załączniki
reprap.JPG


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość