Zastosowanie śrub kulowych

Tematy dotyczące mechanicznej konstrukcji drukarki
azakrecki1994

Zastosowanie śrub kulowych

Postautor: azakrecki1994 » 21 wrz 2016, 10:29

Mam pytanie gdyż jestem początkującym użytkownikiem forum. Chciałbym zaprojektować bardzo dokładną drukarkę 3d opartą na śrubach kulowych i prowadnicacahc Hiwin. Mam pytanie czy nie będzie problemu z zastosowaniem na każdej osi X, Y, Z śrub kulowych. Chodzi mi przede wszystkim o prędkości, przyśpieszenia a w szczególności o zwrotność na osiach X i Y tzn, ruch lewo, prawo, przód tył. Czy nie będzie jakiś przeskoków na osiach albo postojów gdy szybko będę zmieniał obroty tzn obrot w prawo, obrot w lewo.

W katalogu Hiwin jest napisane, ze mozna stosowac na osie XYZ frezarki wiec nie bedzie problemu z zastosowaniem jej na drukarce 3D ?

Awatar użytkownika
animos

Re: Zastosowanie śrub kulowych

Postautor: animos » 21 wrz 2016, 13:40

azakrecki1994 pisze:W katalogu Hiwin jest napisane, ze mozna stosowac na osie XYZ frezarki wiec nie bedzie problemu z zastosowaniem jej na drukarce 3D ?

Frezarka cnc ma ogólnie wolny posuw - do obróbki wybiera się przeważnie taki blok materiału aby było jak najmniej obróbki, czasem się go docina z większego kawałka (po to by nie obciążać tym frezarki - odcinanie kawałka).
Drukarka 3d działa na odwrotnej zasadzie (jeden z jej typów) - materiał jest doklejany termicznie do już wcześniejszych jego warstw. Głowica drukarki 3d w zakresie x i y ma szybsze ruchy niż frezarka( wszystko - cały model trzeba utworzyć). Stosowane są w takich przypadkach (drukarki o budowie podobnej do frezarki) śruby wielozwojowe o dużym skoku. Mechanicznie to co mówisz jest wykonalne (technicznie możliwe do zrobienia), ale ja nie pamiętam takiego rozwiązania drukarki, w której na osiach x i y były by śruby kulowe. Może się wypowiedzą na ten temat inne osoby, które mają w tego typu konstrukcjach jakieś już doświadczenie.

Awatar użytkownika
kopytko

Postautor: kopytko » 21 wrz 2016, 14:09